از هر پنج نمونه شیر در سراسر کشور، یک نمونه ردهای ژنتیکی آنفولانزای پرندگان را نشان می دهد


سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه در یک به‌روزرسانی آنلاین اعلام کرد که تنظیم‌کننده‌های فدرال تکه‌هایی از ویروس آنفولانزای پرندگان را در تقریباً 20 درصد از نمونه‌های شیر خرده‌فروشی که در یک مطالعه نماینده ملی آزمایش شده‌اند، کشف کرده‌اند.

به گفته آژانس، نمونه‌هایی از بخش‌هایی از کشور که گله‌های شیری آلوده به ویروس در آن‌ها شناخته شده‌اند، بیشتر احتمال دارد که آزمایششان مثبت باشد. کارشناسان بهداشت عمومی با ارزیابی موافقت کردند، تنظیم کنندگان گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر خطری این شیر برای مصرف کنندگان یا وجود ویروس زنده در شیر موجود در قفسه فروشگاه ها وجود ندارد.

اما یافتن ردپای ویروس در چنین سهم بالایی از نمونه‌ها از سراسر کشور قوی‌ترین سیگنالی است که نشان می‌دهد شیوع آنفولانزای پرندگان در گاوهای شیری از آمار رسمی 33 گله آلوده در هشت ایالت گسترده‌تر است.

ریچارد وببی، ویروس شناس و متخصص آنفلوانزا در بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود، گفت: «این نشان می دهد که تعداد زیادی از این ویروس در آنجا وجود دارد.

دکتر وبی گفت که او معتقد است هنوز هم می توان ویروسی را که به نام H5N1 شناخته می شود از مزارع لبنیات کشور ریشه کن کرد. او گفت، اما طراحی اقدامات کنترل موثر بدون اطلاع از دامنه شیوع بیماری دشوار خواهد بود.

این یافته‌ها همچنین سؤالاتی را در مورد اینکه چگونه ویروس از شناسایی فرار کرده و در کجاهای دیگر ممکن است بی‌صدا منتشر شود، ایجاد می‌کند. برخی از دانشمندان از استراتژی آزمایش فدرال انتقاد کرده اند که برای افشای میزان واقعی گسترش ویروس بسیار محدود است.

تا روز چهارشنبه، زمانی که وزارت کشاورزی آزمایش اجباری گاوهای شیری در حال حرکت در خطوط ایالتی را اعلام کرد، آزمایش گاوها داوطلبانه بود و عمدتاً روی گاوهایی با علائم آشکار متمرکز بود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تا روز چهارشنبه، تنها 23 نفر برای ویروس آزمایش شده بودند، در حالی که 44 نفر پس از قرار گرفتن در معرض آن تحت نظر بودند.

شیوع گسترده در گاوها خطر بیشتری برای کارگران مزرعه، صنایع لبنی و به طور کلی سلامت عمومی ایجاد می کند. گسترش پایدار در میان گاوها به ویروس فرصت بیشتری برای دستیابی به جهش هایی می دهد که باعث انتقال بیشتر آن در بین انسان ها می شود.

FDA روز پنجشنبه جزئیاتی در مورد تعداد یا منابع نمونه ها ارائه نکرد.

دکتر وببی گفت: “شما می خواهید نه تنها به مکان هایی بروید که می دانستید فعالیت و گاو وجود دارد، بلکه می خواهید به مکان هایی بروید که حداقل هیچ گزارشی از آنفولانزای پرندگان وجود ندارد.”

کارشناسان بر این باورند که فرآیند پاستوریزاسیون که در آن شیر برای مدت کوتاهی گرم می شود، باید این ویروس آنفولانزای پرندگان را که به H5N1 معروف است، غیرفعال کند.

ساموئل آلکائین، میکروبیولوژیست و دانشمند مواد غذایی در دانشگاه کرنل، می گوید: «و زمانی که ویروس را از بین ببرید، مواد ژنتیکی آزاد می شود. قطعات ژنتیکی باقی مانده قادر به ایجاد عفونت نیستند.

او افزود: «تعجبی نیست» یافتن آنها در شیر. “این به این معنی نیست که شیر بی خطر نیست.”

مقامات فدرال هنوز در حال انجام آزمایشات زمان بر هستند تا مشخص شود آیا ویروس زنده پس از پاستوریزه شدن در شیر باقی می ماند یا خیر. دانشمندان گفته اند که این دورنما بسیار بعید است.

دکتر Jeanne Marrazzo، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در یک نشست خبری در روز چهارشنبه گفت که برخی از محققان تحت حمایت فدرال برای ویروس زنده در شیر خرده‌فروشی آزمایش کرده‌اند اما هیچ موردی را پیدا نکرده‌اند، این نشانه‌ای است که پاستوریزه کردن ویروس را از بین برده است. قبل از اینکه شیر به قفسه های مواد غذایی برسد.

دکتر مارازو هشدار داد که اگرچه نتایج نمونه کوچکی بود، اما یافته‌ها «خبر خوش‌آمد» بودند.

او گفت: “برای درک واقعی دامنه اینجا، باید منتظر تلاش های FDA باشیم.”

کارشناسان هشدار دادند که یافتن ردپای ویروس در 20 درصد نمونه‌های شیر تجاری به این معنی نیست که 20 درصد از گله‌های لبنی کشور آلوده هستند. دکتر آلکاین گفت: «برای تلاش برای انجام آن نوع محاسبات پشت دستمال خیلی زود است.

شیر از چندین مزرعه معمولاً ادغام می شود. دکتر آلکائین گفت، اگر ویروس در تعداد زیادی از نمونه‌های شیری که از یک استخر گرفته می‌شود پیدا شود، می‌تواند به این معنا باشد که گاوهای زیادی آلوده شده‌اند – یا تعداد کمتری از گاوهای آلوده مقادیر زیادی ویروس را دفع می‌کنند.

او خاطرنشان کرد که حتی در مورد دوم، با این حال، نرخ مثبت 20 درصدی نشان می دهد که بیش از 33 گله آلوده هستند.

در نشست خبری چهارشنبه، دکتر دونالد پراتر، سرپرست مرکز ایمنی غذا و تغذیه کاربردی سازمان غذا و دارو، به تازگی این تلاش تحقیقاتی اشاره کرد. وی گفت که تاکنون هیچ مطالعه ای در مورد اثرات پاستوریزاسیون بر ویروس آنفولانزای پرندگان در شیر تکمیل نشده است.

دکتر پراتر گفت که رگولاتورها در حال بررسی شیر در نقاط مختلف زنجیره تامین تجاری بودند، از جمله شیر در قفسه های خواربارفروشی، و همچنین بررسی تفاوت های احتمالی بین محصولات شیر، مانند تفاوت بین شیر کامل و خامه.