تکه هایی از ویروس آنفولانزای پرندگان در شیر کشف شد


تنظیم‌کننده‌های فدرال روز سه‌شنبه اعلام کردند که آزمایش نمونه‌های شیر پاستوریزه از سراسر کشور برای بقایای غیرفعال ویروس آنفولانزای پرندگان که گاوهای شیری را آلوده کرده است، مثبت بوده است.

مقامات گفتند که قطعات ویروسی تهدیدی برای مصرف کنندگان نیست. سازمان غذا و دارو در بیانیه ای گفت: «تا به امروز، ما چیزی ندیده ایم که ارزیابی ما را مبنی بر ایمن بودن عرضه شیر تجاری تغییر دهد.»

طی ماه گذشته، ویروس آنفولانزای مرغی به نام H5N1 در بیش از 30 گله شیری در هشت ایالت شناسایی شده است. همچنین شناخته شده است که این ویروس یکی از کارگران مزرعه را آلوده کرده است که تنها علامتش چشم صورتی بود.

دانشمندان از پاسخ فدرال انتقاد کرده اند و می گویند که وزارت کشاورزی برای به اشتراک گذاشتن داده های مهم بسیار کند عمل کرده است و به اندازه کافی آزمایش گاوها برای عفونت را دنبال نکرده است.

دیوید اوکانر، ویروس شناس در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت که یافتن قطعات ویروسی در شیر از زنجیره تامین تجاری ایده آل نیست، اما مواد ژنتیکی خطر کمی برای مصرف کنندگان شیر دارد.

وی گفت: خطر ابتلا از شیری که قطعات ویروسی در آن وجود دارد باید صفر باشد. ماده ژنتیکی به خودی خود نمی تواند تکثیر شود.

مقامات نگفتند چند نمونه از شیر پاستوریزه برای قطعات ویروسی مثبت بوده است یا این نمونه ها از کجا آمده اند. کارشناسان گفتند که اینها سوالات کلیدی هستند. به گفته دو نفر با آگاهی از داده ها که مجاز به صحبت عمومی نبودند، تقریباً یک سوم از نمونه ها مثبت بودند.

اگر این قطعات در بسیاری از نمونه‌ها در سراسر عرضه شیر تجاری وجود داشته باشند، نشان می‌دهد که شیوع احتمالاً بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

هفته گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد که این ویروس در گله ای از گاوهای شیری کارولینای شمالی که هیچ علامتی از بیماری نداشتند نیز شناسایی شده است.

دکتر اوکانر گفت: “مشکل در گاوهای شیری ممکن است بسیار بزرگتر از آنچه ما می دانیم باشد.” “این نگرانی است – نه اینکه شیر خود یک خطر باشد.”

FDA گفت که در حال مطالعه نمونه های شیر از چندین منبع، از جمله گاوهای آلوده، زنجیره فرآوری شیر و قفسه های فروشگاه های مواد غذایی است. به گفته دو نفر آشنا با بررسی‌های فدرال، مقامات فدرال هنوز منتظر نتایج آزمایش‌هایی هستند که برای تعیین اینکه آیا نمونه‌های شیر ممکن است حاوی ویروس فعال باشند یا خیر.

این آزمایش‌ها بسیار بیشتر از آزمایش‌های به اصطلاح PCR طول می‌کشد که تعیین می‌کنند آیا مواد ویروسی در شیر وجود دارد یا خیر.

مقامات فدرال بارها به مصرف کنندگان اطمینان داده اند که عرضه شیر تجاری ایمن است و خاطرنشان کرده اند که تولیدکنندگان لبنیات موظفند شیر حیوانات بیمار را از منابع غذایی انسان دور نگه دارند.

تقریباً تمام شیر تولید شده در مزارع ایالات متحده پاستوریزه است، فرآیندی که برای از بین بردن پاتوژن ها با گرما طراحی شده است. به گفته کارشناسان، پاستوریزاسیون همچنین باید ویروس های آنفولانزا را که به عنوان شکننده و حساس به گرما شناخته می شوند، غیرفعال کند.

اخیراً FDA اثربخشی پاستوریزاسیون را روی H5N1 آزمایش کرده است. خطر ابتلا به ویروس از فرآورده های شیر غیر پاستوریزه ناشناخته باقی مانده است، اما تنظیم کنندگان مدت هاست که به مصرف کنندگان هشدار داده اند که شیر خام خطرات بیماری های مختلفی را به همراه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری داده‌های آزمایش آنفولانزا و بازدیدهای مربوط به اورژانس مربوط به آنفولانزا را زیر نظر دارد. دکتر نیرو شاه، معاون اصلی آژانس، گفت: «ما تا به امروز هیچ چیزی را در سطح محلی، ایالتی یا ملی ندیده ایم.

به گفته افرادی که با مذاکرات داخلی آشنا هستند و مجاز به صحبت علنی نبودند، کشف قطعات ویروسی در شیر نگرانی قابل توجهی را در کاخ سفید در مورد چگونگی جلوگیری از ایجاد هشدار بی مورد در مورد عرضه لبنیات ایجاد کرده است.

انتظار می رود مقامات فدرال در روزهای آینده در یک نشست خبری به این یافته ها بپردازند.

برایان رونهولم، مدیر سیاست مواد غذایی در Consumer Reports، یک سازمان حمایتی، گفت که برای مقامات بسیار مهم است که یافته‌ها را به طور واضح درمیان بگذارند و به مصرف‌کنندگان در مورد منظورشان آموزش دهند.

شیر از مزارع در حال حاضر در هزاران گالن جمع شده است که هر ویروس موجود را تا حد زیادی رقیق می کند. پاستوریزه کردن سطح ویروس موجود را بیشتر کاهش می دهد.

بلافاصله پس از حملات 11 سپتامبر، مایکل اوسترهولم، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا، به دولت فدرال کمک کرد تا برای یک حمله بیوتروریسم احتمالی برنامه ریزی کند که ممکن است از نوروتوکسین بوتولیسم، یک پاتوژن بسیار کشنده، برای آلوده کردن شیر استفاده کند.

او و دیگران با همکاری با صنایع لبنی، شرایط پاستوریزاسیون را شناسایی کردند که نوروتوکسین را غیرفعال می‌کرد. دکتر اوسترهولم گفت که این تجربه به او اطمینان می دهد که احتمال بروز مشکل H5N1 بسیار کم است.

با وجود ویروسی مانند این، من باید باور کنم حتی اگر بالاترین سطح فعالیت ویروسی را داشته باشید که می‌توانید در شیر واقعی پستان گاو آلوده تصور کنید، میلیون‌ها بار پس از پاستوریزه کردن رقیق می‌شود. ”

دکتر ناهید بهادلیا، مدیر مرکز بیماری های عفونی نوظهور دانشگاه بوستون، گفت: شیر بلعیده شده نیز توسط سیستم گوارشی و ایمنی بدن تجزیه می شود.

او گفت: «تا زمانی که این یک ویروس زنده نباشد، بعید است که خطرات سلامتی وجود داشته باشد.

افراد آلوده – و گاوها – ممکن است مدت‌ها پس از رفع عفونت فعال، بقایای مواد ژنتیکی ویروسی را حمل کنند. به همین دلیل است که آزمایش‌های PCR برای کووید گاهی اوقات پس از بهبودی فرد از بیماری نتایج مثبتی را به همراه دارد.

دکتر بادلیا گفت: به نظر می رسد گاوهای مبتلا مقادیر زیادی ویروس در شیر خود دارند که نشان می دهد ممکن است مدتی طول بکشد تا عاری از ویروس شوند.

او گفت: «اما بخش جالب این موضوع این است که ما نمی‌دانیم چقدر طول می‌کشد تا گاوها ویروس را پاک کنند.