آسپرین می تواند از عوارض مرگبار بارداری جلوگیری کند. چرا به زنان گفته نمی شود؟


گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، هیئتی با نفوذ از کارشناسان که دستورالعمل های ملی را صادر می کند، به مدت 10 سال است که توصیه می کند زنانی که در معرض خطر پره اکلامپسی هستند، از هفته 12 بارداری شروع به مصرف آسپرین بچه کنند.

هم کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان و هم انجمن پزشکی مادر و جنین از این توصیه حمایت می کنند و می گویند آسپرین با دوز پایین بی خطر است و به احتمال زیاد باعث ایجاد عوارض نمی شود. بهترین زمان برای شروع قبل از هفته 16 بارداری است، اگرچه می توان آن را بعداً شروع کرد.

کسانی که در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی هستند شامل هر کسی که در بارداری قبلی پره اکلامپسی داشته است، و همچنین کسانی که دوقلو، سه قلو یا چند قلو حامله هستند، هستند. کسانی که بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع 1 یا 2 دارند. و کسانی که فشار خون مزمن دارند.

اگر زن باردار برای اولین بار باردار باشد، 35 سال یا بیشتر باشد، شاخص توده بدنی بالاتر از 30 داشته باشد یا سابقه خانوادگی پره اکلامپسی داشته باشد، ممکن است در معرض خطر باشد.

مطالعات نشان داده است که مصرف آسپرین خطر پره اکلامپسی را تا 15 درصد کاهش می دهد، در حالی که خطر زایمان زودرس را تا 20 درصد و خطر عارضه دیگری یعنی محدودیت رشد داخل رحمی را تا 18 درصد کاهش می دهد.

با وجود تمام داده ها، تعداد کمی از زنان باردار در معرض خطر آسپرین بچه مصرف می کنند و پزشکان بسیار کمی آن را توصیه می کنند. مطالعه‌ای در سال 2022 نشان داد که زنان سیاه‌پوست کمتر ممکن است به آنها گفته شود که آسپرین بچه مصرف کنند، حتی اگر معیارها را داشته باشند.

پره اکلامپسی به خودی خود دور از یک اصطلاح خانگی است: بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط هریس Poll برای March of Dimes انجام شد، از هر پنج خانواده یک خانواده و از هر چهار خانواده سیاه‌پوست یک نفر در مورد آن چیزی نشنیده است.

علاوه بر این، از هر پنج خانواده مورد بررسی، تنها یک نفر گفت که با مداخلاتی مانند آسپرین کودک آشنا است.

دکتر الیزابت چرو، رئیس و مدیر اجرایی March of Dimes، گفت: «آسپرین بچه مدتی است که وجود دارد، اما بسیاری از بیماران در مورد آن اطلاعی ندارند و بسیاری از ارائه دهندگان به درستی بیماران را غربالگری نمی کنند. .

او افزود: «این آسپرین با دوز پایین است. «این بدون نسخه است، در دسترس است، در دسترس است. اما به نظر می رسد موانعی وجود دارد که از مصرف آن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بیماران پرخطر جلوگیری می کند.

راهپیمایی دایمز که برای سلامت مادران و نوزادان مبارزه می کند، روز چهارشنبه اعلام کرد که کمپینی به نام «دوز کم، فواید بزرگ» را برای افزایش آگاهی در میان ارائه دهندگان سلامت و زنان باردار در مورد فواید دوز پایین آسپرین آغاز کرده است.

در این کمپین، آلیسون فلیکس، قهرمان المپیک آمریکا، که در اولین بارداری خود دچار پره اکلامپسی شد و در هفته 32 مجبور به سزارین اورژانسی شد، حضور دارد.

خانم فلیکس که یک بار به این عارضه مبتلا شده بود، می دانست که ممکن است در بارداری دوم دوباره به آن مبتلا شود، بنابراین تصمیم گرفت آسپرین بچه مصرف کند. او با دومین فرزندش که در 10 آوریل به دنیا آمد، یک بارداری کامل طبیعی داشت.

دکتر چروت گفت: “این پروژه در مورد رساندن پیام به خانواده ها و افراد باردار و همچنین پرسنل مراقبت های بهداشتی است.” “بیماران باید از ارائه دهندگان خود در مورد آسپرین با دوز پایین سوال کنند.”