والمارت پس از طرح توسعه، مراکز بهداشتی را تعطیل می کند


والمارت، بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان، روز سه‌شنبه اعلام کرد که مراکز مراقبت‌های بهداشتی خود را تعطیل می‌کند، شبکه‌ای که تنها سال گذشته اعلام کرد قصد دارد آن را گسترش دهد.

این خرده فروش در یک پست وبلاگی گفت که 51 مرکز بهداشتی آن در پنج ایالت تعطیل خواهند شد. این مراکز در کنار مکان‌های Supercenter قرار داشتند. این طرح ها بر بیش از 4600 داروخانه و بیش از 3000 مرکز بینایی در فروشگاه های Walmart تأثیر نمی گذارد.

Walmart ابتکار کلینیک بهداشتی را در سال 2019 در دالاس، گا.، با مراکزی که مراقبت های اولیه، آزمایشگاه، اشعه ایکس و نوار قلب، مشاوره، و خدمات دندانپزشکی، نوری و شنوایی ارائه می دهند، آغاز کرد. بسیاری از آنها در شهرهای کوچکتر بودند که ممکن است مشتریان به مراقبت با کیفیت دسترسی نداشته باشند، و شرکت گفته بود که روی مقرون به صرفه بودن تمرکز کرده است. در سال 2021، والمارت با خرید MeMD، یک ارائه دهنده سلامت از راه دور، شروع به ارائه یک گزینه مجازی کرد.

این شرکت روز سه‌شنبه گفت: «این یک تصمیم دشوار است و مانند سایر موارد، محیط چالش‌برانگیز بازپرداخت و افزایش هزینه‌های عملیاتی باعث عدم سودآوری می‌شود که کسب‌وکار مراقبت را در حال حاضر برای ما ناپایدار می‌کند.»

والمارت گفت که هنوز در حال تصمیم گیری است که چه زمانی هر مرکز را ببندد. علاوه بر جورجیا، مراکز در آرکانزاس، فلوریدا، ایلینوی و تگزاس نیز وجود دارد.

این شرکت گفت که کارگران در مراکز به مدت 90 روز حقوق دریافت خواهند کرد و واجد شرایط انتقال به سایر مکان‌های Walmart یا Sam’s Club خواهند بود.

دیوید سیلورمن، تحلیلگر خرده فروشی در Fitch Ratings، با اشاره به لایه های دولتی و ارائه دهندگان بیمه درگیر، گفت که ارائه خدمات بهداشتی دشوارتر از فروش کالاهای مصرفی مانند مواد شوینده لباسشویی و قطعات خودرو است.

آقای سیلورمن گفت: “تلاش ها برای ورود به این فضاها و برخی از شکست ها در انجام این کار واقعاً بر چالش ها و پیچیدگی های فعالیت در فضای مراقبت های بهداشتی ایالات متحده تاکید می کند.”

در مارس 2023، والمارت گفت که قصد دارد مکان های مراکز بهداشتی خود را دو برابر کند. این سازمان گفت که تا پایان سال 2024، انتظار می رود بیش از 75 مرکز بهداشتی Walmart داشته باشد و به ایالت هایی مانند میسوری و آریزونا گسترش یابد.

در سال 2021، آمازون، برکشایر هاتاوی و جی پی مورگان چیس به سرمایه گذاری مشترک مراقبت های بهداشتی مشترک خود پایان دادند، که به دنبال کشف راه های جدید برای ارائه مراقبت های بهداشتی به کارکنان خود بود. در ماه مارس، Walgreens گفت که 140 کلینیک VillageMD خود را تعطیل کرده و قصد دارد 20 کلینیک دیگر را نیز ببندد.