رونی کامینز، بلای غذای اصلاح‌شده ژنتیکی، در ۷۶ سالگی درگذشت.


رونی کامینز، یک فعال دم اسبی که به یکی از حامیان اصلی غذای ارگانیک در کشور تبدیل شد و از منتقدان اصلی مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی شد، در 26 آوریل در سن میگل دی آلنده، مکزیک، جایی که به صورت پاره وقت در آنجا زندگی و کار می کرد، درگذشت. او 76 سال داشت.

رز ولش، همسر و شریک او در راه اندازی انجمن مصرف کنندگان ارگانیک، یک سازمان حمایتی و اطلاعاتی، گفت که مرگ او که در آن زمان به طور گسترده گزارش نشده بود، ناشی از سرطان استخوان و لنف بود.

آقای کامینز یک فعال و معترض مادام العمر بود که با مخالفتش با جنگ ویتنام و قدرت هسته ای شروع شد. او در دهه 1990 پس از استخدام به عنوان مدیر کمپین غذای خالص، یک گروه لابی که به دنبال افزایش آگاهی در مورد خطرات مواد غذایی دستکاری شده ژنتیکی بود، در حالی که برای برچسب‌گذاری مسئولانه و آزمایش دولتی تلاش می‌کرد، به فعالیت‌های غذایی ارگانیک پرداخت.

آقای کامینز در این زمینه برای کمپین کار می کرد و در تجمعات و سوپرمارکت ها هشداری را در مورد خطرات مواد غذایی با استفاده از مواد اصلاح شده ژنتیکی به صدا درآورد. او به عنوان سخنگوی کمپین، جزوات پخش می کرد، مقالات نظری می نوشت و به سؤالات مصرف کنندگان پاسخ می داد.

او همچنین برای کمپین Beyond Beef با هدف کاهش مصرف گوشت گاو و ترویج روش های ایمن تر تولید گاو کار کرد. هر دو کمپین توسط جرمی ریفکین، فعال محیط زیست و نظریه پرداز اجتماعی پایه گذاری شد.

آقای ریفکین در یک مصاحبه تلفنی گفت: آقای کامینز “مرد سختگیری بود که می توانست یک فعال باشد و همچنین عقب نشینی کند و تکالیف روشنفکری را پشت سر آنچه ما انجام می دادیم انجام دهد.”

او افزود: «بسیاری از اوقات فعالان پس از شروع با توقعات زیاد، خسته می شوند. اما رونی می‌توانست بنویسد، تحقیق کند، تأمل کند و در برابر همه دیدگاه‌ها باز باشد.»

یکی از اهداف مکرر آقای کامینز سوماتوتروپین نوترکیب گاوی یا هورمون رشد گاوی بود که یک هورمون مهندسی شده ژنتیکی تولید شده توسط مونسانتو است که تولید شیر در گاوها را تحریک می کند.

در اولین روزی که کشاورزان اجازه یافتند شیر گاوهای تزریق شده با این هورمون را بفروشند، در سال 1994، آقای کامینز به آسوشیتدپرس گفت: «اگر ما سرعت فناوری تغییر را با افزودنی‌های دستکاری شده ژنتیکی کاهش ندهیم، تولید خواهیم کرد. یک اشتباه بسیار بزرگ از نظر سلامت انسان، سلامت حیوانات و بقای مزارع خانوادگی.”

او پس از راه‌اندازی انجمن مصرف‌کنندگان ارگانیک، مستقر در فنلاند، Minn.، در سال 1998، درباره شیر تولید شده توسط گاوهای تحت درمان با هورمون ادامه داد.

آقای کامینز در سال 2008 در The Fresno Bee نوشت: “هورمون رشد نوترکیب گاوی برای گاوهای شیری مضر است، به معنای واقعی کلمه آنها را در سه یا چهار سال می سوزاند و باعث استرس فیزیکی وحشتناک و لیست طولانی مشکلات پزشکی از جمله عوارض تولید مثل می شود.”

او از مبارزه با برندهای بزرگ لذت می برد. در سال 2001، او در مورد وعده استارباکس مبنی بر عدم استفاده از محصولات شیر ​​با این هورمون با درخواست برای مشاهده کتبی وعده آن شک کرد. (شرکت در نهایت در سال 2007 رعایت کرد.) او در مورد یک “حمله دزدکی مهندسی شده توسط شرکت هایی مانند Kraft، Dean Foods و Smucker’s” هشدار داد. برای تحت فشار قرار دادن شرکت‌هایی که از شکر چغندر اصلاح شده استفاده می‌کنند، او تهدید کرد که علیه هرشی اعتراض خواهد کرد.

اگرچه سؤالات حل نشده ای در مورد تأثیر موجودات اصلاح شده ژنتیکی بر تنوع زیستی وجود دارد، یک اجماع تقریباً جهانی در میان دانشمندان وجود دارد که غذاهای اصلاح شده ژنتیکی برای خوردن بی خطر هستند.

اکثر مصرف کنندگان با این دیدگاه موافق نیستند، با این حال، شک و تردیدی که تا حد زیادی ناشی از تلاش های فعالانی مانند آقای کامینز است.

پاملا رونالد، استاد آسیب شناسی گیاهی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، در سال 2013 به Roanoke Times گفت، ایمنی مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی “مانند تغییرات آب و هوایی جهانی است، جایی که 99 درصد دانشمندان به آن اعتقاد دارند.”

او افزود: “شما دانشمندانی در سراسر جهان دارید که می گویند محصولات دستکاری شده ژنتیکی برای خوردن بی خطر هستند – و سپس رونی کامینز را دارید.”

آقای کامینز آدریان آلتون آبل در 28 اکتبر 1946 در جفرسون، تگزاس، حدود 20 مایلی از مرز لوئیزیانا به دنیا آمد. پدرش جک، حسابدار نفت خلیج فارس در پورت آرتور، تگزاس، در قلب صنعت نفت این ایالت بود. مادرش، الیز (استوت) آبل، خانه‌دار بود که در سال 1951 در اثر خودکشی درگذشت.

در 20 سالگی، آدریان نام خود را به رونی کامینز تغییر داد، نام پسری که او نیز در سال 1946 به دنیا آمد و در سال 1954 درگذشت. خانم ولش گفت که او نام خود را تغییر داده است زیرا او می‌ترسید که کوکلاکس کلان به خاطر فعالیت‌های ضدجنگ خود انتقام بگیرد. در دانشگاه رایس در هیوستون، جایی که در رشته انگلیسی و فلسفه تحصیل کرده بود و در سال 1969 با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد.

خانم ولش گفت که نمی‌داند چرا شوهرش نام پسر کامینز را به‌طور خاص انتخاب کرده است. او گفت که او به او گفت که سابقه کیفری ندارد که با هویت جدیدی به دنبال پنهان کردن آن باشد. برادر او، جک آبل جونیور، با تلفن گفت که داستان تغییر نام “آنقدر شخصی است که نمی توانم آن را به اشتراک بگذارم.”

از آقای کامینز علاوه بر همسر و برادرش، پسرش آدریان کامینز ولش نیز به یادگار مانده است. و خواهرانش، مولی تراویس و بانی آبل.

آدریان در میان پالایشگاه ها بزرگ شد و بعداً به یاد آورد که ماهی های آلوده به نفت صید می کرد. اما او همچنین تابستان‌های بی‌نظیری را در مزرعه پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش می‌گذراند، جایی که از حیوانات مراقبت می‌کرد و تخم‌ها جمع‌آوری می‌کرد.

او در کتاب خود با عنوان «خیزش مردمی: فراخوانی برای اقدام در مورد آب و هوا، کشاورزی، غذا» نوشت: «تجربه زندگی من به من آموخته است که پول حاکم است و قدرت فاسد می‌کند، و قرار دادن سود بر مردم و سلامت محیط‌زیست نه تنها اشتباه، بلکه کشنده است. and Green New Deal» (2020). او افزود: «قدرت مردمی سازمان‌یافته می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، چه در مورد آگاهی عمومی صحبت کنیم، چه فشار بازار یا سیاست و خط‌مشی عمومی.»

به‌عنوان یک شغل، کنش‌گری صورت‌حساب‌ها را پرداخت نمی‌کرد، بنابراین او در طول سال‌ها به‌عنوان صاحب دکه روزنامه‌فروشی در دانشگاه مینه‌سوتا، مدیر یک تعاونی مواد غذایی در برنزدیل، مینی‌آپلیس، خارج از مینیاپولیس و یک خانه امرار معاش کرد. نقاش خانم ولش روی میزها منتظر ماند.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت: «او تقریباً یک هیپی بود.

هر دو در دهه 1990 برای آقای ریفکین کار کردند، آقای کامینز به عنوان کارگردان، و خانم ولش به عنوان مدیر کمپین. آنها برای راه اندازی انجمن مصرف کنندگان ارگانیک، که از اجرای استانداردهای مواد غذایی ارگانیک وزارت کشاورزی ایالات متحده حمایت می کند، مواد آموزشی را برای مصرف کنندگان و مشاغل ارگانیک تولید می کند، و کمپین های فشار عمومی را در مورد مسائل مواد غذایی ارگانیک تشویق می کند، ترک کردند.

«هیپی» بالاخره دستمزد واقعی – 112900 دلار در سال 2021 را به دست آورد.

OCA دو سازمان را منحل کرده است: Via Orgánica مستقر در مکزیک، یک مدرسه کشاورزی و مرکز تحقیقاتی کشاورزی، در سال 2009، و در سال 2014، Regeneration International، که راه‌هایی را برای توسعه روش‌های کشاورزی برای بازسازی خاک تخریب‌شده پیش می‌برد.

از نظر آندره لو، مدیر بین المللی Regeneration International، آقای کامینز در مقابل «نخبگان قدرتمندی که قدرت و ثروت را در انحصار خود درآورده بودند» و «دموکراسی، دستمزدهای منصفانه، غذای سالم، صلح، آب و هوا و… را تضعیف می‌کردند» ایستادگی کرده بود. محیط زیست.”

هدف دیرینه آقای کامینز این بود که دولت برچسب گذاری روی مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی را الزامی کند. او برای طرح های رای گیری در چندین ایالت مبارزه کرد و اولین پیروزی بزرگ خود را در ورمونت در سال 2014 به دست آورد، زمانی که این ایالت اولین ایالتی بود که قانون برچسب گذاری را تصویب کرد.

در مواجهه با چشم انداز مجموعه ای از قوانین ایالتی، کنگره در سال 2016 قانون برچسب گذاری فدرال گسترده ای را تصویب کرد.

اما آقای کامینز آن را یک پیروزی تلقی نکرد.

این قانون که جایگزین قوانین سخت‌گیرانه‌تر ورمونت شد، به شرکت‌ها این امکان را داد که از یک نماد یا یک کد QR قابل اسکن استفاده کنند که مصرف‌کنندگان را به یک وب‌سایت هدایت می‌کند، به‌جای اینکه مجبور باشند اطلاعات روی بسته را بنویسند. و برخی از غذاها، مانند قندها و روغن های بسیار تصفیه شده، از الزام برچسب گذاری معاف بودند.

آقای کامینز در مقاله‌ای در وب‌سایت خود، برندهایی مانند Organic Valley و Stonyfield Farms را «خائنان ارگانیک» نامید و انجمن تولیدکنندگان مواد غذایی، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Whole Foods و گروهی از سازمان‌های غیرانتفاعی و غیرانتفاعی را به تسلیم شدن «به مونسانتو» متهم کرد. و یک تجارت کشاورزی شرکتی» با حمایت از این قانون.

او افزود: «به عبارت دیگر کسب و کار معمول است،» سپس از یک کلمه کلیدی برای محصولات اصلاح شده ژنتیکی استفاده کرد: «خفه شو و فرانکفودهایت را بخور».

شلاق مک نیل تحقیقات انجام داد.