یافته های مطالعه، سقط جنین توسط تله مدیسین و قرص های پستی ایمن و موثر هستند


این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو انجام شد، به بررسی تجربه بیش از 6000 بیمار در ماه‌های پس از اینکه دولت فدرال اجازه ارسال قرص‌های سقط جنین را از آوریل 2021 تا ژانویه 2022 داد، پرداخت.

بیماران از یکی از سه سازمان سقط پزشکی از راه دور – هی جین، سقط جنین بر حسب تقاضا یا Choix – استفاده کردند که به 20 ایالت و واشنگتن دی سی خدمات رسانی می کرد. موجی از ممنوعیت ها و محدودیت های دولتی سقط جنین. از آن زمان، خدمات پزشکی از راه دور بیشتری افتتاح شده است، و توسط بسیاری از بیمارانی که این روش را راحت‌تر، خصوصی‌تر و مقرون به صرفه‌تر از مراجعه به کلینیک‌ها یا پزشکان می‌دانند، استفاده می‌شود، به خصوص اگر مجبور به سفر به ایالت دیگر باشند.

خدمات در این مطالعه برای بیمارانی که 10 هفته یا کمتر باردار بودند (یک خدمت محدودیت هشت هفته ای داشت) قرص تجویز می کردند و بیماران را از نظر مسائل پزشکی که آنها را واجد شرایط نمی کند، مانند حاملگی خارج از رحم یا اختلالات لخته شدن خون، غربالگری می کردند.

در اغلب موارد، پزشکان، پرستاران، دستیاران پزشک و ماماها می‌توانستند واجد شرایط بودن را از اطلاعات کتبی یا شفاهی بیماران در مورد بارداری و سلامت خود، بدون نیاز به انجام سونوگرافی که از نظر لجستیکی برای برخی بیماران دشوار است، تعیین کنند. . اگر صلاحیت پزشکی نامشخص بود، از بیماران خواسته می شد سونوگرافی دریافت کنند – 486 نفر این قرص ها را انجام دادند و سپس برای آنها قرص تجویز شد، که حدود 8 درصد از 6034 بیمار را تشکیل می داد که در این مطالعه قرص دریافت کردند.

محققان سوابق پزشکی این خدمات را بررسی کردند و توانستند نتایج سقط جنین را برای سه چهارم یا 4454 نفر از بیماران تعیین کنند. اکثریت قریب به اتفاق – 4351 بیمار، یا 97.7 درصد – سقط جنین را با رژیم استاندارد انجام دادند: میفپریستون، که رشد بارداری را متوقف می کند، پس از یک یا دو روز بعد، میزوپروستول، که باعث انقباضات برای بیرون راندن بافت می شود.

از بقیه بیماران، 85 مورد نیاز به اقدامات اضافی برای تکمیل سقط جنین داشتند، معمولاً با داروهای اضافی یا روش ساکشن در یک مرکز پزشکی.

81 بیمار به بخش های اورژانس مراجعه کردند و 15 بیمار دچار عوارض جدی شدند. ده بیمار در بیمارستان بستری شدند. شش نفر تزریق خون دریافت کردند، دو نفر به دلیل عفونت تحت درمان قرار گرفتند و یک نفر به دلیل حاملگی خارج از رحم جراحی شد.

شش بیمار حاملگی خارج رحمی داشتند که باعث می‌شد آنها را واجد شرایط دریافت این قرص‌ها نباشند. مطالعات نشان می دهد که بارداری خارج از رحم همیشه حتی با سونوگرافی قابل تشخیص نیست.

از بیمارانی که به بخش های اورژانس مراجعه کردند، 38 درصد در نهایت نیازی به درمان نداشتند. دکتر می‌گوید: بیماران گاهی اوقات به بخش‌های اورژانس مراجعه می‌کنند زیرا «آن‌ها نمی‌دانند که چیزی که تجربه می‌کنند طبیعی است یا خیر و گاهی اوقات کسی را ندارند که بپرسند و نمی‌خواهند به افراد زیادی در مورد سقط جنین خود بگویند». Ushma Upadhyay، دانشمند بهداشت عمومی در UCSF و یکی از نویسندگان این مطالعه.

هیچ بیماری بیش از هفته 10 بارداری پیدا نشد.

میزان اثربخشی و ایمنی مشابه مواردی بود که در چندین مطالعه بزرگ درباره سقط جنین دارویی حضوری و سقط پزشکی از راه دور در جایی که سونوگرافی لازم بود. آنها همچنین مشابه نرخ های موجود در برچسب سازمان غذا و دارو برای میفپریستون بودند.

محققان همچنین هیچ تفاوتی در ایمنی یا اثربخشی برای بیمارانی که مشاوره ویدیویی بلادرنگ دریافت کرده‌اند در مقایسه با افرادی که نسخه‌هایی را بر اساس اطلاعات کتبی که از طریق پیام‌های متنی ارائه کرده‌اند، دریافت کرده‌اند، که اکثر بیماران انجام داده‌اند، پیدا نکردند.

دو بیمار در مورد «برگشت قرص سقط جنین» سؤال کردند، یک نظریه غیرعلمی مبنی بر اینکه سقط جنین را می توان پس از مصرف اولین دارو متوقف کرد. این مطالعه گزارش داد که به هر دوی آنها گفته شد که “درمان معکوس مبتنی بر شواهد وجود ندارد” و به مراقبت های اضطراری حضوری ارجاع داده شدند.

سقط جنین دارویی در شکایتی علیه FDA توسط مخالفان سقط جنین که به دنبال کاهش میفپریستون هستند، به چالش کشیده شده است. یکی از ادعاهای شاکیان خطرناک بودن قرص های سقط جنین است. FDA شواهد علمی زیادی مبنی بر بی خطر بودن قرص ها ذکر کرده است و دو مطالعه که مخالفان سقط جنین برای حمایت از ادعاهای خود به آنها ارجاع داده اند اخیراً توسط یک ناشر مجله علمی پس گرفته شده است.

در ماه اوت، یک دادگاه تجدیدنظر گفت که mifepristone می‌تواند قانونی باقی بماند، اما محدودیت‌های قابل توجهی را صادر کرد که از ارسال پستی یا تجویز آن توسط پزشکی از راه دور جلوگیری می‌کرد. دیوان عالی کشور ماه آینده به استدلال های این پرونده رسیدگی خواهد کرد. نتایج مطالعه جدید ممکن است توسط کسانی ذکر شود که از دادگاه خواسته اند تا سقط جنین پزشکی از راه دور را در دسترس قرار دهد.