با احکام قرص سقط جنین توسط قضات فدرال چه خبر است؟


حکم یک قاضی فدرال در تگزاس مبنی بر باطل شدن تاییدیه 23 سال پیش سازمان غذا و دارو در مورد قرص سقط جنین مایفپریستون، این احتمال را دارد که پیامدترین تصمیم سقط جنین از زمانی که دادگاه عالی در ژوئن گذشته Roe v. Wade را لغو کرد.

اما ابهامات زیادی وجود دارد – به ویژه به این دلیل که یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن کمتر از یک ساعت بعد حکمی متناقض صادر کرد و گفت FDA نباید هیچ کاری برای محدود کردن در دسترس بودن این قرص در اکثر ایالت هایی که اجازه سقط جنین را می دهند انجام دهد.

بنابراین شرایط پیچیده است. در اینجا چیزی است که ما می دانیم و معنی آن چیست.

هر دو حکم، دستور مقدماتی هستند که قبل از رسیدگی کامل به پرونده ها صادر شده اند. اما دستورات دوئل یک رویارویی قانونی را ایجاد کرد که احتمالاً به دادگاه عالی می رسد.

حکم قاضی متیو جی. کاکسماریک از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس، منصوب ترامپ که انتقادی درباره Roe v. Wade نوشته است، تایید FDA را در مورد mifepristone در سال 2000 بی اعتبار اعلام می کند. همچنین تصمیمات بعدی FDA را که استفاده از میفپریستون را برای خاتمه دادن به بارداری های اولیه گسترش داده بود، به حالت تعلیق در می آورد.

کارشناسان حقوقی گفتند که به نظر می رسد حکم قاضی Kacsmaryk اولین باری است که دادگاه دستور حذف یک داروی تایید شده از بازار را به دلیل مخالفت FDA از بازار صادر می کند، به گفته آنها، در صورت پابرجا ماندن، می تواند برای اقتدار دولت فدرال پیامدهایی داشته باشد. برای تنظیم سایر انواع داروها.

حکم قاضی توماس او. رایس از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی واشنگتن، منصوب اوباما، به FDA دستور می دهد تا وضعیت موجود را حفظ کند و آن را از محدود کردن دسترسی به میفپریستون در ایالت هایی که قبل از آن شکایت کرده بودند، جلوگیری می کند. دادگاه. این شکایت که توسط دادستان های کل دموکرات تنظیم شد، محدودیت هایی را که FDA هنوز برای تجویز و توزیع میفپریستون اعمال می کند، به چالش کشید.

در حال حاضر، میفپریستون، اولین قرص در رژیم سقط جنین دو دارویی که در بیش از نیمی از ختم بارداری در ایالات متحده استفاده می شود، هنوز در دسترس است. قاضی Kacsmaryk بلافاصله حکم خود را به مدت هفت روز متوقف کرد تا به وزارت دادگستری، که نماینده FDA است، فرصتی برای تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر ایالات متحده برای حوزه پنجم بدهد، و وزارت دادگستری قبلاً اخطار تجدید نظر خود را ارائه کرده است.

اگر دادگاه استیناف دستور قاضی را تایید کند یا از توقف آن تا رسیدگی کامل به پرونده امتناع ورزد، وزارت دادگستری به احتمال زیاد نسبت به این تصمیم به دیوان عالی تجدید نظر خواهد کرد، که می تواند به سرعت تصمیم بگیرد که آیا دستور تعلیق می شود یا خیر. کارشناسان حقوقی گفتند که دیوان عالی همچنین حکم متناقض قاضی فدرال در پرونده دادگاه منطقه واشنگتن را در نظر خواهد گرفت.

حتی اگر حکم تگزاس تایید شود، چندین سناریو به مایفپریستون اجازه می دهد حداقل در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس بماند. و اگر این دارو در نهایت در ایالات متحده در دسترس نباشد، احتمالاً بیماران همچنان می توانند آن را از خارج از کشور تهیه کنند. برای جزئیات بیشتر بخوانید.

شکایت در دادگاه منطقه ای تگزاس که توسط کنسرسیومی متشکل از گروه ها و پزشکان مخالف سقط جنین تنظیم شده است، استدلال می کند که FDA به اندازه کافی شواهد علمی را بررسی نکرده یا از پروتکل های مناسبی در زمانی که میفپریستون را در سال 2000 تأیید کرده است، پیروی نکرده است و از آن زمان تاکنون خطرات ایمنی ناشی از سقط جنین را نادیده گرفته است. دارو

FDA و وزارت دادگستری به شدت این ادعاها را رد کرده‌اند و گفته‌اند که آژانس در طول سال‌ها بررسی‌های دقیقی را در مورد میفپریستون انجام داده است که بارها تصمیم خود را برای تأیید میفپریستون، که مانع از ایجاد هورمونی می‌شود که به بارداری اجازه می‌دهد، تأیید کند. آنها به مطالعات متعددی اشاره می کنند که نشان می دهد عوارض جدی نادر است و بیماران در کمتر از 1 درصد موارد نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

قاضی Kacsmaryk که قبلا برای یک سازمان حقوقی مسیحی محافظه کار کار می کرد، مکرراً از زبان مخالفان سقط جنین استفاده کرد و سقط دارویی را “سقط جنین شیمیایی” نامید، ارائه دهندگان سقط جنین را “سقط جنین” خواند و از جنین به عنوان “انسان متولد نشده” نام برد. یا “کودک متولد نشده”

به نظر می‌رسد که او تقریباً با تمام ادعاهای گروه‌های ضد سقط جنین موافق است و می‌نویسد: «در اینجا، FDA به نگرانی‌های ایمنی مشروع خود – در تخطی از وظایف قانونی‌اش – بر اساس استدلال‌ها و مطالعات آشکارا نادرست که از نتایج آن پشتیبانی نمی‌کرد، پذیرفت. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد FDA با فشار سیاسی قابل توجهی برای چشم پوشی از اقدامات احتیاطی پیشنهادی خود برای پیشبرد بهتر سیاسی هدف افزایش «دسترسی» به سقط جنین شیمیایی.»

سازمان غذا و داروی آمریکا میفپریستون را با شدت بیشتری نسبت به بسیاری از داروهای دیگر تنظیم کرده و چارچوب خاصی از محدودیت ها را اعمال کرده است که در حال حاضر تنها برای 60 دارو در کشور استفاده می شود. در پرونده ثبت شده در دادگاه فدرال در ایالت واشنگتن، دادستان های کل دموکرات از 17 ایالت و ناحیه کلمبیا به دنبال حذف چارچوب ویژه محدودیت های اضافی در مورد میفپریستون هستند. قاضی رایس در حکم روز جمعه خود این درخواست را نپذیرفت، اما به FDA دستور داد که هیچ کاری برای محدود کردن دسترسی فعلی به میفپریستون انجام ندهد.

اگر دستور قاضی تگزاس به قوت خود باقی بماند، زیرا پرونده کامل از طریق دادگاه راه می‌یابد، FDA به احتمال زیاد ادعا می‌کند که باید روند رسمی خود را برای لغو تأیید یک دارو دنبال کند. این روند طولانی است. این نیاز به بررسی مطالعات و داده های گسترده دارد و می تواند شامل جلسات استماع کمیته مشورتی و یک دوره اظهار نظر عمومی باشد. این فرآیند می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد، و در حالی که در حال انجام است، داروی مورد بررسی همچنان در دسترس است.

کارشناسان حقوقی می گویند FDA همچنین این اختیار را دارد که تصمیم بگیرد مقررات یا ممنوعیت یک دارو را اجرا نکند، اگر آژانس دارو را ایمن و موثر بداند، همانطور که در مورد میفپریستون انجام می دهد. آژانس می‌تواند تصمیمی صادر کند و بگوید تصمیم گرفته است این حکم را اجرا نکند، یا می‌تواند استدلال کند که منابع لازم برای جلوگیری از رسیدن دارو به بیماران در سراسر کشور را ندارد.

از آنجایی که حکم قاضی فقط در مورد FDA و نه برای ارائه دهندگان سقط جنین اعمال می شود، چندین سرویس سقط جنین دارویی گفته اند که به تجویز و توزیع مایفپریستون ادامه می دهند مگر اینکه تصمیم رسمی FDA مبنی بر لغو دارو که آژانس قصد دارد آن را اجرا کند وجود داشته باشد.

کارشناسان حقوقی می گویند، همچنین ممکن است یک یا هر دو شرکت سازنده mifepristone در ایالات متحده، Danco Laboratories و GenBioPro، علیه FDA شکایت کنند تا از اجرای دستور قاضی تگزاس جلوگیری کنند.

ارائه دهندگان سقط جنین و حامیان حقوق سقط جنین فعالانه برای این امکان آماده می شوند. بسیاری از آنها برنامه‌هایی را برای تجویز تنها دومین دارو در رژیم سقط جنین دو دارویی طراحی کرده‌اند: میزوپروستول. این دارو که برای چندین دهه در دسترس بوده و برای شرایط پزشکی مانند زخم مجاز است، باعث انقباضاتی می شود که منجر به فرآیندی شبیه سقط جنین می شود.

سازمان بهداشت جهانی یک رژیم فقط میزوپروستول را برای سقط جنین تایید کرده است، و این رژیم در بسیاری از کشورها، به خصوص در جاهایی که دسترسی محدود به میفپریستون وجود دارد، استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که استفاده از میزوپروستول به تنهایی ممکن است کمی کمتر از ترکیب دو دارو موثر باشد و می تواند عوارض جانبی بیشتری مانند حالت تهوع ایجاد کند، اما بی خطر است و در اکثر موارد، حاملگی را بدون نیاز به جراحی بعدی خاتمه می دهد. روش یا مداخله دیگر

در دعوی قضایی تگزاس، سازمان های ضد سقط جنین نیز به دنبال ممنوعیت استفاده از میزوپروستول برای سقط جنین هستند، اما درخواست آنها برای دستور مقدماتی بر روی میفپریستون متمرکز بود.

بسیاری از بیماران احتمالاً به سفارش هر دو داروی میفپریستون و میزوپروستول از خدمات سقط جنین از راه دور مستقر در سایر کشورها، به ویژه Aid Access، سازمانی مستقر در اروپا که برای سال‌ها ترکیب دو دارو را به بیماران در ایالات متحده پس از تکمیل مشاوره پزشکی ارائه می‌دهد، ادامه می‌دهند. تشکیل می دهد.

در حال حاضر، برای بیماران در ایالت‌های دارای ممنوعیت یا محدودیت سقط جنین، Aid Access قرص‌ها را از داروخانه‌ای در هند ارسال می‌کند، در حالی که بیماران در ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی است، قرص‌های خود را از ارائه‌دهندگان داخل ایالات متحده دریافت می‌کنند.

بنیانگذار این سازمان، دکتر ربکا گومپرتس، پزشک هلندی، در مصاحبه ای گفت: اگر حکم تگزاس پابرجا باشد، Aid Access به احتمال زیاد قرص ها را از هند برای بیماران در هر ایالت ارسال می کند. در سال 2019، سازمان غذا و داروی آمریکا تلاش ناموفقی برای دسترسی به کمک برای توقف حمل و نقل به خارج از کشور داشت. دکتر گومپرتس گفت که متعهد به تامین بیماران در ایالات متحده خواهد بود.

Mifepristone همچنین اغلب برای کمک به بیمارانی که سقط جنین دارند استفاده می شود. این دارو همراه با میزوپروستول برای کمک به بیرون راندن بافت از بارداری که رشد نکرده است تجویز می شود. بنابراین، اگر دسترسی به میفپریستون مسدود شود، بیماران سقط جنین دسترسی به آن درمان را از دست خواهند داد و یا باید تحت عمل جراحی برداشتن بافت قرار گیرند یا روزها یا هفته‌ها منتظر بمانند تا خود به خود از بین برود، در فرآیندی که می‌تواند از نظر پزشکی برای برخی خطرناک باشد. بیماران.

لغو تاییدیه فدرال مایفپریستون همچنین می تواند اختیارات طولانی مدت و بی چون و چرای FDA را – که توسط کنگره اعطا شده بود – برای تنظیم تقریباً هر دارویی تضعیف کند. کارشناسان حقوقی می گویند که این امر می تواند منجر به چالش هایی در مورد تأیید یا استفاده از داروهایی شود که در سایر مسائل بحث برانگیز، مانند واکسن ها یا پیشگیری از بارداری اضطراری دخیل هستند. علاوه بر این، اگر شرکت‌های داروسازی نتوانند به مرجع نظارتی FDA اعتماد کنند، این می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آنها در مورد داروهایی که باید تولید کنند تأثیر بگذارد.