مطالعه یک جراح کلمبیا کشیده شد. او به انتشار داده های ناقص ادامه داد.


او گفت که یک مجموعه از 10 مقاله شناسایی شده توسط دکتر دیوید، استفاده مجدد مکرر از تصاویر سیاه و سفید یکسان یا روی هم رفته از سلول های سرطانی را که ظاهراً تحت شرایط آزمایشی مختلف قرار داشتند، نشان داد.

دکتر دیوید گفت: “هیچ دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد، مگر اینکه شما کار را انجام نداده باشید.”

یکی از این مقالات که در سال 2012 منتشر شد، به طور رسمی با اصلاحات برچسب گذاری شد. برخلاف مطالعات بعدی، که عمدتاً توسط دکتر یون در نیویورک نظارت شد، این مقاله توسط دانشمندان ساکن کره جنوبی، از جمله Changhwan Yoon، که سپس در سئول کار می کرد، نوشته شد.

یک ایمونولوژیست در نروژ به طور تصادفی مقاله را به عنوان بخشی از غربالگری داده های کپی شده در مجلات سرطان انتخاب کرد. این باعث شد که ناشر مقاله، مجله پزشکی Oncogene، در سال 2016 اصلاحاتی را اضافه کند.

دکتر دیوید گفت، اما مجله تمام داده های تکراری را دریافت نکرد. و به گفته او، تصاویر حاصل از این مطالعه بعداً به شکل یکسان در مقاله دیگری یافت شد که اصلاح نشده باقی مانده است.

دکتر دیوید گفت که داده های کپی شده سرطان مدام تکرار می شدند. او گفت که تصویری از یک تومور قرمز کوچک از یک مطالعه در سال 2017 در سال‌های 2020 و 2021 با توصیف‌های مختلف دوباره در مقالات ظاهر شد. خط کش موجود در تصاویر برای مقیاس در دو موقعیت مختلف پیچیده شده است.

مطالعه سال 2020 شامل تصویر دیگری از تومور بود که به گفته دکتر دیوید به نظر می رسید تصویر آینه ای از تصویری باشد که قبلاً توسط آزمایشگاه دکتر یون منتشر شده بود. دکتر دیوید گفت و مطالعه سال 2021 یک نسخه رنگی از توموری را نشان داد که در مقاله قبلی در بالای بخش دیگری از خط کش ظاهر شده بود.

دکتر بیک گفت: “این نمونه دیگری است که به نظر می رسد این کار عمدا انجام شده است.”

وقتی ناشر الزویر مطالعه سرطان معده را که در سال 2021 به صورت آنلاین منتشر شده بود، پس گرفت، محققان با اقدامات جدی تری مواجه شدند.

رولاند هرتزوگ، سردبیر Molecular Therapy، مجله‌ای که مقاله در آن منتشر شد، گفت که “تصویر تکراری مورد توجه قرار گرفت” به عنوان بخشی از یک فرآیند غربالگری برای مغایرت‌هایی که مجله از آن زمان به بعد به تقویت آن ادامه داده است.

از آنجایی که مشکلات قبل از انتشار مطالعه در مجله چاپی شناسایی شده بودند، سیاست الزویر حکم می‌کرد که مقاله حذف شود و هیچ توضیحی در فضای مجازی پست نشود.

اما به نظر می رسد که این تصمیم با دستورالعمل های صنعت کمیته اخلاق در انتشار در تضاد است. این دستورالعمل ها بیان می کنند که ارسال مقالات به صورت آنلاین “معمولاً به منزله انتشار است”. و هنگامی که ناشران چنین مقالاتی را منتشر می‌کنند، دستورالعمل‌ها می‌گویند، آنها باید به خاطر شفافیت، کار را آنلاین نگه دارند و «اعلان واضحی برای پس گرفتن» منتشر کنند.

دکتر هرتزوگ گفت که او شخصا امیدوار است که چنین توضیحی همچنان برای مطالعه سرطان معده ارسال شود. او گفت که سردبیران مجله و الزویر در حال بررسی گزینه های احتمالی هستند.

ویراستاران به دکتر یون و چانگوان یون از حذف مقاله اطلاع دادند، اما هیچ یک از دانشمندان به یادبود اسلون کترینگ هشدار ندادند. کلمبیا نگفت که گفته شده است یا خیر.