مطالعه نشان می دهد که داروهای سقط جنین حتی پس از سه ماهه اول بارداری نیز ایمن هستند


از آنجایی که بیش از دوازده ایالت در سال گذشته سقط جنین را ممنوع کرده بودند، زنان دارای حاملگی ناخواسته تعداد فزاینده‌ای به سقط جنین‌های دارویی خود مدیریتی روی آورده‌اند.

اما روش‌های سخت و زمان‌بر مورد نیاز برای تهیه داروها تأخیر ایجاد می‌کند، که اغلب به این معنی است که تا زمان رسیدن داروها، بارداری پیشرفته‌تر می‌شود. به گفته محققان، این مطالعه جدید، یکی از اولین مطالعاتی است که در مورد سقط جنین‌های دارویی خودکنترلی که پس از سه ماهه اول بارداری انجام شده است، به این زنان اطمینان می‌دهد.

دکتر دانیل گروسمن، استاد زنان، زایمان و علوم تولید مثل در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «این مقاله به تحقیقات قبلی اضافه می‌کند که نشان می‌دهد سقط جنین خودگردان با داروها، از جمله پس از هفته ۱۲ بارداری، ایمن و مؤثر است». فرانسیسکو “از آنجایی که مراقبت های سقط جنین مبتنی بر کلینیک در بسیاری از نقاط کشور به دلیل ممنوعیت های دولتی کمتر در دسترس است، سقط جنین خودگردان رایج تر خواهد شد، همانطور که در حال حاضر شاهد هستیم.”

اگر دسترسی به میفپریستون به شدت محدود شود، این تحقیق همچنین راه جایگزینی را برای سقط دارویی پیشنهاد می‌کند. در ماه آوریل، دادگاه عالی یک حکم دادگاه پایین‌تر را که توزیع و فروش مایفپریستون را در سراسر ایالات متحده متوقف می‌کرد، در حالی که پرونده راه خود را در سیستم حقوقی طی می‌کرد، مسدود کرد.

حدود 44 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه جدید فقط از میزوپروستول استفاده کردند که برای بسیاری از شرایط تجویز می شود و در بسیاری از کشورها بدون نسخه در دسترس است.

حدود 90 درصد از زنان در این مطالعه موفق به پایان دادن به بارداری با سقط‌های دارویی خودگردان، بدون نیاز به مداخله اضافی شدند. پنج درصد برای تکمیل سقط عمل کردند و 5 درصد سقط ناقص داشتند.

رژیم دو دارویی میفپریستون و میزوپروستول توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده تنها در هفته 10 بارداری و تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تایید شده است.

اما WHO با در نظر گرفتن کمبود ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، سقط جنین پزشکی خودگردان را در حاملگی های تا 12 هفته بدون نظارت پزشکی تایید می کند.

گزارش جدید یک تحلیل فرعی از یک مطالعه بزرگتر بود که بر روی 1352 زن که در مراحل مختلف بارداری سقط جنین خود مدیریت می کردند و تعداد حاملگی های پیشرفته تر نسبتاً کم بود، مورد بررسی قرار گرفت.

تنها سه شرکت‌کننده سقط جنین‌های خود را با حاملگی‌های 17 هفته‌ای یا بیشتر انجام دادند و نویسندگان این مطالعه خواستار تحقیقات بیشتر در مورد سقط جنین دارویی و بارداری‌های بعدی شدند.

دسترسی به داروهایی که برای این سقط جنین‌ها استفاده می‌شود، که اغلب از طریق پست سفارش داده می‌شوند، همچنان نقطه عطفی در بحث جاری در مورد سقط جنین در ایالات متحده است.