افزایش یافته های مطالعه در قانون تگزاس پس از سقط جنین. اما سوالات باقی می ماند.


برای بیش از یک سال، از زمان لغو تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در مورد لغو رو در مقابل وید، زنان باردار با چشم‌اندازی اساسی از چالش‌ها و انتخاب‌ها مواجه بوده‌اند، زیرا تعداد ارائه‌دهندگان سقط جنین در بیش از ده ایالت به صفر رسیده است.

اما اندازه‌گیری مستقیم تأثیر این تصمیم برای محققان دشوار بوده است، به‌ویژه وقتی به یک سؤال اصلی می‌رسد: چند نوزاد دیگر در نتیجه ممنوعیت سقط جنین متولد می‌شوند؟

روز پنجشنبه، محققان دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز یکی از اولین تلاش های جدی برای پاسخ را منتشر کردند. آنها روی تگزاس تمرکز کردند، جایی که قانونی که در سپتامبر 2021، نه ماه قبل از تصمیم دادگاه دابز اجرایی شد، عملاً سقط جنین را در شش هفته ممنوع کرد. این تجزیه و تحلیل نشان داد که این ایالت بین آوریل تا دسامبر سال گذشته نزدیک به 10000 تولد بیشتر از آنچه بدون قانون انتظار می رفت یا 3 درصد بیشتر بود.

این یافته، که مخالفان سقط جنین را تشویق کرد، می‌تواند تعداد قابل توجهی از حاملگی‌های پایان یافته را نشان دهد که در غیر این صورت، بدون قانون موسوم به لایحه 8 سنا، ممکن بود چنین نبود.

محققانی که ممنوعیت‌های جدید سقط جنین را در سراسر کشور تماشا می‌کنند، انتظار افزایش در نتیجه تولدها را داشتند، اما شاید نه چندان زیاد.

کیتلین مایرز، استاد اقتصاد در کالج میدلبری که در مورد سقط جنین مطالعه می‌کند، اما در این مطالعه شرکت نکرد، می‌گوید: «به نظر می‌رسد که آنها نشان داده‌اند که تولدها در تگزاس بیش از انتظار ما افزایش یافته است. “استنباط من در این مرحله کمتر راحت نیستم این است که همه آن زایمان های اضافی به دلیل SB 8 است. برخی از آنها ممکن است باشد، اما فکر نمی کنم همه آنها باشند. فقط خیلی بالاست.»

نویسندگان این مطالعه که به عنوان یک نامه تحقیقاتی دو صفحه ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، همچنین از انتساب افزایش تخمینی خود در تولدها صرفاً به قانون غیرعادی خودداری کردند، که اجازه دادخواهی مدنی را علیه کسانی که کمک می کنند سقط جنین پس از شروع فعالیت قلبی جنین، معمولا حدود شش هفته. نتایج حداقل نشان می‌دهد که «همه کسانی که ممکن است در غیاب SB 8 سقط جنین دریافت کرده باشند، نتوانسته‌اند سقط جنین انجام دهند».

با این حال، نویسندگان به روش ها و نتایج خود اطمینان داشتند.

آلیسون جمیل، استاد دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ و یکی از محققان این مطالعه گفت: «این الگو منحصر به فرد تگزاس بود. او گفت که تیم هر یک از 49 ایالت دیگر و واشنگتن دی سی را بررسی کردند، اما هیچ مدرکی دال بر تفاوت در تعداد تولدهای مورد انتظار پیدا نکردند. او افزود که اگر توضیحات دیگری برای افزایش وجود داشته باشد، آنها باید منحصر به تگزاس و مربوط به زمان پس از اجرایی شدن قانون سقط جنین SB 8 باشند.

تعیین کمیت تأثیر ممنوعیت سقط جنین به دلیل تأخیر در دستیابی به اطلاعات دقیق در مورد تولد، برای محققان دشوار بوده است.

در سایر ایالت‌هایی که ممنوعیت سقط جنین پس از تصمیم دابز در ژوئن 2022 به اجرا درآمد، محققان همچنان در حال جمع‌آوری آمار حیاتی برای مطالعه تأثیر ممنوعیت‌های جدید بر تولد هستند. انتظارات این بود که این ممنوعیت ها حتی بیشتر از قانون SB 8 در تگزاس بر کسانی که به دنبال سقط جنین هستند تأثیر بگذارد، زیرا بسیاری از آنها همه سقط جنین ها را ممنوع می کردند و در تعداد زیادی از ایالت های همجوار به تصویب می رسیدند و سفر برای زنان را دشوار می کردند. به سایر ایالت ها برای انجام مراحل.

مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه، که داده‌های مربوط به سال 2016 را بررسی می‌کرد، بر داده‌های موقت تولد برای سال 2022 تکیه کرد زیرا اطلاعات کامل‌تری در دسترس نبود. این اطلاعات شامل اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن یا نژاد مادر نمی‌شود که بتوان آن را با سال‌های قبل مقایسه کرد و برای درک سایر عواملی که ممکن است در آن نقش داشته باشند استفاده شود.

سپس محققان یک مدل آماری از اینکه تگزاس بدون قانون سقط جنین چگونه به نظر می رسید ایجاد کردند. با آن، آنها توانستند تعداد تولدهایی را که در آن صورت اتفاق می‌افتاد، تخمین بزنند.

خانم جمل گفت: «این یک روش غیرمستقیم برای اندازه‌گیری چیزی است که نمی‌توانیم اندازه‌گیری کنیم». ما نمی دانیم که آیا مردم به دنبال سقط جنین هستند یا این که آیا قادر به انجام این کار نیستند.»

تغییرات گسترده تر در نرخ زاد و ولد، تلاش محققان را پیچیده کرده است. تعداد تولدها در سال های اخیر در تگزاس و در سراسر ایالات متحده کمتر بوده است، روندی که در اوج وضعیت اضطراری کووید تشدید شد. اما از زمان همه‌گیری در تگزاس، تعداد تولدها افزایش یافته است: سال گذشته حدود 389,000 تولد وجود داشت که از 398,000 در سال 2016 کاهش داشت، اما بیشتر از تعداد ثبت‌شده در سال 2020 بود.

خانم مایرز گفت، عوامل دیگری ممکن است منجر به افزایش روند تولد در آن دوره شده باشد، از جمله افزایش تعداد مادرانی که در خارج از کشور متولد شده اند، که بسیاری از آنها در تگزاس به دنیا آمده اند. خانم جمیل گفت که اندازه گیری این عامل بدون اطلاعات دقیق جمعیت شناختی در مورد تولد در سال 2022 دشوار است.

علیرغم محدودیت‌های جدید تحت SB 8، بسیاری از زنان تگزاس هنوز سقط جنین را انجام می‌دهند، چه با انجام سقط جنین قبل از پایان شش هفته، با سفر به خارج از ایالت برای انجام عمل‌هایشان یا با مصرف داروهای سقط جنین به تنهایی. تگزاس شاهد سیل قرص های پستی بوده است و برخی از تگزاسی ها توانسته اند در مکزیک سقط جنین کنند.

با این حال، فعالان ضد سقط جنین، مطالعه جان هاپکینز را به عنوان مدرکی در نظر گرفتند که موفقیت آنها در محدود کردن شدید سقط جنین در تگزاس اثر مطلوب را ایجاد کرده است: حاملگی های بیشتری به پایان رسیده است.

“هر نوزادی که از سقط جنین انتخابی نجات می یابد باید جشن گرفته شود!” جان سیگو، رئیس انجمن حق زندگی تگزاس در بیانیه ای گفت. “این مطالعه جدید موفقیت قابل توجه جنبش ما را در دو سال گذشته برجسته می کند و ما مشتاقانه منتظر کمک به مادران و خانواده های ایالتی خود هستیم که از فرزندان خود مراقبت کنند.”