گاوهای شیری که بین ایالت ها حمل می شوند اکنون باید برای آنفولانزای پرندگان آزمایش شوند


دولت بایدن روز چهارشنبه گفت که شروع به آزمایش گاوهای شیری در حال حرکت در خطوط ایالتی برای آنفولانزای پرندگان می کند که ماه هاست در گله ها شیوع پیدا کرده است. سیاست جدید بخشی از تلاش فزاینده برای جلوگیری از شیوع ویروسی است که مقامات بهداشتی فدرال به دنبال اطمینان دادن به آمریکایی‌ها هستند که تاکنون خطر کمی برای مردم دارد.

دستور جدید که توسط وزارت کشاورزی صادر شده است، می گوید که آزمایش گاوهای شیرده برای ویروس آنفولانزای A، کلاسی که شامل آنفولانزای پرندگان می شود، قبل از انتقال باید منفی باشد. صاحبان گله‌هایی که آزمایش‌هایشان مثبت است، باید داده‌هایی در مورد حرکات گاو ارائه دهند تا به محققان در ردیابی بیماری کمک کنند.

مایک واتسون، یکی از مقامات ارشد وزارت کشاورزی صبح چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: این آزمایش به محافظت از صنعت دام، محدود کردن شیوع ویروس و “درک بهتر این بیماری” کمک می کند.

از آنجایی که یک شکل بسیار مسری از آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده در سال 2022 شناسایی شد، مقامات فدرال به دنبال این بوده اند که به آمریکایی ها اطمینان دهند که تهدید برای مردم کم است، حتی با اینکه ویروس تعداد فزاینده ای از پستانداران را آلوده کرده است. تنظیم‌کننده‌های فدرال روز سه‌شنبه اعلام کردند که قطعات ویروسی غیرفعال در شیر پاستوریزه پیدا شده است، این نشان می‌دهد که ویروس احتمالاً بسیار گسترده‌تر از آنچه قبلاً شناخته شده بود در بین گاوها پخش می‌شود.

دکتر نیرو شاه، معاون اصلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که هیچ تغییری در ساختار ژنتیکی ویروس وجود ندارد که به راحتی در بین مردم پخش شود. دکتر شاه گفت تا کنون ایالت ها 44 نفر را که در معرض ویروس قرار گرفته اند و از نظر عفونت تحت نظر هستند، تحت نظر گرفته اند.

بر اساس گزارش USDA، تا روز چهارشنبه، شیوع این بیماری به 33 گله در هشت ایالت گسترش یافته است، اما تنها یک عفونت انسانی در یک کارگر لبنی در تگزاس که تماس مستقیم با گاوهای بیمار داشت، گزارش شده است. قضیه خفیف بود

مقامات فدرال روز چهارشنبه همچنین به دنبال کم اهمیت جلوه دادن شدت یافته های سازمان غذا و داروی آمریکا در روزهای اخیر مبنی بر یافتن قطعات غیرفعال ویروسی در شیر پاستوریزه، از جمله برخی از قفسه های مواد غذایی بودند. دون پراتر، یکی از مقامات FDA، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تنظیم‌کننده‌ها در حال انجام آزمایش‌های پیشرفته‌تر برای تعیین اینکه آیا شیر حاوی ویروس زنده است یا خیر. او گفت که این آژانس در روزهای آینده اطلاعات مربوط به آزمایش شیر را منتشر خواهد کرد.

دستور USDA از آزمایشگاه‌ها و دامپزشکان ایالتی می‌خواهد که هرگونه آزمایش مثبت از گاو را به آژانس گزارش دهند. آقای واتسون گفت که این دپارتمان می‌تواند روزانه ده‌ها هزار آزمایش را پردازش کند و نتایج پس از یک تا سه روز گزارش شود. این آژانس اکنون هزینه گاوهای بدون علامت و همچنین گاوهایی که در حال جابجایی هستند را به کارخانه های لبنی بازپرداخت می کند.

دکتر شاه، مسئول CDC، گفت که دولت فدرال برای برقراری ارتباط با تولیدکنندگان لبنیات و کارگران آنها، از جمله دامپزشکانی که روابط نزدیکی با افرادی دارند که ممکن است در باز شدن با غریبه ها مردد باشند، به مقامات محلی و کارکنان بهداشتی تکیه می کند.

دکتر شاه گفت: «ممکن است مالکانی وجود داشته باشند که تمایلی به کار با بهداشت عمومی نداشته باشند، و در مورد کارگران فردی که ممکن است تمایلی به نشستن با کسی که خود را به نحوی از دولت معرفی می کند، نباشند.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی شیوع آنفولانزای پرندگان آغاز شد، اما تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی نشان می دهد که پرندگان وحشی ممکن است عامل بیماری زا را در ماه دسامبر به گاوها منتقل کرده باشند. گاوها معمولاً به آنفولانزای پرندگان حساس نبودند و تا اواخر مارس بود که مقامات فدرال اعلام کردند که این ویروس در گاوهای بیمار در تگزاس و کانزاس شناسایی شده است.

دستور USDA پس از آن صادر شد که کارشناسان بهداشت عمومی و تولیدکنندگان لبنی از دولت بایدن به دلیل دامنه تحقیقاتش در مورد شیوع گاو و عدم انجام آزمایش گسترده انتقاد کردند.

سیما لاکداوالا، ویروس شناس در دانشگاه اموری، گفت: در حالی که آزمایش گاوهای بیشتر بسیار مهم است، بنابراین کاهش خطر ابتلا به عفونت در میان کارگران لبنیاتی که به طور منظم در معرض شیر تازه قرار می گیرند، اکنون تصور می شود حاوی ویروس گسترده است.

او گفت که اگر قرار باشد یک کارگر به بینی یا چشم‌هایش پاشیده شود و آلوده شود، این عفونت انسانی به ویروس فرصت‌های جدیدی برای سازگاری و شروع انتشار در بین مردم می‌دهد.

مقامات بهداشتی فدرال روز چهارشنبه گفتند که به ایالت ها یادآوری کرده اند که می توانند تجهیزات حفاظتی را از انبار ملی درخواست کنند.

اما دکتر Lakdawala گفت که خطرات عفونت کارگران از قبل به اندازه کافی جدی بود که مزارع باید به طور جهانی استفاده از محافظ صورت را اجرا کنند. او گفت که گام‌های دیگر، مانند دستور دو هفته‌ای «در خانه بمانیم» برای گاوها، همچنین می‌تواند نیاز به اقدامات مخرب‌تر اقتصادی را برطرف کند.

تروی ساتون، ویروس شناس در دانشگاه پن استیت، گفت که ظهور آنفولانزای پرندگان در گاوها تلاش ها برای درک این ویروس را تشدید کرده است.

او گفت: «اکنون به گونه‌ای منتقل شده است که انسان‌ها با آن ارتباط بیشتری دارند.