شرکت بزرگ حمل و نقل جنینی فعالیت خود را در آلاباما متوقف می کند


کرایوپورت، یک شرکت بزرگ حمل و نقل جنین، روز جمعه گفت که با ارزیابی تصمیم دادگاه عالی این ایالت که جنین‌های منجمد ایجاد شده از طریق لقاح آزمایشگاهی را بچه هستند، تجارت خود را در آلاباما «توقف» می‌کند.

در ایمیلی که توسط یک کلینیک باروری آلاباما دریافت شده و با نیویورک تایمز به اشتراک گذاشته شده است، آمده است: «تا زمانی که شرکت وضوح بیشتری در مورد تصمیم و معنای آن برای کرایوپورت، کلینیک‌ها و والدین مورد نظر خود نداشته باشد، تمام فعالیت‌های خود را در آلاباما تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند». .

در این ایمیل آمده بود که کرایوپورت «نمی‌تواند به ارسال برنامه‌ریزی‌شده کمک کند» و در عوض بازپرداخت وجه ارائه می‌دهد.

حکم دادگاه آلاباما در حال حاضر به طور قابل توجهی درمان باروری را برای بیماران در آن ایالت محدود کرده است. سه کلینیک مراقبت‌های خود را متوقف کرده‌اند زیرا این حکم را برای بیماران خود و مسئولیت قانونی خود ارزیابی می‌کنند. این پرونده شامل چندین زوج بود که جنین های منجمد آنها به طور تصادفی در یک کلینیک در موبایل از بین رفت. این نشان داد که کلینیک‌ها می‌توانند در قبال ادعاهای غیرقانونی مرگ مسئول شناخته شوند، و حوادثی را که در درمان باروری غیرمعمول نیستند، جدی‌تر می‌کنند.

تصمیم کرایوپورت، انتقال جنین به خارج از حالت برای ادامه درمان را برای بیماران فعلی IVF دشوارتر خواهد کرد.

حمل و نقل جنین در درمان مدرن باروری رایج است، زیرا بیماران گاهی اوقات نقل مکان می کنند و نیاز به تغییر کلینیک یا انتقال جنین هایی دارند که قصد ندارند به زودی از آنها به یک مرکز نگهداری طولانی مدت استفاده کنند.

Cryoport فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. در وب‌سایت خود، خود را «معتمدترین ارائه‌دهنده» حمل و نقل با دمای کنترل می‌کند و تبلیغ می‌کند که بیش از 600000 بسته را طی بیش از 10 سال کار در تجارت لقاح آزمایشگاهی ارسال کرده است. در سال 2022، نزدیک به 10 میلیون دلار درآمد حاصل از فعالیت خود در زمینه بهداشت باروری به دست آورد.

رای دادگاه و واکنش سریع آتش برای ارائه دهندگان بهداشت باروری در ایالت و همچنین بیماران دردناک بوده است.

دکتر مامی مک‌لین، متخصص غدد درون ریز در مرکز باروری آلاباما، که درمان را در اوایل این هفته متوقف کرد، گفت: «این گفتگوها برخی از سخت‌ترین صحبت‌های من بوده است. “اینها بیمارانی هستند که من در مورد برنامه های مراقبتی با آنها تصمیم گرفته ام و خانواده هایی که به دلیل این حکم فرزند دیگری نخواهند داشت.”

در حالی که کلینیک او در حال حاضر توصیه نمی‌کند که بیماران جنین‌های منجمد خود را به خارج از ایالت منتقل کنند، او گفت که تماس‌های زیادی از بیماران برای پرس و جو در مورد این گزینه دریافت کرده است.

آنها نه تنها نمی توانند در آلاباما معالجه شوند، بلکه اکنون نمی توانند در جای دیگری نیز درمان شوند. آنها به دام افتاده اند.» دکتر مک لین گفت. “به این معنی است که این تصمیم پیامدهایی خارج از دیوارهای ایالت من دارد.”

باربارا کولورا، رئیس گروه حمایت از ناباروری Resolve، گفت که تصمیم کرایوپورت ناراحت کننده بود اما غیرمنتظره نبود.

او گفت: «این یک چرخش حیرت‌انگیز است، اما من اصلاً تعجب نمی‌کنم وقتی شما در مورد حمل جنین صحبت می‌کنید. «اگر یکی از آن شرکت‌ها را اداره می‌کردم، همین کار را می‌کردم. در حال حاضر خیلی خطرناک است.»

شرکت های دیگر نیز جنین ارسال می کنند، اما مشخص نیست که آیا آنها خدمات خود را در آلاباما تغییر داده اند یا خیر. Reprotech، یکی دیگر از فرستنده های بزرگ، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.