مسابقه قایق لندن توسط سطوح بالای E. Coli در تیمز خدشه دار شد


هشدار شدید بود: وارد آب نشوید. نه به خاطر جزر و مد نه به خاطر کوسه ها به خاطر فاضلاب

تقریباً دو قرن است که قایقرانان دانشگاه آکسفورد در مسابقه ای با رقبای خود از کمبریج به رقابت می پردازند که معمولاً با اعضای شادی خدمه پیروز که برای جشن به رودخانه تیمز می پرند به پایان می رسد.

امسال آنها تا حد امکان خشک خواهند ماند.

پس از کشف سطوح بالای E. coli در رودخانه، از قایقرانان خواسته شده است که از آب دور بمانند، هر گونه زخم باز را بپوشانند و خود را در یک ایستگاه پاکسازی اختصاصی در پایان شستشو دهند.

هشدار سازمان دهندگان مسابقه سالانه معروف به مسابقه قایق، بارزترین نماد از وضعیت وخیم و وخیم رودخانه ها و خطوط ساحلی بریتانیا است. E. coli که می تواند از منابع آبی که به اندازه کافی درمان نشده است به آن مبتلا شود، می تواند تعدادی از علائم از جمله اسهال، گرفتگی معده و گاهی اوقات تب را ایجاد کند. به گفته سرویس بهداشتی بریتانیا، تعداد کمی از افراد نیز ممکن است به سندرم اورمیک همولیتیک مبتلا شوند که گاهی اوقات می تواند منجر به نارسایی کلیه و مرگ شود.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های خصوصی آب انگلیس به دلیل تخلیه فاضلاب و آب باران تصفیه‌نشده به آبراه‌ها و سواحل زمانی که بارندگی زیاد است، با انتقاد شدید مواجه شده‌اند – تاکتیکی که آنها برای جلوگیری از پشتیبان‌گیری سیستم استفاده می‌کنند.

شرکت‌های آب در انگلستان در سال 1989 خصوصی شدند و منتقدان آنها را متهم می‌کنند که مبالغ هنگفتی را به عنوان سود سهام به سهامداران خود پرداخت می‌کنند و در عین حال نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاری زیرساختی حیاتی انجام دهند.

سازمان‌دهندگان می‌گویند، در حالی که کمپین‌ها مدت‌ها مشکل کیفیت آب را برجسته کرده‌اند، تعداد کمی از بریتانیایی‌ها انتظار داشتند که آلودگی بر مسابقه قایق‌رانی تأثیر بگذارد، برنامه‌ای از تقویم ورزشی که تا 250000 تماشاگر و همچنین میلیون‌ها مخاطب تلویزیونی را جذب می‌کند.

قایقرانان از دو دانشگاه باستانی بعدازظهر شنبه در مسیر 4.25 مایلی در تیمز با هم رقابت خواهند کرد، در صد و شصت و نهمین مسابقه مردان و 78 مسابقه زنان.

اولین مسابقه قایق در 10 ژوئن 1829 در هنلی آن تیمز در غرب لندن برگزار شد و آکسفورد برنده شد. با این حال، برای 25 سال بعد، مسابقات به طور نامنظم و از سال 1836 در پایتخت ملی برگزار شد. آنها در سال 1856 به رویدادهای سالانه تبدیل شدند. مسابقه قایق زنان در سال 1927 معرفی شد، اما فقط تا اواسط دهه 1960 به طور متناوب برگزار می شد.

دستورالعمل جدید به دنبال آزمایش تیمز توسط ریور اکشن است، یک موسسه خیریه که برای آبراه های پاک تر مبارزه می کند و گفته است که آزمایشات آن سطوح E. coli را تا 10 برابر بیشتر از حداقل استانداردهای پذیرفته شده برای آب حمام نشان می دهد.

ریور اکشن در بیانیه‌ای گفت: مکان‌های آزمایش نشان می‌دهند که منبع آلودگی از تیمز واتر، شرکت آب محلی است که “فاضلاب را مستقیماً به رودخانه و شاخه‌های آن تخلیه می‌کند.”

جیمز والاس، مدیر اجرایی River Action، گفت: “ما در وضعیت غم انگیزی هستیم که ورزشکاران نخبه قبل از یک مسابقه تاریخی در رودخانه پایتخت، راهنمایی های بهداشتی دریافت می کنند.” “نتایج کیفیت آب ما نشان می دهد که پس از دهه ها بی توجهی توسط یک شرکت آب غیرقانونی، تیمز واتر، چه اتفاقی می افتد.”

The Boat Race، شرکتی که در این مسابقه شرکت می کند و توسط بنیاد قایقرانی آکسفورد و کمبریج راه اندازی شده است، گفت که “و دانشگاه ها عاشق قایقرانی در تیمز هستند” اما “کیفیت آب یک نگرانی مداوم است.”

در بیانیه ای افزود: ما امسال یک سری اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از سلامت ورزشکاران خود انجام داده ایم که شامل راهنمایی در مورد پوشاندن زخم های باز، شستن مرتب دست ها، ایستگاه پاکسازی در منطقه پایانی و برجسته کردن خطرات ورود به آب.»

بیشتر بریتانیا به یک سیستم فاضلاب ترکیبی متکی است که هم آب باران و هم فضولات انسانی را در امتداد مجموعه ای از لوله ها هدایت می کند.

هنگامی که بارندگی شدید است، گاهی اوقات به شرکت های آب اجازه داده می شود تا مقداری از آن را به رودخانه ها یا دریا بریزند تا از غرق شدن لوله ها جلوگیری کنند، چیزی که می تواند باعث جمع شدن فاضلاب و سیل در جاده ها و خانه ها شود.

منتقدان شرکت‌های آب را به ریختن فاضلاب حتی در هوای خشک متهم می‌کنند و بر اساس آمار منتشر شده در روز چهارشنبه، سال گذشته به طور متوسط ​​روزانه 1271 نشت در سراسر انگلیس در مقایسه با 825 در سال 2022 وجود داشت.

در بیانیه ای، تیمز واتر، شرکتی که مسئول آن است، “بارندگی طولانی مدت بیش از حد متوسط ​​در سراسر لندن و دره تیمز” را مقصر دانست. این سازمان می‌گوید سرریزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زمانی که شبکه فاضلاب در شرف غرق شدن بود، به‌طور خودکار عمل می‌کند، به طوری که فاضلاب رقیق‌شده به جای سرازیر شدن «به خانه‌های مردم» به رودخانه‌ها رها می‌شود.

این شرکت افزود که “به سختی کار می کند تا این تخلیه ها غیرضروری باشد” و برنامه هایی را برای ارتقاء یک تصفیه خانه فاضلاب در جنوب غربی لندن اعلام کرده است تا “تصفیه حجم بالای فاضلاب ورودی و کاهش نیاز به سرریز در هوای مرطوب”.

این ممکن است برای قایقرانان امسال که می دانند، حتی اگر تمام اقدامات احتیاطی توصیه شده را انجام دهند، چندان راحت نباشد، تاریخ نشان می دهد که هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانند از تیمز دور بمانند.

در سال 1912 هر دو خدمه در اثر آب و هوای بد غرق شدند و آخرین غرق شدن آن در سال 1984 زمانی رخ داد که قایق مردان کمبریج قبل از شروع مسابقه به یک بارج برخورد کرد.