سازمان غذا و داروی آمریکا یک واکسن تقویت کننده کووید دیگر را برای افراد بالای 65 سال مجاز کرد


سازمان غذا و دارو روز سه‌شنبه دور اضافی واکسن‌های تقویت‌کننده دو ظرفیتی را برای بزرگسالان بالای ۶۵ سال و همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تایید کرد. تلاش برای اطمینان از محافظت مداوم در برابر کووید است که هنوز هم هر هفته بیش از 1300 قربانی می گیرد.

شلیک های دو ظرفیتی انواع Omicron از ویروس کرونا را هدف قرار می دهند. این آژانس گفت افرادی که 65 سال و بالاتر هستند و حداقل در چهار ماه گذشته واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی نداشته اند، ممکن است واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی دیگر دریافت کنند. برای کسانی که دچار نقص ایمنی هستند، دوزهای اضافی واکسن دو ظرفیتی را می توان دو ماه پس از آخرین واکسن تزریق کرد. به گفته آژانس، افرادی که واکسینه نشده اند می توانند یک دوز از تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کنند.

دکتر پیتر مارکس، رئیس واکسن سازمان غذا و داروی آمریکا، گفت: «کووید-19 همچنان یک خطر بسیار واقعی برای بسیاری از مردم است. داده‌های موجود همچنان نشان می‌دهد که واکسن‌ها از جدی‌ترین پیامدهای کووید-۱۹ که بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ است، جلوگیری می‌کنند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اگرچه سطوح این ویروس با نزدیک شدن به ماه‌های تابستان کاهش می‌یابد، اما همچنان با 1300 مرگ در هفته مرتبط است.

داده های CDC همچنین نشان می دهد که تنها 43 درصد از افراد بالای 65 سال واکسن تقویت کننده Omicron دریافت کرده اند و تنها 20 درصد از افراد 18 سال و بالاتر.

تاییدیه تقویت کننده بهار برای همان فرمولی بود که برای محافظت از مردم در برابر نوع Omicron ویروس منتشر شد. انتظار می رود اواخر امسال واکسنی به روز شود. (آژانس روز سه شنبه همچنین مجوز واکسن های تک ظرفیتی اصلی را که آمریکایی ها در اولین کمپین واکسیناسیون انبوه دریافت کردند، لغو کرد.)

دکتر دانیل گریفین، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کلمبیا، گفت: تصمیم برای ارائه تقویت کننده به آسیب پذیرترین افراد در بهار امسال به دو دلیل صحیح است.

او گفت: “یکی دلیل سنتی است – این امر از مردم در برابر بیماری های شدید محافظت می کند.” اما چیزی وجود دارد که من آن را ابرقدرت می‌نامم که در آن برای مدت سه یا چهار ماه، شما از کاهش خطر ابتلا به عفونت بهره‌مند می‌شوید.»

CDC معمولاً برنامه های به روز واکسن را پس از مجوز FDA تأیید می کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که قصد دارد پس از یک جلسه مشورتی در ماه ژوئن در مورد برنامه واکسن توصیه شده برای افراد کمتر از 65 سال تصمیم گیری کند. این آژانس گفت که مشاورانش توصیه های خود را بر اساس هر گونه ویروسی که در آن زمان در گردش است ارائه خواهند کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که انتظار دارد «پس از انتخاب سویه‌های خاص برای واکسن‌های کووید-19»، فرمول‌های به‌روزرسانی‌شده واکسن‌ها را برای پاییز امسال تولید کند.