حداقل سه زن پس از “صورت خون آشام” به HIV آلوده شدند


مقامات فدرال روز پنجشنبه گفتند که حداقل سه زن در طی عمل های زیبایی “صورت خون آشام” در یک آبگرم بدون مجوز در آلبوکرکی به HIV آلوده شده اند. آنها گفتند که این اولین بار است که انتقال HIV از طریق خدمات تزریق لوازم آرایشی مستند شده است.

این سه نفر جزو گروهی متشکل از پنج نفر بودند که سویه‌های بسیار مشابه HIV را به اشتراک می‌گذاشتند، چهار نفر از آن‌ها روشی به نام میکرونیدلینگ پلاسمای غنی از پلاکت را در اسپا انجام داده بودند. نفر پنجم که مردی بود با یکی از زنان رابطه جنسی داشت.

بازرسان هنوز منبع دقیق آلودگی را نمی دانند. تشخیص اچ‌آی‌وی در سال 2018 در مشتری‌ای که گزارش داده بود هیچ فاکتور خطر رفتاری ندارد، زمانی که این زن گفت که یک درمان زیبایی شامل سوزن‌ها را دریافت کرده است، به نام میکرونیدلینگ صورت پلاسمای غنی از پلاکت، به تحقیقات بهداشت عمومی منجر شد.

در بازرسی از اسپا، لوله‌های خون بدون برچسب روی پیشخوان آشپزخانه، سایر لوله‌های خونی که همراه با غذا در یخچال نگهداری می‌شد، و سرنگ‌های بسته‌نشده در کشوها و سطل‌های زباله یافت شد.

طبق گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، به نظر می‌رسد این مرکز از تجهیزات یکبار مصرف استفاده مجدد می‌کند.

این گزارش پس از اعلامیه مقامات بهداشتی در اوایل ماه جاری منتشر شد مبنی بر اینکه آنها در حال بررسی رشته ای از بیماری های مرتبط با بوتاکس تقلبی یا تزریق نادرست حاوی مقادیر بالایی از سم بوتولینوم هستند که در دوزهای کوچک برای صاف کردن چین و چروک استفاده می شود.

Anna M. Stadelman-Behar، گفت: “اگر مردم نگران هستند – و من دوستانی داشته ام که از من می پرسند، “چه کار می کنی؟” – اولین قدم این است که بررسی کنید که آیا ارائه دهنده شما مجوز ارائه خدمات تزریق لوازم آرایشی را دارد یا خیر.” اپیدمیولوژیست CDC که نویسنده اصلی گزارش HIV است.

“اگر آنها مجوز دارند، پس آموزش کنترل عفونت را دیده اند و روش های صحیح را می دانند و طبق قانون موظف به پیروی از شیوه های مناسب کنترل عفونت هستند.”

به طور کلی، او خاطرنشان کرد، خطر عفونت در طی عمل های زیبایی به طور کلی کم است. دکتر Stadelman-Behar گفت: “اگر نگرانی دارید، بروید و آزمایش HIV بدهید.” CDC به همه بزرگسالان بین 13 تا 64 سال توصیه می کند که حداقل یک بار به عنوان بخشی از مراقبت های پزشکی روتین آزمایش شوند و از وضعیت خود مطلع شوند.

به اصطلاح فیشال های خون آشام شامل کشیدن خون خود بیمار، قرار دادن آن در سانتریفیوژ برای جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت و سپس استفاده از سوزن های بسیار ظریف و کوتاه برای سوراخ کردن پوست است.

گفته می شود که این کار باعث می شود پوست الاستیک و کلاژن تولید کند و منافذی برای پلاسما ایجاد می کند که به صورت موضعی برای کمک به ترمیم پوست استفاده می شود. این روش برای کاهش علائم پیری، اسکار آکنه و آسیب های ناشی از نور خورشید ترویج می شود.

وزارت بهداشت نیومکزیکو که در سال 2018 با تشخیص اولین زن از عفونت غیرمعمول HIV مطلع شد، تحقیقاتی را در مورد آبگرم آغاز کرد. با گذشت زمان، مقامات چهار مشتری سابق و یک شریک جنسی را شناسایی کردند که بین سال‌های 2018 تا 2023 تشخیص اچ‌آی‌وی دریافت کرده بودند، علی‌رغم گزارش خطرات کمی مرتبط با عفونت، مانند مصرف مواد تزریقی، انتقال خون یا تماس جنسی با شریک جدید.

این اسپا در پاییز 2018، اندکی پس از شناسایی اولین عفونت غیرمعمول بسته شد. اما این تحقیقات و همچنین تلاش‌ها برای اطلاع دادن به مراجعین و مشتریان قبلی مبنی بر اینکه ممکن است در معرض HIV قرار گرفته باشند، به دلیل سوابق ضعیف اسپا با مشکل مواجه شد.

در نهایت، محققان موفق شدند فهرستی از اسامی و شماره تلفن را از فرم‌های رضایتی که مشتریان امضا کرده بودند، سوابق قرار ملاقات دست‌نویس و تماس‌های تلفنی تهیه کنند. آنها 59 مشتری را شناسایی کردند که در معرض خطر عفونت قرار داشتند، از جمله 20 نفر که “صورت خون آشام” دریافت کردند و 39 نفر که خدمات دیگری مانند بوتاکس را بین بهار و پاییز 2018 دریافت کردند.

محققان بهداشت عمومی همچنین در مورد خطرات مشتریان سابق آبگرم با جامعه تماس گرفتند. به طور کلی، 198 مشتری سابق اسپا و شرکای جنسی آنها بین سال های 2018 تا 2023 برای HIV آزمایش شدند.

تایید شد که پنج نفر حامل ویروس‌هایی که بسیار مشابه بودند، موارد مرتبط با اسپا داشتند. اما دو نفر از آنها – زنی که مشتری بوده و شریک مردش – بیماری پیشرفته HIV داشتند که به گفته محققان به احتمال زیاد ناشی از عفونت های قبلی، قبل از درمان های آبگرم آنها بوده است.

در این گزارش آمده است که دو نفر در این خوشه طی آزمایش‌های سریع اچ‌آی‌وی که هنگام درخواست بیمه عمر انجام شده بودند، مثبت شدند، از جمله یکی که در سال 2016 قبل از درمان در آبگرم آزمایش شد و یکی در پاییز 2018.

با این حال، تنها یک نفر از نتیجه آزمایش مثبت مطلع شده بود و در سال 2019 تشخیص توسط یک ارائه دهنده مراقبت های اولیه تایید شد.

محققان گفتند هرگز مسیر دقیق آلودگی در اسپا را در طول بهار و تابستان 2018 شناسایی نکردند.

دکتر Stadelman-Behar گفت: “زمانی که ما بازرسی را در آبگرم انجام دادیم، مشخص بود که سوزن‌ها دوباره استفاده می‌شوند، و همچنین مشخص بود که نمونه‌های خون دوباره استفاده می‌شوند.” ما ویال هایی را بدون برچسب، بدون تاریخ تولد، بدون تاریخ جمع آوری یافتیم که چندین بار سوراخ شده بود.

وی به افرادی که این نوع عمل های زیبایی را دریافت می کنند توصیه کرد که از ارائه دهندگان بخواهند که سرنگ ها و ویال ها را جلوی آنها باز کنند و اطمینان حاصل کنند که هنگام خون گیری، ویال ها به درستی با نام، تاریخ تولد و تاریخ جمع آوری برچسب گذاری شده است. .

او گفت: “اما بزرگترین نکته این است که صدور مجوز بسیار مهم است.”