بایدن ممنوعیت سیگار منتول را به تعویق انداخت


دولت بایدن روز جمعه گفت که تصمیم گیری در مورد ممنوعیت سیگارهای منتول را به تعویق می اندازد زیرا مقامات فدرال برای بررسی این اقدام زمان بیشتری می طلبند.

کاخ سفید با مخالفت قابل توجهی از سوی شرکت های بزرگ دخانیات مواجه شده است که ممکن است از این اقدام میلیاردها دلار ضرر کند. اما این پیشنهاد همچنین خطراتی را برای پرزیدنت بایدن در یک سال انتخابات به وجود آورد، زیرا حمایت ضعیف او در میان رای دهندگان سیاه پوست، که برخی از آنها آن را سختگیرانه می دانند.

خاویر بِسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی در بیانیه‌ای گفت: «این قانون توجه تاریخی را به خود جلب کرده است و دوره نظرات عمومی بازخورد بسیار زیادی از جمله از سوی عناصر مختلف جنبش حقوق مدنی و عدالت کیفری به همراه داشته است».

واضح است که هنوز مکالمات بیشتری برای انجام وجود دارد و این به طور قابل توجهی زمان بیشتری می برد.

این تأخیر در تضاد با فشار عمده تنظیم‌کننده‌های فدرال است که ممنوعیت را راهی برای نجات جان انسان‌ها و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان ریه می‌دانستند. این ایده مجموعه ای از گروه های بهداشت عمومی، از جمله انجمن های برجسته ریه، قلب، سرطان و متخصصان اطفال را متحد کرده بود.

آن‌ها سال‌ها داده‌ها را ذکر می‌کنند که نشان می‌دهد سیگارهای منتول، که مدت‌ها برای سیگاری‌های آفریقایی-آمریکایی به بازار عرضه می‌شد، شروع به کشیدن سیگار را دلپذیرتر و ترک آن را دشوارتر می‌کند.

نانسی براون: «دو سال کامل پس از انتشار قوانین پیشنهادی با پشتوانه شواهد علمی گسترده – و بیش از یک دهه از زمانی که FDA شروع به بررسی سیگارهای منتول کرد – دولت نتوانست اقدام قاطعی برای حذف این محصولات کشنده و اعتیادآور از بازار انجام دهد. مدیر اجرایی انجمن قلب آمریکا در بیانیه ای گفت.

انفعال دولت به صنعت دخانیات این امکان را می دهد که به بازاریابی تهاجمی این محصولات و جذب و معتاد کردن کاربران جدید ادامه دهد.

FDA به طور رسمی این ممنوعیت را در می 2022 پیشنهاد کرد و گفت که 18.5 میلیون سیگاری وجود دارد که مارک های منتول را در ایالات متحده ترجیح می دهند. محققانی که به دنبال اقدامات مشابه در کشورهای دیگر بودند، تخمین زدند که این ممنوعیت می‌تواند منجر به ترک سیگار تقریباً یک چهارم از سیگاری‌ها شود و بقیه به سمت سیگارهای غیر منتول یا ادامه مصرف منتول منجر شود.

وال استریت ژورنال اولین بار تصمیم دولت را در روز جمعه گزارش داد.

این پیشنهاد در ماه اکتبر به کاخ سفید راه یافت. به زودی تقویم‌های رسمی مملو از درخواست‌های ملاقات از سوی حامیان ممنوعیت و همچنین مخالفان شد، که شامل شرکت‌های دخانیات، فروشگاه‌های رفاه و خرده‌فروشان پمپ بنزین می‌شد که پیش‌بینی می‌کردند این ممنوعیت میلیاردها دلار برای آنها هزینه داشته باشد.

رینولدز امریکن، که سیگارهای منتول نیوپورت را تولید می کند، در سال های اخیر میلیون ها دلار به صندوق های اقدام سیاسی که به نفع قانونگذاران جمهوری خواه است، و همچنین یک میلیون دلار در ماه فوریه به صندوق حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، اهدا کرد.

آلتریا، که برخی از سیگارهای مارلبرو منتول تولید می کند، کمتر کمک مالی کرد، اما همچنین به بودجه حمایت از قانونگذاران جمهوری خواه کمک کرد.

جمهوریخواهان کنگره در نامه هایی به دولت بایدن این ممنوعیت پیشنهادی را محکوم کردند و هشدار دادند که این ممنوعیت باعث افزایش قاچاق سیگارهای تقلبی می شود. جمهوری‌خواهان نیز سال گذشته تلاش‌های ناموفقی را برای جلوگیری از تأمین مالی دولت برای اجرای این ممنوعیت انجام دادند.

مخالفان این ممنوعیت از تبلیغات در ساعات پربیننده حمایت می کنند و از این ممنوعیت انتقاد می کنند و می گویند که این ممنوعیت به قاچاق غیرقانونی تنباکو دامن می زند و کارتل ها را غنی می کند. آنها به ترویج نگرانی های برخی از رهبران سیاه پوست کمک کرده اند که یک ممنوعیت اجرای قانون را تشویق می کند تا سیگاری های سیاه پوست را هدف قرار دهد. (سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است که چنین ممنوعیتی در سطح سازنده اعمال خواهد شد.)

افزایش مخالفت ها معمایی را برای آقای بایدن ایجاد کرد که با رقابت فشرده ای برای انتخاب مجدد و کاهش حمایت رای دهندگان سیاهپوست مواجه است.

رینولدز استدلال کرده است که این ممنوعیت “عواقب ناخواسته جدی” خواهد داشت که منجر به استفاده بیشتر از سیگارهای تقلبی می شود که سلامت عمومی را تضعیف می کند. آلتریا همین بحث را مطرح کرده و همچنین گفته است که نرخ سیگار کشیدن جوانان از نظر تاریخی پایین و رو به کاهش، پیگیری ممنوعیت را توجیه نمی کند.

FDA قبلاً گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال 2023 ممنوعیت منتول نهایی شود. با گذشت ماه‌ها، گروه‌های بهداشت عمومی فشار را افزایش دادند و در ژانویه در خارج از کاخ سفید مراسم تشییع جنازه منتول را برگزار کردند تا فرصت از دست رفته برای تمدید را برجسته کنند. زندگی و بیماری های مرتبط با سیگار را ریشه کن می کند.

در ماه آوریل، گروه حمایتی Action on Smoking & Health و شورای رهبری کنترل دخانیات آفریقایی-آمریکایی از دولت در تلاش برای اقدام شکایت کردند.

تحقیقات خود FDA تایید می کند که ممنوعیت منتول جان انسان ها را نجات می دهد. هیچ دلیل علمی برای به تاخیر انداختن نهایی کردن این قانون وجود ندارد.