نوشیدنی انرژی‌زای لوگان پل به دلیل محتوای بالای کافئین تحت بررسی است


انتشار پرایم، یک برند نوشیدنی که توسط شخصیت یوتیوب و بوکسور لوگان پل تأسیس شد، نوجوانان بریتانیایی را در تاریخ انتشار آن در دسامبر ساعت‌ها بیرون از فروشگاه‌های مواد غذایی به صف کردند. حتی برخی از سوپرمارکت ها مجبور شدند خرید را به یک بطری برای هر مشتری محدود کنند.

اکنون پرایم با واکنش شدید پزشکان و قانونگذاران روبرو شده است که می گویند سطوح بالای کافئین در یکی از نوشیدنی های آن می تواند برای کودکان مضر باشد. در یک کنفرانس خبری در نیویورک روز یکشنبه، سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت، از سازمان غذا و دارو خواست تا در مورد انواع فوق کافئین دار پرایم تحقیق کند، که به گفته او دارای سطوح کافئینی معادل حدود 6 قوطی 12 اونسی است. کوکاکولا

Prime دو نوع نوشیدنی ارائه می دهد: Prime Hydration، یک نوشیدنی ورزشی که حاوی کافئین نیست، و Prime Energy، یک نوشیدنی با کافئین بالا. یک پرایم انرژی 12 اونسی حاوی 200 میلی گرم کافئین است، در مقایسه با 114 میلی گرم کافئین در یک قوطی 12 اونسی ردبول یا 100 میلی گرم موجود در یک فنجان قهوه. متخصصان اطفال توصیه می کنند که کودکان زیر 12 سال به طور کامل از کافئین خودداری کنند و افراد 12 تا 18 سال نباید بیش از 100 میلی گرم در روز کافئین مصرف کنند.

سناتور شومر گفت پرایم انرژی “آنقدر کافئین در خود دارد که ردبول را شرمنده می کند.” او افزود که پرایم با سایر نوشیدنی‌های انرژی‌زای بسیار کافئین‌دار تفاوت دارد زیرا به نظر می‌رسد کمپین تبلیغاتی آن افراد زیر 18 سال را هدف قرار می‌دهد.

آقای پل، یک تحریک کننده سرشناس که به خاطر ویدیوهای جنجالی اش شناخته می شود، مدت هاست که در مورد الگوهایی که برای جوانان ایجاد می کند با سؤالاتی روبرو بوده است. او دو جایزه انتخاب نوجوان را به دست آورده است که عمدتاً توسط رای دهندگان 13 تا 19 ساله تصمیم گیری می شود، و هنگامی که طرفداران وفادارش که به نام Logang شناخته می شوند، او را تعقیب می کنند، آنها اغلب به سمت جوانی گرایش پیدا می کنند. او Prime را در سال 2022 با اولاجیده اولایینکا ویلیامز اولاتونجی، خواننده رپ 30 ساله و یکی دیگر از شخصیت های برجسته یوتیوب که با نام مستعار آنلاین خود، KSI شناخته می شود، راه اندازی کرد.

سناتور شومر در نامه ای به دکتر رابرت کالیف، رئیس FDA، روز دوشنبه از آژانس خواست تا در مورد شرکت نوشیدنی تحقیق کند.

سناتور شومر نوشت: «بسیاری از پزشکان نگرانی جدی برای پرایم دارند، و من به طور خاص از آژانس شما می‌خواهم که پرایم را برای ادعاهایش، بازاریابی و محتوای کافئین آن بررسی کند.

پرایم در بیانیه ای به نیویورک تایمز گفت که هر قوطی از نوشیدنی انرژی زا “به وضوح” بیان می کند که برای افراد زیر 18 سال ساخته نشده است. این شرکت افزود که این نوشیدنی دارای سطوح کافئین قابل مقایسه با سایر انرژی های پرفروش است. نوشیدنی ها و اینکه Prime با دستورالعمل های FDA مطابقت داشت.

این واکنش رسمی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های بزرگ نوشابه‌سازی آمریکا برای بخشی از بازار نوشابه‌های انرژی‌زا در حال رشد به‌سرعت رقابت می‌کنند. به گفته Circana، یک شرکت تحقیقاتی بازار، طی پنج سال گذشته، فروش در صنعت نوشیدنی های انرژی زا از 12 میلیارد دلار به 19 میلیارد دلار افزایش یافته است. اخیراً شرکت‌هایی مانند پپسی و گیتورید هر دو در خطوط جدید نوشیدنی‌های حاوی کافئین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سهام Monster Energy، یکی دیگر از نوشیدنی‌های کافئین‌دار، در سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. کارشناسان می گویند که این هیجان تا حدودی با دوری چندین دهه از نوشابه های شیرین تقویت شده است.

سناتور شومر در کنفرانس خبری یکشنبه گفت که والدین پرایم را مورد توجه او قرار داده اند. اما این نوشیدنی انرژی‌زا بخشی از زمینه رو به رشد نوشیدنی‌های پر کافئین است که در میان جوانان در TikTok محبوبیت دارد. این نوشیدنی ها شامل نام تجاری Alani Nu با پشتیبانی اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی Addison Rae و Celsius است که توسط پپسی پشتیبانی می شود.

دکتر ادیت براچو سانچز، متخصص اطفال در بیمارستان نیویورک-پرسبیتریان که در کنفرانس خبری روز یکشنبه به سناتور شومر پیوست، در ایمیلی به تایمز نوشت که مصرف منظم کافئین به اندازه ای که در انرژی پرایم یافت می شود، می تواند چرخه خواب را مختل کند. که برای رشد مغز کودک ضروری است.

وی افزود: مصرف زیاد کافئین همچنین می تواند باعث عصبانیت مصرف کنندگان شود و باعث مشکلات گوارشی، سردرد، تپش قلب و حتی ریتم غیر طبیعی قلب شود.

آقای پل به عنوان یک شخصیت محبوب یوتیوب به شهرت رسید و از آن زمان به راه های دیگری مانند بازیگری و بوکس وارد شده است.

نمایندگان آقای پل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

یکی از نمایندگان پرایم در بیانیه‌ای گفت که «بسیار مهم» است که بین این دو نوشیدنی موجود در بازار تمایز قائل شویم، یکی از آنها – Prime Hydration – در بین مصرف‌کنندگان جوان نیز بسیار محبوب بود و حاوی کافئین نبود.

نماینده پرایم افزود: “ما از گفتگو با FDA” در مورد تغییرات صنعتی لازم برای محافظت از مصرف کنندگان استقبال می کنیم.

اما دکتر براچو سانچز گفت که نحوه بازاریابی این دو نوشیدنی توسط شرکت‌ها – با بسته‌بندی پر زرق و برق و رسانه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان جوان‌تر – تشخیص آنها را دشوار می‌کند. او افزود که نام تجاری “انرژی” نیز گمراه کننده بود.

«این انرژی واقعی نیست. این یک خواب خوب شبانه و به دنبال آن یک وعده غذایی مغذی نیست، این یک عجله کافئین است که به دنبال آن تصادف می کند.”