مقامات فدرال هیچ ویروس زنده آنفولانزای پرندگان را در آزمایش های اولیه شیر پیدا نکردند


تنظیم‌کننده‌های فدرال روز جمعه گفتند که هنوز ویروس زنده آنفولانزای پرندگان را در اولین دسته از نمونه‌های شیر خرده‌فروشی که آزمایش کردند، کشف نکرده‌اند، این نشانه اطمینان‌بخش است که شیر موجود در قفسه‌های فروشگاه‌ها با وجود شیوع این ویروس در میان گاوهای روزانه، ایمن باقی می‌ماند.

در یک به روز رسانی آنلاین، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که مجموعه اولیه آزمایشات به دنبال ویروس زنده، نه فقط قطعات ژنتیکی، نشان می دهد که فرآیند پاستوریزاسیون به طور موثر عامل بیماری زا را خنثی می کند.

FDA در این به روز رسانی نوشت: “این نتایج ارزیابی ما را مبنی بر ایمن بودن عرضه شیر تجاری تایید می کند.” و افزود که تلاش های آزمایشی ادامه دارد.

این آژانس نوشت، مقامات همچنین شیر خشک نوزادان و کودکان نوپا را که حاوی پودر لبنی هستند، آزمایش کردند و ویروس را پیدا نکردند.

سازمان غذا و داروی آمریکا مدت کوتاهی پس از کشف شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان به نام H5N1 در میان گاوهای شیری، بررسی ملی نمونه های شیر را آغاز کرد. دانشمندان دولتی در حال آزمایش 297 نمونه از محصولات لبنی خرده‌فروشی از 38 ایالت هستند، منطقه‌ای از کشور که مناطقی فراتر از 9 ایالت شناخته شده به گله‌های آلوده را پوشش می‌دهد.

اولین نوع تنظیم کننده های آزمایشی انجام شده، نوعی واکنش زنجیره ای پلیمراز یا PCR، نسبتاً سریع است، اما فقط آثار ژنتیکی ویروس را می گیرد و به محققان نمی گوید که آیا پاتوژن زنده وجود دارد یا خیر.

روز پنجشنبه، FDA گفت که این آزمایش‌ها نشان داد که تقریباً یک نمونه شیر خرده‌فروشی در سراسر کشور حاوی قطعاتی از ویروس آنفولانزای پرندگان است که نشان می‌دهد این ویروس بسیار بیشتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود در بین گاوها پخش می‌شود.

نمونه‌های حاوی قطعات ژنتیکی متعاقباً برای ویروس زنده آنفولانزای پرندگان آزمایش می‌شوند که در صورت وجود، ممکن است تهدیدی گسترده برای سلامتی باشد.

آزمایش ویروس زنده که تلقیح تخم مرغ نامیده می شود، حساس ترین آزمایش در نوع خود است، اما زمان می برد. این فرآیند شامل تزریق بخشی از محصول شیر به تخم مرغ، انتظار برای رشد ویروس در تخم مرغ و سپس جستجوی علائم عفونت است.

تخم مرغ عروق کارآمدی برای رشد ویروس آنفولانزا هستند. حتی مقادیر کمی در آنجا رشد می کند. به گفته دانشمندان، به همین دلیل، نتایج جدید FDA قویاً نشان می دهد که نمونه های آزمایش شده حاوی ویروس عفونی نبوده و پاستوریزاسیون کار می کند.

نتایج منفی گزارش‌شده در روز جمعه از «مجموعه محدودی از نمونه‌های هدف‌گیری جغرافیایی» حاصل شد، طبق گفته مقامات FDA، مشخص نکردند که نمونه‌ها از کجا آمده‌اند.

ساموئل اسکارپینو، استاد علوم بهداشتی در دانشگاه نورث ایسترن، گفت: «در این مرحله پاسخ کاملاً قطعی به نظر می رسد که شیر پاستوریزه بی خطر است. این واقعیت که منفی می شود، واقعاً شواهد قوی است که حداقل در نمونه هایی که آنها آزمایش کردند، ویروس زنده ای وجود ندارد.

کارشناسان می گویند شیر خام هرگز نوشیدنی ایمن نیست و در بحبوحه شیوع آنفولانزای پرندگان در گاو خطرات بیشتری را به همراه دارد. تقریباً تمام شیر تولید شده در مزارع ایالات متحده پاستوریزه است، فرآیندی که عوامل بیماری زا را با گرما از بین می برد. ویروس های آنفولانزا به عنوان شکننده و حساس به گرما شناخته شده اند.

دانشمندان تاکید کردند که دولت فدرال باید نمونه‌های شیر بیشتری را آزمایش کند و آزمایش آنها را با ادامه شیوع بیماری ادامه دهد. برخی مسئولان را مقصر دانستند که زودتر اقدام نکردند.

دکتر اسکارپینو با اشاره به شیوع این بیماری در میان گاوها گفت: “FDA باید این آزمایش ها را شش هفته پیش انجام می داد، زمانی که ما برای اولین بار در مورد آن شنیدیم.”

دکتر اسکارپینو همچنین از دولت خواست تا آزمایش های تلقیح تخم مرغ را با شیر حاوی غلظت های متفاوتی از مواد ژنتیکی ویروسی انجام دهد. به گفته او، این آزمایش‌ها می‌توانند اطمینان دهند که حتی شیر پاستوریزه حاوی مقادیر زیادی از قطعات ژنتیکی برای نوشیدن بی‌خطر است.

علاوه بر پاستوریزه کردن، سایر روش های ایمنی موجود مستلزم آن است که شیر گاوهای آشکارا علامت دار از عرضه تجاری نگهداری شود. دکتر اسکارپینو گفت، در حالی که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، “شما شروع به لایه‌بندی این چیزها روی هم می‌کنید و احتمال اینکه واقعاً مشکلی وجود داشته باشد، محو می‌شود.”

اندرو بومن، اپیدمیولوژیست دامپزشکی در دانشگاه ایالتی اوهایو که در حال مطالعه 150 نمونه شیر خرده فروشی است که او در غرب میانه جمع آوری کرده است، گفت که یافته های FDA منعکس کننده نتایج آزمایش های مداومی است که او برای ویروس زنده انجام می داد.

تجزیه و تحلیل سازمان غذا و دارو در روز جمعه نشان داد که احتمال وجود ویروس در حال تکثیر در نمونه‌های شیر خرده‌فروشی در هر نقطه‌ای وجود ندارد.

او گفت: “من یک گالن شیر در یخچالم دارم که ممکن است امشب استفاده شود.”