دادگاه تجدید نظر می گوید که قرص سقط جنین می تواند همچنان در دسترس باشد اما محدودیت های موقتی اعمال می کند


یک دادگاه استیناف فدرال اواخر روز چهارشنبه حکم داد که قرص سقط جنین میفپریستون می‌تواند در دسترس باقی بماند، اما قضات از ارسال این دارو به بیماران از طریق پست جلوگیری کردند و سایر اقداماتی را که دولت برای سهولت دسترسی در سال‌های اخیر انجام داده بود، لغو کردند.

این هیئت متشکل از سه قاضی گفت که حکم آن تا زمانی که پرونده کامل در دادگاه تجدید نظر رسیدگی شود، باقی خواهد ماند.

در حکم خود، دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم، اعلام کرد که تاییدیه سازمان غذا و داروی مایفپریستون در سال 2000 می تواند پابرجا بماند، زیرا زمان زیادی برای اعتراض شاکیان، کنسرسیومی از گروه ها و پزشکان مخالف سقط جنین سپری شده است. تصمیم گیری

اما دادگاه گفت که هنوز برای شاکیان برای به چالش کشیدن مجموعه ای از اقداماتی که FDA در ابتدای سال 2016 برداشته بود که محدودیت ها را برداشته و دسترسی بیشتر بیماران به این قرص را آسان تر می کرد، به چالش کشیدند.

این مراحل شامل عدم نیاز به تجویز قرص فقط توسط پزشکان، تایید قرص برای استفاده تا هفته 10 بارداری به جای هفت هفته و اجازه دادن به پستی قرص برای بیماران به جای الزام به دریافت آن از مراکز درمانی بود. ارائه دهنده به صورت حضوری

همه آن محدودیت ها به طور موقت بازگردانده شدند. وزارت دادگستری احتمالاً از این حکم به دیوان عالی شکایت خواهد کرد.

حکم هفته گذشته قاضی متیو جی. کاکسماریک، از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس، یک حکم اولیه بود که می گفت FDA 23 سال پیش اشتباهاً mifepristone را تأیید کرده است. قاضی Kacsmaryk، منصوب ترامپ که به انتقاد از تصمیم Roe v. Wade نوشته است، دستور خود را به مدت هفت روز متوقف کرده بود تا به FDA مهلت دهد تا درخواست تجدید نظر کند.

FDA از دادگاه تجدیدنظر خواسته بود که مدت اقامت را بیش از این هفت روز تمدید کند.

حکم استیناف تا حدی این درخواست را پذیرفت. در این تصمیم، دو قاضی منصوب شده توسط ترامپ به اعمال مجدد برخی از محدودیت‌هایی که FDA در سال‌های اخیر کاهش داده بود، رأی دادند. سومین قاضی که توسط پرزیدنت جورج دبلیو بوش منصوب شد، گفت که اساساً درخواست کامل را می‌پذیرفت.

مایک آیوز گزارش کمک کرد