قاضی در پرونده قرص سقط جنین جلسه دادرسی را تنظیم کرد اما به دنبال تأخیر در اطلاع رسانی به مردم بود


واشنگتن پست قبلاً در مورد تماس جمعه و جلسه استماع آتی گزارش داده بود.

قاضی در درخواست از وکلای دادگستری برای سکوت در مورد جلسه، حکمی صادر نکرد که شرکت کنندگان در تماس را از اشتراک گذاری اطلاعات منع می کند. در عوض، او از آنها خواست که این اطلاعات را “برای حسن نیت” محرمانه نگه دارند.

او گفت که دادگاه جایگاهی را برای عموم و مطبوعات فراهم خواهد کرد، اما به گفته افراد آشنا به بحث، به نظر می‌رسد که طرح او برای اطلاع‌رسانی کمی از قبل، تأثیر عملی در به حداقل رساندن تعداد افراد حاضر در این بحث داشته باشد. آماریلو، در تگزاس پانهندل، چندین ساعت با ماشین از دیگر شهرهای بزرگ تگزاس فاصله دارد و تنها چند شهر از این شهرها پروازهای مستقیم دارند.

روز جمعه، پرونده دادگاه عمومی نشانه های ظریفی را نشان داد که یک اتفاق غیرعادی رخ داده است. آن روز صبح، اولین ورودی جدید در 10 روز به پرونده پرونده اضافه شد: یک اخطاریه برای حضور وکیل وزارت دادگستری، یک سند استاندارد که معمولاً قبل از رسیدگی آتی به پرونده اضافه می شود، اما پرونده هیچ گونه رسیدگی را نشان نمی دهد. .

علاوه بر این، شکافی در فهرست عددی اسناد در سند وجود داشت – سند 124 وجود نداشت – که نشان می‌دهد ورودی اخیر مهر و موم شده است. افراد آشنا به این پرونده گفتند که سند مهر و موم شده مربوط به جلسه جمعه قاضی و وکلا است.

پس از جلسه، شرکت کنندگان درخواست قاضی Kacsmaryk را با اعضای تیم خود در میان گذاشتند، آنها خاطرنشان کردند که برگزاری کنفرانس وضعیت تحت مهر و عدم اطلاع عموم از این جلسه غیرعادی است. دولت فدرال عموماً با جلسات استماع غیرعلنی مخالفت می کند مگر اینکه برای حفظ منافع امنیت ملی ضروری باشد.

این دادخواست ادعا می کند که FDA به اندازه کافی شواهد علمی را بررسی نکرده یا از پروتکل های مناسب پیروی نکرده است که میفپریستون را در سال 2000 تأیید کرده است و از آن زمان خطرات ایمنی دارو را نادیده گرفته است. شاکی اصلی، اتحاد برای پزشکی بقراط، در ماه اوت در آماریلو تشکیل شد، اندکی پس از آن که دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کرد. قاضی Kacsmaryk تنها قاضی فدرال است که بخش آماریلو را در ناحیه شمالی دادگاه پوشش می دهد.

FDA و وزارت دادگستری به شدت ادعاهای شکایت را رد کرده اند و گفته اند که بررسی های دقیق FDA در مورد میفپریستون در طول سال ها بارها تصمیم خود را برای تایید mifepristone، که مانع از ایجاد هورمونی می شود که به بارداری اجازه می دهد، تایید کرده است. در یک پرونده قضایی، FDA گفت که لغو تاییدیه میفپریستون “مضرات قابل توجهی ایجاد می کند و بیماران را از داشتن یک داروی ایمن و موثر که بیش از دو دهه در بازار بوده محروم می کند.”