مطالعه نشان می دهد که نوشیدن متوسط ​​الکل هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد


برای دهه‌ها، مطالعات علمی نشان می‌داد که مصرف متوسط ​​الکل برای سلامت بیشتر افراد بهتر از عدم مصرف الکل است و حتی ممکن است به آنها کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

تجزیه و تحلیل جدید بیش از 40 سال تحقیق نشان داد که بسیاری از این مطالعات ناقص بودند و در واقع برعکس این موضوع صادق است.

این مطالعه نشان داد که برای زنان، خطر مرگ زودرس پس از مصرف 25 گرم الکل در روز، که معادل کمتر از دو کوکتل استاندارد حاوی 44 میلی لیتر الکل مقطر، دو آبجو 355 میلی لیتری یا دو آبجو 150 میلی لیتری است، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. لیوان های میلی لیتری شراب خطرات در مردان به میزان قابل توجهی از 45 گرم الکل در روز افزایش می یابد، یعنی کمی بیش از سه نوشیدنی.

گزارش جدید که بیش از 100 مطالعه انجام شده بر روی نزدیک به 5 میلیون بزرگسال را تجزیه و تحلیل می‌کند، برای ایجاد توصیه‌هایی در مورد مصرف الکل طراحی نشده است، بلکه برای تصحیح مشکلات روش‌شناختی که بسیاری از مطالعات مشاهده‌ای قدیمی‌تر را آزار می‌دهد، طراحی شده است. آن گزارش‌ها به طور مداوم به این نتیجه رسیدند که مصرف کنندگان متوسط ​​الکل کمتر احتمال دارد به هر دلیلی بمیرند، از جمله مواردی که به مصرف الکل مرتبط نیستند.

بیشتر این مطالعات مشاهده‌ای بودند، به این معنی که پیوندها یا ارتباط‌هایی را شناسایی کردند، اما ممکن بود گمراه‌کننده باشند و علت و معلولی را ثابت نکردند. دانشمندان استدلال کردند که مطالعات قدیمی‌تر نتوانستند تشخیص دهند که مصرف کنندگان سبک و متوسط ​​تعداد بی‌شماری از عادات و مزایای سالم دیگر دارند و افرادی که به عنوان گروه مقایسه مورد استفاده قرار می‌گرفتند اغلب مشروبات الکلی را شامل می‌شدند که پس از ابتلا به مشکلات سلامتی نوشیدن را متوقف کردند.

تیم استاکول، دانشمند مؤسسه تحقیقاتی استفاده از مواد در کانادا و یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: «وقتی این گروه ناسالم را با کسانی که به نوشیدن ادامه می دهند مقایسه می کنید، مصرف کنندگان فعلی سالم تر به نظر می رسند و گویی مرگ و میر کمتری دارند. گزارش جدیدی که در اواخر ماه مارس در JAMA Network Open منتشر شد.

هنگامی که استوکول و همکارانش این اشتباهات و سایر اشتباهات را تصحیح کردند، او گفت: “معلوم شد که مزایای سلامتی ادعایی نوشیدنی به شدت کاهش یافته و از نظر آماری غیر قابل توجه می شود.”

استاکول ادعا کرد که مقایسه بین مصرف کنندگان متوسط ​​و غیر مصرف کنندگان به دلایل مختلفی ناقص است. افرادی که به طور کامل از الکل پرهیز می کنند در اقلیت هستند و کسانی که به دلایل مذهبی پرهیز نمی کنند بیشتر احتمال دارد مشکلات سلامتی مزمن داشته باشند، معلولیت داشته باشند یا از پس زمینه های کم درآمد باشند.

مصرف کنندگان معتدل از هر لحاظ میانه رو هستند. آن‌ها معمولاً ثروتمندتر هستند، بیشتر ورزش می‌کنند و رژیم غذایی سالمی می‌خورند و کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند. دانشمندان خاطرنشان کردند که آنها حتی دندان های بهتری دارند.

استوکول گفت: “آنها چیزهای زیادی برای محافظت از سلامت آنها دارند که ربطی به مصرف الکل ندارد.”

این ایده که مصرف متوسط ​​الکل می تواند مفید باشد به سال 1924 برمی گردد، زمانی که یک زیست شناس در دانشگاه جانز هاپکینز به نام ریموند پرل نموداری با منحنی J شکل منتشر کرد که نقطه پایین در مرکز نشان دهنده مصرف کنندگان متوسط ​​است که کمترین مقدار را داشتند. نرخ مرگ و میر به هر علت

نقطه اوج J نشان دهنده خطرات شناخته شده نوشیدن زیاد الکل، مانند بیماری کبد و تصادفات رانندگی است. قلاب سمت چپ نمایانگر تئوتالارها بود.

در دهه‌های اخیر، شراب (و به ویژه قرمز) به دلیل فواید سلامتی خود پس از گزارش‌های خبری که غلظت بالای آنتی‌اکسیدان محافظی به نام رسوراترول را که در زغال اخته و کرن بری نیز یافت می‌شود، برجسته کرد، شهرت پیدا کرد.

با این حال، فرضیه مربوط به نوشیدن الکل در حد اعتدال در طول سال‌ها مورد انتقاد فزاینده‌ای قرار گرفته است، زیرا نقش صنعت الکل در تأمین بودجه تحقیقات آشکار شده است و مطالعات جدیدتر کشف کرده‌اند که حتی مصرف متوسط ​​الکل (از جمله شراب قرمز) می تواند به سرطان سینه، مری و سر و گردن، فشار خون بالا و یک آریتمی جدی قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی کمک کند.

در ژانویه، کانادا دستورالعمل‌های جدیدی را منتشر کرد که هشدار می‌داد مصرف الکل به هر میزان که باشد ناسالم است و از مردم خواست تا حد امکان مصرف خود را کاهش دهند. دستورالعمل‌های جدید که توسط مرکز کانادایی مصرف مواد و اعتیاد منتشر شده است، تغییر چشمگیری را نسبت به دستورالعمل‌های منتشر شده در سال 2011 نشان می‌دهد که توصیه می‌کرد زنان خود را به حداکثر 10 نوشیدنی استاندارد در هفته و مردان به حداکثر 10 نوشیدنی استاندارد در هر هفته محدود کنند. هفته از 15

اکنون، آژانس کانادایی می گوید که مصرف حتی دو نوشیدنی استاندارد در هفته با خطرات سلامتی همراه است و هفت نوشیدنی یا بیشتر در هفته دارای سطح بالایی از خطر است.

دستورالعمل های رژیم غذایی فعلی در ایالات متحده چندان سختگیرانه نیست و توصیه می کند که مردان خود را به بیش از دو نوشیدنی در روز و زنان را به بیش از یک نوشیدنی محدود نکنند.

با این حال، دستورالعمل‌های مربوط به مصرف الکل که توسط بسیاری از سازمان‌های بهداشتی منتشر شده است، اصلاح شده‌اند تا این اخطار را شامل شود که مردم نباید با هدف صریح بهبود سلامت خود الکل مصرف کنند.

این هشدار توسط دانشمندی از شورای ارواح مقطر، سازمانی متشکل از تولیدکنندگان ارواح، تکرار شد، اگرچه او با نتایج گزارش جدید مخالف بود.

آماندا برگر، معاون رئیس‌جمهور علوم و سلامت در شورای عرقیات مقطر، گفت که این تحلیل جدید همچنان “پیشنهاد می‌کند که مصرف کنندگان متوسط ​​الکل نسبت به افرادی که نمی‌نوشند عمر طولانی‌تری دارند”، اما افزود که “هیچ کس نباید برای مزایای بالقوه سلامتی الکل بنوشد.” و برخی افراد اصلاً نباید مشروب بنوشند.”

با این حال، به گفته نویسندگان مطالعه، تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که مصرف کنندگان متوسط ​​الکل هیچ مزیت آماری قابل توجهی در طول عمر در مقایسه با افرادی که در طول عمر خود مصرف می کنند، ندارند.