دادگاه لهستان یک فعال حقوق بشر را به دلیل کمک به سقط جنین با تهیه قرص محکوم کرد


خانم Wydrzynska که در 16 سال گذشته یک فعال حقوق سقط جنین در لهستان بوده است، تابستان گذشته در مصاحبه ای با The Times گفت که او همیشه مراقب بوده است که فقط دستورالعمل های مربوط به خرید و استفاده از داروهای سقط جنین را ارائه کند، و نه ارائه داروهای سقط جنین. خود قرص ها

اما در فوریه 2020، او در مصاحبه گفت، پیامی ناامیدکننده از زنی به نام آنا دریافت کرد که به دنبال سقط جنین بود. تماس زن، که دادگاه شنید، در یک رابطه توهین آمیز بود، خاطرات دردناک خود خانم ویدرزینسکا از یک رابطه خشونت آمیز و سقط جنین را زنده کرد. او گفت که او را وادار کرد تا کاری را انجام دهد که قبلاً هرگز انجام نداده بود – برای زن بسته ای قرص بفرستد.

خانم ویدرزینسکا در بیانیه پایانی خود در روز سه شنبه به دادگاه گفت: «من برای آنا قرص فرستادم زیرا متوجه شدم که او نیز مانند من خشونت را تجربه کرده است.

در دادگاه شنیده شد که شریک زن پیام های بین دو زن را خواند و خانم ویدرزینسکا را به پلیس گزارش داد. اتهامات وی «داشتن مواد مخدر بدون مجوز به منظور عرضه در بازار» و «کمک به سقط جنین» اعلام شده است. دادگاه ورشو خانم ویدرزینسکا را به دلیل کمک به سقط جنین از طریق ارسال قرص میزوپروستول، داروی سقط جنین مجرم شناخت و او را به مدت هشت ماه به 30 ساعت خدمات اجتماعی در ماه محکوم کرد.

Ordo Iuris، یک سازمان حقوقی کاتولیک لهستانی و گروه ضد سقط جنین که به عنوان یک طرف مدنی در محاکمه ثبت شده بود، خواستار زندان برای خانم Wydrzynska شده بود اما هیچ حق قانونی برای انجام این کار نداشت.

نماینده این گروه، ماگدالنا مایکوفسکا، روز سه شنبه به دادگاه گفت که محکومیت خانم ویدرزینسکا باید “گامی مهم در جهت احترام واقعی به حق زندگی کودکان متولد نشده در لهستان تلقی شود.”

خانم ویدرزینسکا گفت که توجیه دادگاه برای تصمیم خود علنی نشده است.

او گفت: “من بی گناهم.” من این را با صدای بلند می گویم – دولت مقصر است. من، آنا، ایزا از پشچینا، آگنیسکا از چستوخوا و میلیون ها زن در این کشور شکست خوردم.