تحقیقات نشان می دهد که استفاده از قرص های سقط جنین پس از قلیه افزایش چشمگیری یافته است


مطالعه‌ای که روز دوشنبه در مجله پزشکی JAMA منتشر شد، نشان داد که تعداد سقط جنین‌ها با استفاده از قرص‌هایی که خارج از سیستم بهداشتی رسمی به دست می‌آیند در شش ماه پس از لغو حق ملی سقط جنین افزایش یافته است. گزارش دیگری که هفته گذشته توسط مؤسسه گاتماچر، یک سازمان تحقیقاتی حامی حقوق سقط جنین منتشر شد، نشان داد که سقط جنین دارویی در حال حاضر تقریباً دو سوم از سقط جنین های ارائه شده توسط سیستم بهداشت رسمی کشور را شامل می شود که شامل کلینیک ها و خدمات سقط جنین از راه دور است.

مطالعه JAMA داده‌های سازمان‌های پزشکی از راه دور خارج از کشور، فروشندگان آنلاین و شبکه‌های داوطلبان اجتماعی را که معمولاً قرص‌ها را از خارج از ایالات متحده دریافت می‌کنند، ارزیابی کرد. این مطالعه گزارش داد که قبل از واژگونی Roe، این راه‌ها برای حدود 1400 زن در ماه قرص‌های سقط جنین ارائه می‌کردند، اما در شش ماه پس از آن، میانگین به 5900 در ماه افزایش یافت.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که در حالی که سقط جنین در سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی از ژوئیه تا دسامبر 2022 حدود 32000 کاهش یافته است، بسیاری از این کاهش با حدود 26000 سقط دارویی از قرص های ارائه شده توسط منابع خارج از سیستم بهداشتی رسمی جبران شده است.

دکتر ابیگیل گفت: “ما آنچه را که در سایر نقاط جهان در ایالات متحده می بینیم می بینیم – زمانی که قوانین ضد سقط جنین اجرا می شود، اغلب اوقات خارج از محیط رسمی مراقبت های بهداشتی جایی است که مردم نگاه می کنند و محل مراقبت تغییر می کند.” آیکن، دانشیار دانشگاه تگزاس در آستین و نویسنده اصلی مطالعه JAMA است.

نویسندگان همکار یک استاد آمار در دانشگاه بودند. بنیانگذار Aid Access، یک سازمان مستقر در اروپا که به پیشگام سقط جنین پزشکی از راه دور در ایالات متحده کمک کرد. و یکی از رهبران Plan C، سازمانی که اطلاعاتی در مورد سقط دارویی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. قبل از انتشار، این مطالعه از طریق فرآیند بررسی دقیق توسط همتایان مورد نیاز یک مجله پزشکی بزرگ انجام شد.

سازمان‌های پزشکی از راه دور در این مطالعه، بیماران آینده‌نگر را با استفاده از پرسش‌نامه‌های پزشکی مکتوب ارزیابی کردند، نسخه‌هایی را از پزشکانی که معمولاً در اروپا بودند و قرص‌هایی را از داروخانه‌های هند ارسال می‌کردند، صادر کردند که معمولاً حدود 100 دلار هزینه داشتند. شبکه‌های اجتماعی معمولاً اطلاعاتی در مورد بارداری می‌خواستند و قرص‌هایی را با دستورالعمل‌های دقیق، اغلب رایگان، تحویل می‌دادند یا پست می‌کردند.

فروشندگان آنلاین، که درصد کمی از قرص‌های مورد مطالعه را تامین می‌کردند و بین 39 تا 470 دلار هزینه می‌گرفتند، معمولاً تاریخچه پزشکی زنان را نمی‌خواستند و قرص‌ها را با کمترین دستورالعمل‌های دقیق ارسال می‌کردند. دکتر آیکن گفت که فروشندگان در این مطالعه توسط Plan C بررسی شدند و مشخص شد که قرص های سقط جنین واقعی را ارائه می دهند.

گزارش Guttmacher، با تمرکز بر سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی، شامل داده های کلینیک ها و خدمات سقط جنین از راه دور در ایالات متحده است که سقط جنین را برای بیمارانی که بین ژانویه تا دسامبر 2023 در ایالت های دارای سقط جنین قانونی زندگی می کردند یا به آنها سفر می کردند، ارائه می کرد.

این نشان داد که قرص‌ها 63 درصد از این سقط‌ها را تشکیل می‌دهند، در مقایسه با 53 درصد در سال 2020. تعداد کل سقط جنین در این گزارش برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته بیش از یک میلیون نفر بود.

در مجموع، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که در میان ممنوعیت‌های پس از سقط جنین در 14 ایالت و محدودیت‌های شدید در سایر کشورها، ارائه سقط جنین با چه سرعتی تنظیم شده است.

این اعداد ممکن است کم شمار باشند و منعکس کننده جدیدترین تغییر نباشند: قوانین سپر در شش ایالت که به ارائه دهندگان سقط جنین اجازه می دهد تا برای ده ها هزار زن در ایالت های دارای ممنوعیت بدون نیاز به سفر، قرص تجویز و پست کنند. برای مثال، از تابستان گذشته، Aid Access حمل دارو از خارج از کشور و فعالیت خارج از سیستم رسمی بهداشت را متوقف کرده است. در عوض با حمایت از قوانین سپر، قرص هایی را به ایالت های دارای ممنوعیت از داخل ایالات متحده ارسال می کند.

در پرونده ای که روز سه شنبه در دیوان عالی کشور مطرح می شود، شاکیان که مخالف سقط جنین هستند، از سازمان غذا و دارو شکایت کرده و به دنبال مسدود کردن یا محدود کردن شدید دسترسی به میفپریستون، اولین قرص در سقط جنین دو دارویی هستند. رژیم

مطالعه JAMA نشان می‌دهد که چنین حکمی می‌تواند زنان بیشتری را به استفاده از راه‌های خارج از سیستم مراقبت‌های بهداشتی رسمی آمریکا، مانند قرص‌های سایر کشورها، ترغیب کند.

دکتر آیکن گفت: “معلومات زیادی در مورد اینکه با این تصمیم چه اتفاقی خواهد افتاد وجود دارد.”

وی افزود: «این امکان وجود دارد که تصمیم دیوان عالی به نفع شاکیان می‌تواند تأثیر ضربه‌ای داشته باشد که افراد بیشتری به دنبال دسترسی خارج از محیط رسمی مراقبت‌های بهداشتی هستند، یا به این دلیل که نگران از بین رفتن دسترسی هستند. یا در دسترسی به داروها مشکل بیشتری دارند.»