تاریخچه پشت ممنوعیت 160 ساله سقط جنین در آریزونا


ممنوعیت 160 ساله سقط جنین آریزونا که روز سه‌شنبه توسط عالی‌ترین دادگاه این ایالت تایید شد، از جمله موجی از قوانین ضد سقط جنین بود که به دلیل برخی پیچ‌ش‌ها و چرخش‌های تاریخی که ممکن است تعجب‌برانگیز به‌نظر برسند.

برای چندین دهه پس از تبدیل شدن ایالات متحده به یک کشور، سقط جنین قانونی بود تا زمانی که حرکت جنین احساس شود، معمولاً تا سه ماهه دوم. حرکت، که به عنوان تسریع شناخته می شود، آستانه بود، زیرا در زمانی قبل از آزمایش های بارداری یا سونوگرافی، واضح ترین علامت حاملگی یک زن بود.

یوهانا شوئن، استاد تاریخ در دانشگاه راتگرز، می گوید: «زنان می توانستند بدون ترس از غیرقانونی بودن سقط جنین تلاش کنند. پس از تسریع، ارائه دهندگان سقط جنین ممکن است به یک جنحه متهم شوند.

دکتر شوئن گفت: «فکر نمی‌کنم به آن انگ خاصی وارد شود. فکر می‌کنم آنچه مورد انگ بود شاید این تصور بود که شما خارج از ازدواج رابطه جنسی دارید، اما البته زنان متاهل نیز به بارداری خود پایان دادند.

دکتر شوئن گفت که زنان به روش‌های مختلف، مانند خوردن گیاهان دارویی یا معجون‌های دارویی که تصور می‌شد باعث سقط جنین می‌شوند، به بارداری خاتمه می‌دهند. گیاهانی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل پنی رویال و برنزه بود. دکتر شوئن گفت که روش دیگری شامل قرار دادن یک شی در دهانه رحم برای قطع بارداری یا خاتمه آن با ایجاد عفونت است.

از آنجایی که هنوز ابزاری برای تعیین بارداری اولیه وجود نداشت، بسیاری از زنان می‌توانند صادقانه بگویند که از باردار بودن خود مطمئن نیستند و صرفاً برای بازگرداندن دوره قاعدگی خود از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند.

ارائه دهندگان سقط جنین خدمات خود را با عبارات محتاطانه اما کاملاً قابل درک توصیف کردند.

مری فیسل، استاد تاریخ پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: «این باز بود، اما به نوعی با کلمات رمزی بود. او گفت که داروهای سقط جنین یا گیاهان دارویی “قرص های قمری زنانه” یا “قرص های بازسازی کننده فرانسوی” نامیده می شدند.

آگهی‌های روزنامه‌ها نشان می‌داد که این خدمات سقط جنین در دسترس است.

دکتر فیسل گفت: «سقط جنین در اواسط قرن نوزدهم تا زمان جنگ داخلی تجاری می شود. شما نمی توانید وانمود کنید که سقط جنین اتفاق نمی افتد.

به گفته مورخان، در دهه 1820، برخی از ایالت ها شروع به تصویب قوانینی برای محدود کردن سقط جنین و تعیین برخی مجازات ها برای ارائه دهندگان کردند.

در دهه 1840، در مواردی که زنانی که سقط جنین کرده بودند یا به دنبال سقط جنین بودند، به شدت بیمار می شدند یا می میرند، آزمایشات برجسته ای انجام شد. برخی از موارد مربوط به یک مامای انگلیسی الاصل به نام آن ترو سامرز لومان، معروف به مادام رستل بود که قرص‌های گیاهی و سایر خدمات سقط جنین را در نیویورک ارائه می‌کرد، که قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن ارائه‌دهندگان می‌توانستند به قتل عمد برای سقط جنین پس از زایمان و ارائه‌دهندگان متهم شوند. بیماران می توانند قبل از زایمان به جرم جنایت برای سقط جنین متهم شوند.

اما به‌طور شگفت‌انگیزی، مورخین می‌گویند که یکی از عوامل اصلی ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور، ظهور پزشکی سازمان‌یافته و حرفه‌ای بود.

پس از تشکیل انجمن پزشکی آمریکا، که در نهایت به بزرگترین سازمان پزشکان کشور تبدیل شد، در سال 1847 تشکیل شد، اعضای آن – که در آن زمان همگی مرد و سفیدپوست بودند – به دنبال محدود کردن فعالیت های پزشکی توسط ماماها و سایر غیرپزشکان بودند که بیشتر آنها زن بودند. . روش های ختم حاملگی اغلب توسط افرادی در آن حرفه ارائه می شد و مورخان می گویند که این یکی از دلایل تمایل انجمن به ممنوعیت سقط جنین بود.

کمپینی که به عنوان جنگ صلیبی پزشکان علیه سقط جنین شناخته شد در سال 1857 شروع شد تا از ایالت ها بخواهد قوانین ضد سقط جنین را تصویب کنند. رهبر آن، دکتر هوراتیو رابینسون استورر، مقاله ای علیه سقط جنین نوشت که رسماً توسط AMA پذیرفته شد و بعداً به عنوان کتابی با عنوان «درباره سقط جنین در آمریکا» منتشر شد.

بعداً انجمن “چرا نه؟” کتابی برای هر زن»، که توسط دکتر استورر نیز نوشته شده است، که می‌گوید سقط جنین غیراخلاقی و جنایت‌آمیز است و استدلال می‌کند که زنان متاهل یک وظیفه اخلاقی و اجتماعی برای بچه‌دار شدن دارند.

دکتر استورر این بحث را مطرح کرد که زندگی از لقاح شروع شد.

دکتر فیسل گفت: «او نوعی باند اخلاقی عالی ایجاد می‌کند، و این کار را به دلایلی انجام می‌دهد که آن را جذاب می‌کند». از یک جهت، این بحث با درک پزشکی در حال ظهور از جنین شناسی که حاملگی را به عنوان یک تداوم رشد مشخص می کرد و تسریع را مرحله تعیین کننده آن نمی دانست، همزمان بود.

همچنین نیروهای اجتماعی و فرهنگی و تعصبات در بازی وجود داشت. دکتر فیسل گفت که زنان برای استقلال بیشتر فشار می آوردند، و نهاد پزشکی تحت سلطه مردان معتقد بود که “زنان باید در خانه بچه دار شوند.”

نژادپرستی و نگرش های ضد مهاجر در نیمه دوم قرن 19 شروع به تقویت حمایت از اصلاح نژادی کرد. چندین مورخ گفته اند که این جریان های مخفی تا حدی پشت کارزار ضد سقط جنین بود که دکتر استورر رهبری کرد.

دکتر فیسل گفت: «افرادی مانند استورر بسیار نگران بودند که آمریکایی‌های اشتباهی در حال تولید مثل هستند، و آنگلوساکسون‌های سفیدپوست خوب سقط جنین می‌کنند و به اندازه کافی بچه ندارند.»

رگه‌های اخلاقی نیز برجسته شد، از جمله با تصویب قانون کامستاک در سال 1873، که ارسال مطالب مستهجن و هر چیزی که به پیشگیری از بارداری یا سقط جنین مربوط می‌شد را غیرقانونی اعلام کرد.

تا سال 1880، حدود 40 ایالت سقط جنین را ممنوع کرده بودند. آریزونا ممنوعیت خود را در سال 1864 به عنوان بخشی از یک قانون قانونی که بلافاصله پس از تبدیل شدن به یک قلمرو تصویب کرد، تصویب کرد.

قانون ARS 13-3603 می‌گوید: «شخصی که برای یک زن باردار فراهم می‌کند، تأمین می‌کند یا به او کمک می‌کند، یا چنین زن را برای مصرف هر گونه دارو، دارو یا ماده‌ای تهیه می‌کند، یا از هر وسیله یا ابزار دیگری به قصد استفاده می‌کند یا به کار می‌گیرد. بدین وسیله برای سقط جنین چنین زنی، مگر در مواردی که برای حفظ جان او لازم باشد، به حبس در زندان دولتی حداقل از دو سال و نه بیشتر از پنج سال محکوم می شود.»

دکتر شوئن گفت: «اوایل بود، اما بخشی از آن موج قانونی است که بین دهه‌های 1860 و 1880 تصویب شد.»