شیوع آنفولانزای پرندگان در گاو ممکن است ماه ها زودتر از آنچه تصور می شد آغاز شده باشد


تجزیه و تحلیل جدید داده های ژنتیکی نشان می دهد که شیوع آنفولانزای پرندگان در گاوهای شیری آمریکایی ممکن است در ژانویه یا حتی در اوایل دسامبر آغاز شده باشد.

وزارت کشاورزی در اواخر ماه مارس اعلام کرد که آزمایش گاوهای شیری در تگزاس و کانزاس برای ویروس موسوم به H5N1 مثبت بوده است. از آن زمان تاکنون مواردی را در ده ها گله در هشت ایالت گزارش کرده است.

روز سه شنبه، مقامات بهداشتی فدرال گفتند که قطعاتی از H5N1 را در نمونه های شیر به دست آمده در سایت های مختلف در سراسر کشور کشف کرده اند. به گفته مقامات، قطعات هیچ خطری برای مصرف کنندگان ندارند.

دقیقاً مشخص نیست که گاوها چگونه آلوده شده‌اند، اما محتمل‌ترین منبع آن مدفوع یا سایر ترشحات یک پرنده وحشی آلوده به ویروس است.

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که دانشمندان در ایالات متحده و جاهای دیگر از آژانس های فدرال به دلیل پنهان کردن اطلاعات کلیدی در مورد شیوع، از جمله توالی ژنتیکی ویروس از گاوهای آلوده انتقاد کرده اند. داده ها ممکن است سرنخ های ارزشمندی از تکامل ویروس و وسعت شیوع آن داشته باشد.

روز یکشنبه، این وزارتخانه 239 توالی ژنتیکی را منتشر کرد، اما برخی از جزئیات مربوط به مکان‌هایی که از آنجا به دست آمده‌اند و تاریخ‌ها را حذف کرد.

مایکل ووروبی، زیست‌شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا، گفت، با این حال، اطلاعات کافی است تا مشخص شود که یک رویداد سرریز ماه‌ها پیش، از پرنده به گاو، باعث شیوع این بیماری شد.

دکتر Worobey گفت که او اواخر شب دوشنبه و اوایل صبح سه‌شنبه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ژنتیکی کار می‌کرد. او متوجه شد که توالی‌ها همگی دارای مجموعه‌ای از جهش‌ها هستند که به ویروس اجازه می‌دهد پستانداران را آلوده کند – که اگر ویروس بیش از یک بار از پرندگان به گاو منتقل شده بود، بعید بود.

او گفت که “این واقعاً شبیه یک مقدمه است.”

H5N1 در پرندگان بسیار کشنده است، اما تاکنون منجر به علائم خفیف در گاوها و یکی از کارگران مزرعه در تگزاس شده است که آلوده شده است. به نظر می رسد گاوهای شیری آلوده مقادیر زیادی ویروس را در شیر خود حمل می کنند که غلیظ و زرد رنگ می شود.

دکتر ناهید بادلیا، مدیر مرکز دانشگاه بوستون در مورد نوظهور گفت، اما وزارت کشاورزی اطلاعات کمی در مورد سایر جنبه‌های شیوع این بیماری منتشر کرده است، از جمله مدت زمانی که گاوها بیمار می‌مانند و چقدر طول می‌کشد تا ویروس را از بدن خود پاک کنند. بیماری های عفونی.

او گفت: «ما اطلاعات کافی درباره تاریخچه طبیعی آنفولانزای پرندگان در گاوها نداریم.

دانشمندان فدرال تازه شروع به تجزیه و تحلیل نمونه‌های بیشتری از گاوهای بدون علائم کرده‌اند تا بدانند که آیا شیوع ممکن است گسترده‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد باشد یا خیر.

دکتر وروبی گفت: «اگر این واقعاً چیزی است که برای این مدت طولانی انجام شده است، کاملاً محتمل به نظر می رسد که قبلاً از ایالات متحده منتقل شده است. وی خاطرنشان کرد که کانادا گاو از ایالات متحده وارد می کند.

برخی از کشاورزان در تگزاس حداقل از ماه فوریه گاوهای بیمار را گزارش کرده بودند. گاوها معمولاً به این نوع آنفولانزا مبتلا نمی شوند و مقامات فدرال هفته ها تلاش کردند تا علت شیوع این بیماری را شناسایی کنند.

اما به جای تحقیق در مورد هر پاتوژن بالقوه، مقامات می توانستند به تکنیکی به نام توالی یابی متاژنومیک روی بیاورند که در آن نمونه ها را می توان برای تقریباً همه پاتوژن های شناخته شده به طور همزمان آزمایش کرد.

دکتر Worobey گفت که این تکنیک گران‌تر است، اما در موقعیت‌هایی مانند این در زمان ارزشمند صرفه‌جویی می‌کند.

او گفت: “من فکر می کنم این یکی از فرصت های واقعی از دست رفته در اینجا است.” “فقط این واقعیت است که ما به این چیزها در سراسر جهان چشم نداریم، و حتی در ایالات متحده، وقتی جزر و مد از بین می رود، مدام با لباس شنا گیرمان می آید.”

امیلی آنتس گزارش کمک کرد