عینک باعث بهبود درآمد و همچنین بینایی می شود، نمایش های مطالعاتی


به طور کلی، نیازهای بهداشتی زنان در بنگلادش در جایگاه دومی نسبت به مردان قرار می گیرد. او گفت: «در جامعه مردسالار ما، وقتی مرد مشکلی دارد، نیاز به توجه فوری دارد، اما زنان، می‌توانند صبر کنند.

خانم محجبین گفت، اما اثرات کاهش بینایی می تواند به ویژه برای زنان مشهود باشد، که اغلب مسئول کسب درآمد اضافی برای خانواده خود علاوه بر مراقبت از کودک و کارهای خانه هستند. او گفت: «وقتی دوختن و تمیز کردن بیشتر طول می‌کشد، یا نمی‌توانید تمام سنگ‌ها را از برنج جدا کنید، در برخی خانواده‌ها منجر به خشونت خانگی می‌شود.

VisionSpring سالانه بیش از دو میلیون جفت عینک را در سراسر آسیای جنوبی و آفریقا توزیع می کند که از 300000 عدد در سال 2018 افزایش یافته است.

مطالعه در PLOS One بر اساس تحقیقات قبلی مربوط به جمع‌کنندگان چای در هند است که جهش قابل توجهی در بهره‌وری در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه با استفاده از لیوان‌های مطالعه نشان می‌دهد. این مقاله، یک مطالعه تصادفی که در سال 2018 در مجله The Lancet Global Health منتشر شد، افزایش 22 درصدی بهره‌وری را در میان کارگرانی که عینک دریافت کرده بودند، ثبت کرد. برای افراد بالای 50 سال، بهره وری نزدیک به 32 درصد افزایش یافت.

آگاد علی، 57 ساله، یک خیاط بنگلادشی در شهر مانیکگانج، از جمله افرادی بود که به عنوان بخشی از این مطالعه که این هفته منتشر شد، یک جفت عینک دریافت کرد. در مصاحبه ای که توسط یک کارمند بهداشت جامعه انجام شد و از طریق ایمیل ارسال شد، او توضیح داد که چگونه بدتر شدن پیرچشمی نخ سوزن و دوخت لباس را سخت کرده است و به زمان لازم برای اتمام هر کار خیاطی می افزاید. او گفت که با گذشت زمان، برخی از مشتریان به جای دیگری رفتند و درآمد او شروع به کاهش کرد. او گفت: «این به من احساس ناتوانی زیادی داد.

او گفت از زمان دریافت عینک درآمدش دو برابر شده است. او به کارمند بهداشت جامعه گفت: «این عینک مانند راه نجات من است. “من بدون آنها نمی توانستم کارم را انجام دهم.”