قاضی وایومینگ به طور موقت ممنوعیت قرص های سقط جنین در ایالت را مسدود کرد


یک قاضی وایومینگ روز پنجشنبه به طور موقت اولین قانون ایالتی را که به طور خاص استفاده از قرص ها برای سقط جنین را که رایج ترین روش در این کشور ممنوع می کند، مسدود کرد.

درست بیش از یک هفته قبل از اجرای این ممنوعیت، قاضی ملیسا اونز از دادگاه منطقه تتون با صدور حکم منع موقت، قانون را در انتظار رسیدگی بیشتر دادگاه به حالت تعلیق درآورد.

پس از یک جلسه استماع که حدود دو ساعت به طول انجامید، قاضی اونز گفت که شاکیان، که شامل چهار ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند، “به وضوح موفقیت محتمل در ماهیت خود را نشان داده‌اند و حداقل برخی از شاکیان آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل خواهند شد.” اگر این ممنوعیت اجرایی شود

سقط جنین دارویی در حال حاضر در ایالاتی که تقریباً ممنوعیت کامل دارند، غیرقانونی است، زیرا این ممنوعیت ها همه اشکال سقط جنین را ممنوع می کنند. اما وایومینگ اولین ایالتی بود که استفاده از قرص ها را برای سقط جنین جدا از ممنوعیت کلی ممنوع کرد. این قانون قرار بود از اول جولای اجرایی شود.

این ممنوعیت که توسط قانونگذار تصویب شد و توسط فرماندار مارک گوردون در ماه مارس امضا شد، “تجویز، توزیع، توزیع، فروش یا استفاده از هر گونه دارو به منظور تهیه یا انجام سقط جنین” را غیرقانونی می کند.

پزشکان یا هر کس دیگری که به دلیل نقض این قانون مجرم شناخته شود، به جرم جنحه محکوم می شود که مجازات آن تا شش ماه زندان و جریمه 9000 دلاری است. قانون به صراحت می گوید که زنان باردار از پرداخت جریمه و جریمه معاف خواهند بود.

در سالی که دادگاه عالی حق ملی سقط جنین را لغو کرد، مجلس قانونگذاری وایومینگ تحت کنترل جمهوری خواهان در تلاش است تا سقط جنین را در این ایالت ممنوع کند.

سال گذشته، قاضی اوونز به طور موقت ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین را صادر کرد، که به گفته او به نظر می رسد با اصلاحیه قانون اساسی وایومینگ که به بزرگسالان حق تصمیم گیری در مورد مراقبت های بهداشتی خود را تضمین می کند، در تناقض است. اکثریت قریب به اتفاق شهروندان وایومینگ در سال 2012 به آن اصلاحیه رای دادند.

در ماه مارس، قوه مقننه به تصویب رسید و فرماندار ممنوعیت تقریباً کامل دیگری را برای سقط جنین امضا کرد که تلاش کرد با اعلام اینکه سقط جنین مراقبت بهداشتی نیست، اصلاحیه قانون اساسی را دور بزند. قاضی اونز بلافاصله پس از امضای آن قانون را به طور موقت مسدود کرد و گفت که او ادعای ایالت را مبنی بر اینکه سقط جنین مراقبت بهداشتی نیست زیر سوال می برد.

این موضوع که آیا سقط جنین مراقبت بهداشتی است نیز یکی از جنبه های مهم جلسه پنج شنبه در مورد ممنوعیت سقط جنین دارویی بود. جی جرد، دستیار ویژه دادستان کل وایومینگ، استدلال کرد که حتی اگر پزشکان و سایر ارائه دهندگان بهداشت باید در سقط جنین مشارکت داشته باشند، موارد بسیاری وجود دارد که “سقط جنین به مراقبت های بهداشتی مربوط نمی شود، زیرا بدن زن را از درد باز نمی گرداند. ، بیماری یا بیماری جسمی.”

قاضی اونز استدلال آقای جرد را زیر سوال برد. او گفت: «اساساً دولت تحت این قانون برای یک زن تصمیم می گیرد، به جای اینکه زن انتخاب مراقبت های بهداشتی خود را انجام دهد، این همان چیزی است که اکثریت قاطع در وایومینگ تصمیم گرفتند که ما باید انجام دهیم.»

شاکیان پرونده، که همه ممنوعیت ها را در پرونده های قضایی مختلف به چالش می کشند، شامل تنها دو ارائه دهنده سقط جنین در وایومینگ می شوند. یک متخصص زنان و زایمان که اغلب حاملگی های پرخطر را درمان می کند. پرستار اورژانس؛ صندوقی که به بیماران سقط جنین کمک مالی می کند. و زنی که گفته است دین یهودی اش مستلزم دسترسی به سقط جنین است اگر سلامت جسمی یا روحی یا زندگی زن باردار در خطر باشد.

مارسی براملت، وکیل شاکیان، به دادگاه گفت: ممنوعیت سقط جنین دارویی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت زیرا قرص ها روشی است که تقریباً در تمام سقط جنین های اخیر در ایالت مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون در بیش از نیمی از سقط‌ها از قرص‌ها در کشور استفاده می‌شود. فقط یکی از ارائه دهندگان وایومینگ روش دیگر، سقط جنین را ارائه می دهد.

خانم براملت در دادگاه گفت: “این ممنوعیت فقط به دنبال ممنوعیت سقط جنین دارویی است، نه همه سقط جنین ها، هدف اعلام شده دولت برای حفظ زندگی قبل از تولد را کاملاً تضعیف می کند، و سقط های جراحی را مجاز می کند که از نظر فیزیکی، مالی و تدارکاتی تهاجمی تر هستند.” این قانون به زنان می‌گوید: «شما می‌توانید در وایومینگ سقط جنین داشته باشید، اما از داروهای ایمن، مؤثر و مورد تأیید FDA استفاده نکنید.»