نیویورک لایحه ای را برای محافظت از ارائه دهندگان سقط جنین در ارسال قرص به ایالت های دارای ممنوعیت تصویب کرد


قانونگذار ایالت نیویورک روز سه شنبه قانونی را تصویب کرد که حمایت قانونی از پزشکان نیویورکی را برای تجویز و ارسال قرص های سقط جنین برای بیماران در ایالت هایی که سقط جنین را غیرقانونی کرده اند، ارائه می کند.

این اقدام، همراه با قوانین جدید مشابه در چندین ایالت دیگر که توسط دموکرات‌ها کنترل می‌شود، می‌تواند با اجازه دادن به بیماران بیشتر در ایالت‌هایی که سقط جنین را محدود می‌کنند، بدون سفر به ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی است، به طور قابل‌توجهی دسترسی به سقط جنین دارویی را افزایش دهد.

لایحه نیویورک اکنون به روی میز فرماندار کتی هوچول می رود، که نشان داده است از ایده چنین قانون سپر حمایت می کند. این لایحه تصریح می‌کند که اگر ایالتی که سقط جنین ممنوع است، سعی کند یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی نیویورک را که از طریق پزشکی از راه دور به یک بیمار در آن ایالت سقط جنین ارائه می‌کند، تحت تعقیب قرار دهد، شکایت کند یا جریمه کند، دادگاه‌ها و مقامات نیویورک همکاری نخواهند کرد. مطابق با قوانین نیویورک است. این مجلس ایالتی با 99 رای موافق در برابر 45 رای موافق در شامگاه سه شنبه پس از تصفیف مجلس سنا با 39 رای موافق در برابر 22 رای در ماه گذشته به تصویب رسید.

از زمانی که دیوان عالی سال گذشته به حق سراسری سقط جنین پایان داد، قوانینی به نام قوانین سپر سقط جنین از راه دور در ماساچوست، کلرادو، ورمونت و واشنگتن وضع شده است. اما انتظار می رود که قانون نیویورک تأثیر قابل توجهی داشته باشد. چندین ارائه دهنده در نیویورک می گویند که قصد دارند برای بیماران در همه ایالت های محدود کننده قرص های سقط جنین بفرستند، و تعدادی از ارائه دهندگان به طور علنی صحبت می کنند، که آنهایی که در ایالت های دیگر دارای قوانین سپر هستند تاکنون انجام نداده اند.

دکتر لیندا پرین، پزشک نیویورکی و یکی از بنیانگذاران خط تلفنی سقط جنین و سقط جنین که به سؤالات بیماران در مورد سقط دارویی پاسخ می دهد، گفت: «به محض اینکه فرماندار صورتحساب را امضا کرد، قرص ها را پست خواهم کرد. او افزود: «این اولین باری است که می‌توانیم کاری برای مقابله انجام دهیم.

دکتر پرین گفت که او و حداقل سه پزشک دیگر قرص ها را برای بیماران در همه ایالت های دارای محدودیت یا ممنوعیت پست خواهند کرد. یک سرویس پزشکی از راه دور در نیویورک، Juniper Midwifery، همچنین گفت که امیدوار است از قانون سپر برای ارسال قرص‌ها به بیماران در ایالت‌های دارای ممنوعیت سقط جنین استفاده کند.

جیلیان بارویک، ماما و یکی از بنیانگذاران Juniper، گفت: «این قطعاً چیزی است که ما می‌خواهیم آن را کشف و محقق کنیم».

سقط جنین در حال حاضر اکثراً در 14 ایالت غیرقانونی است. اما اکثر ممنوعیت ها افرادی را که به سقط جنین کمک می کنند مجازات می کنند، نه کسانی که قرص های سقط جنین مصرف می کنند.

بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده اکنون با دارو و با استفاده از دو دارو، میفپریستون و سپس میزوپروستول انجام می شود. داده ها نشان می دهد که این فرآیند ایمن و موثر است.

مخالفان سقط جنین با به چالش کشیدن تاییدیه سازمان غذا و داروی این دارو در 23 سال پیش در دعوی که انتظار می رود توسط دادگاه عالی تصمیم گیری شود، سعی دارند مایفپریستون را از بازار خارج کنند. این شکایت همچنین تصمیم FDA در سال 2021 را به چالش می کشد که به بیماران اجازه می دهد قرص های تجویز شده را از طریق پست دریافت کنند.

از زمان واژگونی Roe v. Wade، ده ها هزار بیمار در ایالت های دارای ممنوعیت یا محدودیت های شدید، قرص های سقط جنین مصرف کرده اند. بسیاری به ایالت هایی سفر کرده اند که سقط جنین در آن ها قانونی است تا از کلینیک ها یا آدرس هایی در آن ایالت هایی که قرص ها از طریق پست ارسال شده اند، قرص تهیه کنند. اما بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه و زمان سفر را ندارند.

میشل کولون، مدیر اجرایی SHERO می سی سی پی، سازمانی که بر حمایت از حقوق باروری برای مردم متمرکز است، گفت: گزینه پزشکی از راه دور و حمایت از ارائه دهندگانی که خدمات سقط جنین پزشکی از راه دور ارائه می کنند، به مردم اینجا در می سی سی پی و دیگر ایالت های محدود کمک می کند. رنگ “این دسترسی را گسترش می دهد، که ما به شدت به آن نیاز داریم.”

سایر بیماران قرص ها را از طریق پست از خارج از کشور دریافت می کنند، یا توسط پزشکان خارج از کشور، از طریق یک سرویس پزشکی از راه دور اروپایی، یا مستقیماً از داروخانه های آنلاین در هند یا سایر کشورها سفارش داده شده است. در زمان رسیدن قرص ها، اغلب دو تا سه هفته بعد، بیماران ممکن است از آستانه 12 هفته بارداری که سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از سقط دارویی تایید می کند، گذشته باشد. همانطور که پزشکان تحت قوانین سپر عمل می کنند، ارسال قرص ها از داخل ایالات متحده، زمان تحویل را به چند روز کاهش می دهد.

قوانین سپر پزشکی از راه دور تضمینی برای حمایت قانونی کامل برای ارائه دهندگان نیست. بر اساس این قانون، اگر ایالتی با ممنوعیت حکم بازداشت پزشکی مانند دکتر پرین را صادر کند، نیویورک از استرداد او به آن ایالت خودداری خواهد کرد. اما اگر او به آنجا سفر کند یا به ایالت دیگری که با استرداد او موافقت کند، ممکن است با اتهامات جنایی روبرو شود.

جاناتان میچل، وکیل کل سابق تگزاس و معمار قانون تگزاس در سال 2021 که سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع می کرد و شهروندان خصوصی را مجبور می کرد تا با شکایت نقدی 10000 دلاری برای هر سقط جنین، آن را به اجرا درآورند، گفت: “تگزاس می تواند آنها را به خاطر قتل تحت پیگرد قرار دهد.” .

آقای میچل در ایمیلی نوشت: «طبق قانون تگزاس، کشتن جنین از طریق سقط جنین غیرقانونی با کشتن نوزاد تفاوتی ندارد، به جز اینکه مادر را نمی توان به خاطر مرگ جنین تحت تعقیب قرار داد (یا شکایت کرد».

به دلیل خطرات قابل توجه، تنها حدود 10 ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در ایالت های دارای قوانین سپر شناخته شده اند که شروع به ارسال قرص برای بیماران در ایالت هایی کرده اند که سقط جنین را محدود می کنند. این ارائه دهندگان با احتیاط پیش رفته اند.

«بیشتر افرادی که تا کنون از قوانین سپر استفاده می‌کرده‌اند فقط انگشتان پای خود را در آب فرو می‌کنند و به ایالت‌هایی می‌روند که شاید آنقدرها هم دعوا نباشند، اما من فکر می‌کنم که ما فقط باید این کار را برای همه آنها انجام دهیم. دکتری در دره هادسون نیویورک که در حال برنامه‌ریزی برای ارسال قرص‌ها بر اساس قانون جدید سپر است، گفت و به دلیل خطری که وجود داشت، نخواست نامش فاش شود.

سایر ارائه دهندگان سقط جنین علاقه خود را به استفاده از قوانین سپر نشان داده اند اگر بتوانند نسخه هایی را به داروخانه ای بفرستند که قرص ها را به جای انبار کردن و ارسال خود داروها، پست کنند. اگر کالیفرنیا لایحه سپر سقط جنین از راه دور را که ماه گذشته در سنای ایالت تصویب شد، تصویب کند، این گزینه ممکن است در ماه های آینده در دسترس قرار گیرد. جسیکا نوهاوندی، یکی از بنیانگذاران و رئیس هانی بی، گفت که یک داروخانه آنلاین مستقر در کالیفرنیا، هانی بی هلث، امیدوار است از این قانون برای ارسال به تمام 50 ایالت استفاده کند.

او گفت: “ما مشتاقانه منتظر تصویب قانون سپر کالیفرنیا هستیم.”

همانطور که ارائه دهندگان قوانین سپر سلامت از راه دور ایالت های خود را آزمایش می کنند، بسیاری از سوالات حقوقی ممکن است مطرح شود، از جمله امکان طرح دعوای مدنی و چالش های مجوز پزشکی ارائه دهنده برای فعالیت غیرمجاز پزشکی.

راشل ربوشه، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تمپل، که در حمایت از قوانین سپر نوشته است، می‌گوید: «این مهم نیست که یک ارائه‌دهنده در دادگاه به چالش کشیده شود یا خیر. “مسئله این است که چه زمانی.”

وکلای هر یک از طرفین موضوع می گویند که قوانین سپر ایالتی مقدمات اساسی همکاری بین دولتی را تضعیف می کند. به جای به رسمیت شناختن حکم بازداشت یا حکم دادگاه یک ایالت، ایالت دیگر عملاً به اجرای قوانین آن ایالت فشار وارد می کند.

پروفسور ریبوشه گفت، قانونی که از سقط جنین از راه دور محافظت می کند، الگوی معمول قانون و سیاست پزشکی از راه دور را مختل می کند، که “فرض می کند که شما در مکانی که بیمار است مراقبت می کنید.”

به عنوان مثال، برای درمان یک بیمار در تگزاس، یک پزشک نیویورکی معمولاً ابتدا مجوز پزشکی تگزاس را دریافت می کند. اگر پزشک بدون پزشک تمرین می کرد، نیویورک به طور کلی به تگزاس کمک می کرد تا اقدامات انضباطی را از طریق هیئت پزشکی خود آغاز کند. بدون قانون سپر، یک حکم خارج از ایالت می تواند عواقبی برای مجوز پزشک در نیویورک داشته باشد.

علاوه بر این، در برخی موارد، قانون اساسی ایالات متحده ایالت ها را ملزم به اجرای احکام مدنی ایالت دیگر می کند. ممکن است از یک ارائه دهنده سقط جنین در نیویورک شکایت شود به عنوان مثال، در تگزاس، توسط یکی از اعضای خانواده یک بیمار سقط جنین، با ادعای خسارت ناشی از مرگ نادرست جنین یا جنین. در صورت برنده شدن شاکی، بند اعتبار و ایمان کامل در قانون اساسی می تواند نیویورک را ملزم به رعایت وصول خسارت کند.

دنیس هارل، مشاور ارشد اتحاد دفاع از آزادی، یک سازمان حقوقی محافظه‌کار مسیحی که نماینده شاکیان ضد سقط جنین است، گفت: «بسیار واضح است که در سایر ایالت‌ها، شهروندان همچنان می‌توانند از پزشکانی که در فعالیت‌های غیرقانونی پزشکی فعالیت می‌کنند شکایت کنند. مایفپریستون را در شکایت خود علیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از بازار حذف کردند: «آنها می توانند برای محافظت در برابر اعمال بد افرادی که مرتکب جرم می شوند، شکایت کنند.»

تنظیم بیمه نامه قصور نیز می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، لایحه سپر نیویورک می‌گوید که بیمه‌گر نمی‌تواند ارائه‌دهنده‌ای را که از قانون نیویورک در ارائه سقط جنین تبعیت می‌کند، کنار بگذارد یا جریمه کند.

تا به امروز، هیچ نمونه شناخته شده ای از پیگرد قانونی، شکایت یا سایر اقدامات علیه ارائه دهندگانی که تحت قوانین سپر سقط جنین پزشکی از راه دور کار می کنند وجود نداشته است. دکتر پرین و دیگران گفتند که آنها آماده بودند تا خوکچه هندی باشند، اما همچنین در حال انجام اقداماتی برای محافظت از خود هستند.

اکثر ارائه دهندگانی که از قوانین سپر استفاده می کنند می گویند که از سفر به ایالت های دارای ممنوعیت سقط جنین اجتناب می کنند. دکتر پرین گفت که او حتی مطمئن می شود که در فرودگاهی که در یک وضعیت محدود قرار دارد، ارتباط پروازی نداشته باشد.