ممنوعیت های پس از روئه از چند سقط جنین جلوگیری کرد؟


اولین داده‌های مربوط به تولدها از زمان لغو رو در مقابل وید نشان می‌دهد که ممنوعیت سقط جنین تا چه اندازه تأثیر مورد نظر خود را داشته است: تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که تولد در هر ایالت با ممنوعیت افزایش یافته است.

با مقایسه آمار تولد در ایالت های قبل و بعد از تصویب ممنوعیت ها، محققان تخمین زدند که این قوانین باعث حدود 32000 تولد سالانه بر اساس شش ماهه اول سال 2023 شده است، افزایش نسبتا کمی که مطابق با انتظارات کلی بود.

تاکنون، مطالعات نشان داده است که بسیاری از زنان در ایالت‌های ممنوعه، با سفر به ایالت‌های دیگر یا سفارش آنلاین قرص، به بارداری خود پایان داده‌اند. چیزی که آنها نتوانسته اند نشان دهند این است که چند زن این کار را نکرده اند و بارداری خود را به پایان رسانده اند. تجزیه و تحلیل جدید که روز جمعه به عنوان یک مقاله کاری توسط موسسه اقتصاد کار منتشر شد، نشان داد که در شش ماه اول سال، بین یک پنجم تا یک چهارم زنانی که در ایالت‌های دارای ممنوعیت زندگی می‌کنند – که ممکن است در غیر این صورت به دنبال سقط جنین – انجام نشد.

دانیل دنچ، اقتصاددان در جورجیا تک و نویسنده مقاله با مایرا پیندا تورس از جورجیا تک و کیتلین مایرز از کالج میدلبری، گفت: «اهمیت نتایج ما این است که وقتی دسترسی را از بین می‌بریم، می‌تواند بر باروری تأثیر بگذارد. وقتی کار را سخت‌تر کنید، زنان همیشه نمی‌توانند برای سقط جنین از ایالت‌ها خارج شوند.»

به طور کلی، داده ها نشان می دهد که تعداد سقط جنین های قانونی در سراسر کشور از زمان تصمیم دادگاه عالی دابز، با وجود ممنوعیت سقط جنین در 14 ایالت فعلی، ثابت مانده یا اندکی افزایش یافته است. این احتمالاً به دلیل کلینیک‌های جدیدی است که در ایالت‌های قانونی افتتاح شده‌اند، و پیدایش روش‌های جدید برای سفارش آنلاین قرص‌های سقط جنین، که دسترسی را هم برای زنانی که به آن ایالت‌ها سفر کرده‌اند و هم برای کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند، افزایش می‌دهد.

پروفسور مایرز گفت: «این یک داستان نابرابری است. «بیشتر مردم به هر طریقی از کشورهای ممنوعه خارج می شوند و افراد بیشتری در ایالت های حفاظت شده سقط جنین می کنند. و در عین حال، این چیزی را نشان می دهد که آن داده ها نمی توانند نشان دهند: اقلیت قابل توجهی از مردم در ایالت های ممنوعه وجود دارند که به دام می افتند.

محققان از داده های تولد، بر اساس سن و نژاد، از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از سال 2005 تا ژوئن 2023 استفاده کردند. آنها از یک روش آماری استفاده کردند که ایالت هایی را با روند مشابه در تولدها قبل از تصمیم دابز مقایسه کردند تا تخمین بزنند که ممنوعیت چه میزان تغییری در این وضعیت ایجاد کرده است. نرخ زاد و ولد مورد انتظار این اطمینان آنها را افزایش داد که این تغییر به دلیل سیاست است و نه عوامل دیگر.

آنها دریافتند که تولدها به طور متوسط ​​2.3 درصد در ایالت های دارای ممنوعیت نسبت به ایالت هایی که سقط جنین قانونی باقی مانده است، افزایش یافته است.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که افزایش تولد به طور نامتناسبی در بین زنان 20 ساله و زنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار بوده است، که به گفته محققان می تواند به این دلیل باشد که این گروه ها فقیرتر هستند و سفر را دشوارتر می کند. آنها همچنین گروه های جمعیتی هستند که تمایل بیشتری به سقط جنین دارند.

دکتر آلیسون نوریس که در ایالت اوهایو در مورد سلامت باروری مطالعه می کند و در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که از دیدن افزایش تولد به ویژه در میان آن گروه ها تعجب نکرده است. او خاطرنشان کرد که قبل از دابز، دسترسی به سقط جنین قبلاً در بسیاری از ایالت‌ها محدود بود، بنابراین «هر تغییری که ما می‌بینیم به نوعی دست کم گرفتن چالش‌هایی است که مردم تجربه می‌کنند».

بیشترین افزایش تولد در ایالت هایی بود که زنان برای رسیدن به کلینیک سقط جنین مجبور بودند دورترین راه را طی کنند. تگزاس، جایی که میانگین افزایش مسافت رانندگی تا نزدیکترین کلینیک سقط جنین 453 مایل بود، نسبت به ایالت هایی که ممنوعیت را تصویب نکردند، اما روند مشابهی قبل از دابز داشتند، 5.1 درصد افزایش تولد داشت. می سی سی پی، جایی که 240 مایل افزایش یافت، 4.4 درصد افزایش داشت.

در ایالت هایی که تغییر کمتری در فاصله رانندگی تا نزدیکترین کلینیک وجود داشت، تغییر نسبی کمتری در تولدها وجود داشت. به عنوان مثال، میسوری تنها یک کلینیک در سنت لوئیس داشت. وقتی بسته شد، میانگین مسافت رانندگی تا نزدیک‌ترین کلینیک تنها دو مایل افزایش یافت، زیرا کلینیک‌ها در امتداد مرز ایلینوی قبلاً به اهالی میزوری خدمت می‌کردند. تولدها در آنجا فقط 0.4 درصد افزایش یافته است.

همچنین شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد قرص‌های سقط جنین آنلاین سفارش داده شده از فروشندگان خارج از کشور در برخی ایالت‌ها نقش داشته است. بر اساس تجزیه و تحلیلی از این سفارش ها، سه ایالتی که افزایش تولدها در آنها کمتر از آنچه محققان بر اساس مسافت سفر پیش بینی کرده بودند – آرکانزاس، اوکلاهما و لوئیزیانا – افزایش زیادی در سفارش سقط جنین دارویی از بزرگترین ارائه دهنده خارج از کشور داشتند.

کریستن هاوکینز، رئیس دانش‌آموزان برای زندگی، می‌گوید: «تلقین بسیاری از پوشش‌دهی به چنین نقاط داده‌ای این است که استقبال از کودکان در ایالت‌هایی با قوانین بهتر نسبت به ایالت‌هایی که سقط جنین سریع انجام می‌دهند، چیز بدی است. آمریکا، در یک ایمیل این یک پیروزی است که سیاست‌های حامی زندگی منجر به نجات جان انسان‌ها می‌شود.»

داده‌های مربوط به زاد و ولد مقدماتی است: یک محاسبه کامل‌تر از تأثیر Dobbs بر نرخ باروری، از جمله داده‌های سطح شهرستان، تا یک سال دیگر در دسترس نخواهد بود. محققان نمی‌توانند مطمئن باشند که افزایش تولد به زنانی نسبت داده می‌شود که می‌خواستند سقط جنین کنند اما نتوانستند آن را انجام دهند، اما زمان‌بندی و سازگاری نتایج نشان می‌دهد.

محققان گفتند این روندها می تواند با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات تولد بیشتر تغییر کند. زنانی که در نیمه اول سال به دنیا می‌آیند، با شروع ممنوعیت سقط جنین قبلاً باردار بوده‌اند، یا به زودی باردار می‌شوند. از زمان پایان داده‌ها، محدودیت‌های جدیدی برای سقط جنین در برخی مکان‌ها وجود داشته است و دسترسی در برخی دیگر افزایش یافته است.

تولدها ممکن است کاهش یابد. هدف قوانین سپر جدید محافظت قانونی از ارائه دهندگانی است که قرص های سقط جنین را به ایالت های دارای ممنوعیت ارسال می کنند و ممکن است افراد در پاسخ به ممنوعیت ها، رفتار خود را در رابطه با رابطه جنسی و پیشگیری از بارداری تغییر دهند. یا با محدود کردن ایالات بیشتر سقط جنین، تولدها می تواند افزایش یابد. برخی از این ممکن است به نتیجه یک مورد برای محدود کردن ارسال یکی از دو قرص سقط جنین بستگی داشته باشد.

پروفسور پیندا تورس گفت: “چشم انداز سقط جنین همچنان در حال تکامل است.” “مردم در حال تعدیل هستند، ارائه دهندگان در حال تعدیل هستند، قوانین در حال تنظیم هستند.”