استدلال‌های آزادی مذهبی موجی از چالش‌ها برای ممنوعیت سقط جنین را تشکیل می‌دهند


پس از دریافت دارو، روند روند متفاوتی به خود گرفت. از طریق زوم، یکی از وزیران میکایلا را وادار کرد تا در آینه نگاه کند تا در مورد توانمندی خود فکر کند و بخواند: “بدن شخص تخطی ناپذیر است، تنها تابع اراده خود است.” پس از قورت دادن اولین قرص در رژیم دو دارویی، میکایلا یک اصل را در مورد اولویت دادن به علم قرائت کرد. وزیر توصیه کرد که پس از بیرون ریختن بافت حاملگی، میکایلا می تواند بخواند: «به بدنم، به خونم. به خواست من انجام شد.»

الیزابت راینر پلات، مدیر قانون، حقوق و مذهب، گفت، کارشناسان حقوقی گفتند که برخی از دعاوی مربوط به آزادی مذهبی که به دنبال حقوق سقط جنین هستند، ممکن است با توجه به تصمیمات اخیر دیوان عالی که “از معافیت های مذهبی حتی در مواردی که مسائل بهداشتی و ایمنی واقعاً قوی وجود دارد، حمایت می کند.” پروژه در دانشگاه کلمبیا به گفته کارشناسان، استدلال برای معافیت ها نیز ممکن است قانع کننده باشد زیرا اکثر ممنوعیت های سقط جنین دارای استثناهایی مانند تجاوز جنسی هستند.

خانم پلات گفت: “اینها باید موارد بسیار قوی و قانع کننده باشند، اما من همچنین تصدیق می کنم که این یک موضوع بسیار سیاسی است.”

جاش بلکمن، استاد کالج حقوقی هیوستون تگزاس جنوبی که از شکایت ها انتقاد کرده است، جایگاه حقوقی شاکیان را زیر سوال برد و گفت: «بسیاری از این زنان به نوعی ادعاهای احتمالی می کنند که روزی ممکن است باردار باشم و یک روز ممکن است این مشکل را داشته باشم و ممکن است مجبور به سقط جنین شوم.»

او گفت که برخی از شاکیان می توانند از نظر مذهبی “تخفیف کننده شرایط فردی” صادقانه داشته باشند، اما اجازه دادن به معافیت های گسترده می تواند هدف کلان قانون را تضعیف کند.

دادگاه ها به هر نحوی که حکم کنند می تواند راهگشا باشد.

خانم پلات گفت: «ما در یک چشم انداز کاملاً جدید هستیم.

آدریا مالکوم ارائه گزارش از آلبوکرکی.