انگلستان داروهای جنسیتی جوانان را محدود می کند، بخشی از تغییر بزرگ در اروپا


سرویس بهداشت ملی انگلیس در این ماه شروع به محدود کردن درمان های جنسیتی برای کودکان کرد و به پنجمین کشور اروپایی تبدیل شد که داروها را به دلیل فقدان شواهد در مورد فواید و نگرانی در مورد مضرات طولانی مدت محدود می کند.

تغییر انگلستان ناشی از یک بررسی چهار ساله است که عصر سه شنبه توسط دکتر هیلاری کاس، متخصص اطفال مستقل منتشر شد. در پایان این گزارش آمده است: «برای اکثر جوانان، یک مسیر پزشکی بهترین راه برای مدیریت ناراحتی های مرتبط با جنسیت آنها نخواهد بود. دکتر کاس در سرمقاله ای مرتبط که در یک مجله پزشکی منتشر شد، گفت که شواهدی مبنی بر مفید بودن درمان های جنسیتی جوانان «بر پایه های متزلزل ساخته شده است».

NHS به جز برای بیمارانی که در تحقیقات بالینی ثبت نام کرده اند، دیگر داروهایی که بلوغ را مسدود می کنند، ارائه نخواهد کرد. و این گزارش توصیه می‌کند که هورمون‌هایی مانند تستوسترون و استروژن، که تغییرات فیزیکی دائمی را تحریک می‌کنند، با “احتیاط بسیار” برای افراد زیر سن قانونی تجویز شود. (دستورالعمل ها برای پزشکان در مطب خصوصی که به بخش کوچکی از جمعیت خدمات ارائه می دهند، اعمال نمی شود.)

این اقدام انگلیس بخشی از یک تغییر گسترده تر در شمال اروپا است، جایی که مقامات بهداشتی نگران افزایش تقاضا برای درمان های جنسیتی نوجوانان در سال های اخیر بوده اند. بسیاری از بیماران همچنین دارای شرایط سلامت روانی هستند که تشخیص علت اصلی ناراحتی خود را که به نام دیسفوریا شناخته می شود، دشوار می کند.

در سال 2020، آژانس بهداشت فنلاند با توصیه روان درمانی به عنوان درمان اولیه برای نوجوانان مبتلا به نارسایی جنسیتی، مراقبت را محدود کرد. دو سال بعد، سوئد درمان های هورمونی را به موارد استثنایی محدود کرد.

در ماه دسامبر، مقامات بهداشتی منطقه ای در نروژ، پزشکی جنسیت جوانان را به عنوان “درمان تحت آزمایش” تعیین کردند، به این معنی که هورمون ها فقط برای نوجوانان در آزمایشات بالینی تجویز می شوند. و در دانمارک، دستورالعمل‌های جدیدی که امسال نهایی می‌شود، درمان‌های هورمونی را برای نوجوانان تراجنسیتی که از اوایل کودکی دچار دیسفوری شده‌اند، محدود می‌کند.

چندین گروه حامی تراجنسیتی در اروپا این تغییرات را محکوم کرده و گفته اند که این تغییرات حقوق شهروندی را نقض می کند و مشکلات سیستم های بهداشتی بیش از حد را تشدید می کند. بر اساس گزارش NHS، در انگلستان، حدود 5800 کودک در پایان سال 2023 در لیست انتظار خدمات جنسیتی بودند.

N.، یک پسر تراجنسیتی 17 ساله در جنوب انگلیس که درخواست کرد نام کامل خود را برای حفظ حریم خصوصی خود در نظر نگیرد، گفت: «لیست انتظار جهنمی است. او پنج سال است که در لیست انتظار بوده است و در این مدت تشخیص داده شد اوتیسم و ​​افسردگی دارد. او گفت: «علاوه بر هراسی که دولت خودمان به آن فشار می آورد، ما احساس می کنیم فراموش شده و عقب مانده ایم.

در ایالات متحده، سیاستمداران جمهوری خواه به عقب نشینی در اروپا برای توجیه قوانین علیه پزشکی جنسیت جوانان اشاره کرده اند. اما سیاست های اروپا به طور قابل توجهی متفاوت از ممنوعیت های مطلق برای نوجوانان است که در 22 ایالت ایالات متحده تصویب شده است، که برخی از آنها پزشکان را به زندان تهدید می کنند یا از والدین به دلیل کودک آزاری تحقیق می کنند. کشورهای اروپایی همچنان به درمان های جنسیتی برای برخی از نوجوانان اجازه می دهند و برای مطالعه و درک بهتر اثرات آنها به آزمایشات بالینی جدید نیاز دارند.

دکتر مت ایورس هاهر، روانپزشکی که سرپرستی تنها در دانمارک را بر عهده دارد، گفت: «ما این درمان را ممنوع نکرده ایم. کلینیک جنسیت جوانان، در کپنهاگ. او گفت که درمان های موثر باید حقوق بشر و ایمنی بیمار را در نظر بگیرند. “شما باید هر دو را وزن کنید.”

در ماه فوریه، آکادمی اطفال اروپا نگرانی های مربوط به پزشکی جنسیتی جوانان را تایید کرد. این گروه نوشت: «مسئله اساسی در مورد اینکه آیا درمان‌های زیست‌پزشکی (از جمله هورمون درمانی) برای نارسایی جنسی مؤثر هستند یا خیر، مورد بحث است. در مقابل، آکادمی اطفال آمریکا تابستان گذشته مجدداً تأیید خود را از این مراقبت تأیید کرد و بیان کرد که درمان‌های هورمونی ضروری هستند و باید توسط بیمه‌گران سلامت پوشش داده شوند، در حالی که بررسی سیستماتیک شواهد را نیز سفارش دادند.

اروپایی ها در استفاده از درمان های جنسیتی برای جوانان پیشگام بودند. در دهه 1990، کلینیکی در آمستردام شروع به دادن داروهای سرکوب کننده بلوغ به نوجوانانی کرد که از دوران کودکی احساس می کردند جنسیت متفاوتی دارند.

پزشکان هلندی استدلال کردند که مسدودکننده‌های بلوغ می‌توانند به بیماران جوان مبتلا به نارسایی جنسیتی فرصت دهند تا هویت خود را کشف کنند و تصمیم بگیرند که آیا هورمون‌ها را برای انتقال نهایی ادامه دهند یا خیر. برای بیمارانی که با بلوغ مردانه روبرو هستند، این داروها از تغییرات فیزیکی – مانند صدای عمیق‌تر و موهای صورت – که می‌تواند زندگی زنانه در بزرگسالی را برای آنها دشوارتر کند، جلوگیری می‌کند. تحقیقات تیم هلندی که برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد و گروهی متشکل از 70 نوجوان را که با دقت انتخاب شده بود، ردیابی کرد، نشان داد که مسدودکننده‌های بلوغ، همراه با درمان، عملکرد روانی را بهبود می‌بخشند.

آن مطالعه بسیار تأثیرگذار بود و کلینیک‌های سراسر جهان را برای پیروی از پروتکل هلندی ترغیب کرد. ارجاعات به این کلینیک ها در حدود سال 2014 شروع به افزایش کرد، اگرچه تعداد آنها کم است. به عنوان مثال، در کلینیک سوئد، مراجعات از حدود 50 نفر در سال 2014 به 350 نوجوان در سال 2022 افزایش یافت. در انگلستان، این ارقام از 470 در سال 2014 به 3600 مراجعه در سال 2022 افزایش یافت.

کلینیک ها در سراسر جهان گزارش دادند که این افزایش عمدتاً ناشی از بیمارانی است که به عنوان دختر بزرگ شده اند. و بر خلاف شرکت کنندگان در مطالعه اصلی هلندی، بسیاری از بیماران جدید تا زمان بلوغ ناراحتی جنسیتی نداشتند و سایر شرایط سلامت روانی از جمله افسردگی و اوتیسم داشتند.

با توجه به این تغییرات، برخی از پزشکان مربوط بودن یافته های اصلی هلندی را برای بیماران امروزی زیر سوال می برند.

دکتر ریتاکرتو کالتیالا، روانپزشکی که از سال 2011 برنامه جنسیت جوانان را در فنلاند رهبری کرده و به منتقدی سرسخت تبدیل شده است، گفت: «تمام جهان بر اساس یک مطالعه، هزاران، ده‌ها هزار جوان را درمان می‌کند. از مراقبت

تحقیقات خود دکتر کالتیالا نشان داد که حدود 80 درصد از بیماران در کلینیک فنلاند زن به دنیا آمده‌اند و بعداً در نوجوانی دچار ناراحتی جنسی شدند. او دریافت که بسیاری از بیماران نیز مشکلات روانی داشتند و درمان های هورمونی به آنها کمک نمی کرد. در سال 2020، فنلاند استفاده از این داروها را به شدت محدود کرد.

تقریباً در همان زمان، دولت سوئد یک بررسی تحقیقاتی دقیق را سفارش داد که شواهد “ناکافی” برای هورمون درمانی برای جوانان یافت. در سال 2022، سوئد هورمون‌ها را فقط برای «موارد استثنایی» توصیه کرد و تا حدی با اشاره به عدم قطعیت در مورد اینکه چه تعداد از افراد جوان ممکن است تصمیم به توقف یا معکوس کردن انتقال پزشکی خود به پایین‌تر را داشته باشند، به آن‌ها اشاره کرد.

حتی کلینیک اصلی هلند نیز برای محدود کردن بیمارانی که این مراقبت ها را دریافت می کنند، با فشار مواجه است. در ماه دسامبر، یک مجموعه مستند عمومی در هلند اساس درمان ها را زیر سوال برد. و در ماه فوریه، ماه‌ها پس از آنکه یک حزب سیاسی راست افراطی در کشوری که مدت‌ها به‌عنوان لیبرال اجتماعی شناخته می‌شد، انتخابات را شکست داد، پارلمان هلند قطعنامه‌ای را برای انجام تحقیقاتی در مورد مقایسه رویکرد فعلی هلند با سایر کشورهای اروپایی تصویب کرد.

دکتر Annelou de Vries، روانپزشکی که تحقیقات اولیه هلندی را رهبری می کند و هنوز هم سرپرستی کلینیک آمستردام را بر عهده دارد، می گوید: «دوست داشتم هلند یک جزیره بود. “اما البته، ما اینطور نیستیم – ما همچنین بخشی از جهان جهانی هستیم. بنابراین، به نوعی، اگر همه شروع به نگرانی کنند، البته این نگرانی ها به کشور ما نیز می رسد.»

در انگلستان، نگرانی‌ها در مورد افزایش تعداد بیماران جدید در سال 2018 به نقطه جوش رسید، زمانی که 10 پزشک در کلینیک انحصاری جنسیت جوانان NHS، معروف به خدمات توسعه هویت جنسیتی Tavistock، رسماً شکایت کردند که برای تأیید سریع کودکان از جمله تحت فشار هستند. کسانی که مشکلات سلامت روانی جدی دارند، برای مسدود کننده های بلوغ.

در سال 2021، پزشکان تاویستوک مطالعه‌ای را روی 44 کودک منتشر کردند که مسدودکننده‌های بلوغ را مصرف کردند که نتایج متفاوتی با هلندی‌ها نشان داد: بیمارانی که این داروها را دریافت کردند، به طور متوسط ​​هیچ تأثیری بر عملکرد روانی نداشتند.

دکتر پولی کارمایکل، رئیس کلینیک، در کنفرانسی در سال 2016 گفت: اگرچه این داروها افکار آسیب رساندن به خود یا شدت ناراحتی را کاهش ندادند، اما نوجوانان “به شدت از این که مسدود کننده بودند هیجان زده بودند.” و 43 نفر از 44 شرکت‌کننده در مطالعه بعداً شروع به تستوسترون یا استروژن کردند و این سؤال را مطرح کردند که آیا این دارو به هدف مورد نظر خود یعنی فرصت دادن به نوجوانان برای بررسی اینکه آیا انتقال پزشکی برای آنها مناسب است یا خیر، عمل می‌کند یا خیر.

در سال 2020، NHS به دکتر کاس مأموریت داد تا یک بررسی مستقل از درمان‌ها انجام دهد. او بررسی های علمی را سفارش داد و دستورالعمل های بین المللی مراقبت را در نظر گرفت. او همچنین با جوانان و خانواده‌هایشان، بزرگسالان ترنس، افرادی که تغییر وضعیت داده بودند، گروه‌های مدافع و پزشکان ملاقات کرد.

این بررسی به این نتیجه رسید که استاندارد مراقبت NHS ناکافی است، با لیست‌های انتظار طولانی برای دسترسی به درمان‌های دارویی و راه‌های کمی برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به سلامت روان که ممکن است به ناراحتی جنسی کمک کند. NHS ماه گذشته مرکز Tavistock را تعطیل کرد و دو کلینیک جدید جنسیت جوانان را افتتاح کرد، که دکتر کاس گفت که باید رویکردی «کل نگر» داشته باشد، با حمایت بیشتر از مبتلایان به اوتیسم، افسردگی و اختلالات خوردن، و همچنین روان درمانی برای کمک به نوجوانان برای کشف. هویت آنها

دکتر کاس در مصاحبه‌ای با سردبیر مجله پزشکی بریتانیا که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «به کودکان و جوانان خدمات بسیار ضعیفی داده شده است. او افزود: “من نمی توانم به حوزه دیگری از مراقبت های کودکان فکر کنم که در آن به جوانان درمان های غیرقابل برگشتی بدهیم و هیچ ایده ای نداشته باشیم که در بزرگسالی چه اتفاقی برای آنها می افتد.”

آنا هاچینسون، روانشناس بالینی در لندن که یکی از کارکنان Tavistock بود که در سال 2018 نگرانی های خود را مطرح کرد، گفت: تغییراتی که در این ماه توسط NHS به تصویب رسید “یک تصدیق این است که نگرانی های ما در واقع معتبر بودند.” ما به یک مسیر قوی‌تر و مبتنی بر شواهد برای تصمیم‌گیری‌های مربوط به این کودکان باز خواهیم گشت.»

برخی از منتقدان می‌گویند که اروپا نیز مانند ایالات متحده تحت تأثیر واکنش‌های فزاینده علیه تراجنسیتی‌ها قرار گرفته است.

به عنوان مثال، در انگلستان، مبارزه سال‌ها بر سر قانون پیشنهادی که تغییر جنسیت در مدارک هویتی را برای تراجنسیتی‌ها آسان‌تر می‌کرد، یک جنبش سیاسی را به راه انداخت تا زنان ترنس‌جندر را از ورزش‌های زنان، زندان‌ها و پناهگاه‌های خشونت خانگی کنار بگذارد.

لورنس وب، نماینده ای از Mermaids، یک سازمان حمایت از جوانان ترنس در بریتانیا، گفت: “هدف در بررسی کاس بی طرف بودن است، اما من فکر می کنم که بی طرفی ممکن است تغییر کند.” دیدگاه‌های افراطی بسیار عادی‌تر شده است.»

کشورهای دیگر شاهد حملات آشکارتر به حقوق تراجنسیتی ها و مراقبت های بهداشتی بوده اند. در سال 2020، پارلمان مجارستان قانونی را تصویب کرد که تغییرات هویت جنسیتی را در اسناد قانونی ممنوع می کرد. سال گذشته، روسیه تغییرات قانونی جنسیتی و همچنین مراقبت‌های پزشکی مرتبط با جنسیت را ممنوع کرد و یکی از قانون‌گذاران جراحی‌های جنسیتی را «مسیری به سوی انحطاط ملت» توصیف کرد.

در فرانسه امسال، گروهی از قانونگذاران محافظه‌کار لایحه‌ای را برای منع پزشکان از تجویز داروهای مسدودکننده بلوغ و هورمون‌ها با مجازات دو سال حبس و جریمه 30000 یورویی یا حدود 32600 دلار ارائه کردند. و روز دوشنبه، واتیکان انتقال جنسیت را به عنوان تهدیدی برای کرامت انسانی محکوم کرد.