بریتانیا استفاده از داروهای بلوغ را فقط برای تحقیقات محدود می کند


سرویس بهداشت ملی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که استفاده از داروهای سرکوب کننده بلوغ را برای کودکانی که در آزمایشات بالینی ثبت نام کرده اند محدود می کند. این تغییر در حالی اتفاق می‌افتد که خدمات جنسیتی اطفال آژانس با مشکل رو به رشد تقاضا مواجه شده است.

سندی که استدلال NHS را توضیح می‌دهد بیان می‌کند که «شواهد کافی برای حمایت از ایمنی یا اثربخشی بالینی آن‌ها به عنوان یک درمان معمول در دسترس وجود ندارد».

NHS پیش‌نویس این تغییر سیاست را در اکتبر منتشر کرده بود، اما اعلامیه روز جمعه پس از ماه‌ها اظهار نظر عمومی رسماً رویکرد جدید را ایجاد کرد. این سیاست اواخر امسال اجرایی خواهد شد.

این تغییر بخشی از فشار گسترده‌تر در چندین کشور برای محدود کردن درمان‌های پزشکی مرتبط با جنسیت برای جوانان است.

پس از انجام بررسی شواهد، فنلاند شروع به محدود کردن افرادی که می‌توانند به درمان‌های مرتبط با جنسیت دسترسی داشته باشند، کرده است و سوئد استفاده از مسدودکننده‌های بلوغ و هورمون‌ها را به آزمایش‌های بالینی محدود کرده است. یک نهاد بهداشتی نروژ و آکادمی ملی پزشکی فرانسه نیز احتیاط را توصیه کرده‌اند.

در ایالات متحده، بیش از 20 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان قوانینی را تصویب کرده اند که استفاده از داروها و هورمون های بلوغ را ممنوع می کند، برخی از آنها تجویز آنها را برای پزشکان جرم می دانند. صدها پزشک در سراسر کشور – از جمله برخی که نگرانی‌هایی در مورد اینکه کدام نوجوانان باید درمان‌های مربوط به جنسیت را دریافت کنند – این ممنوعیت‌ها را محکوم کرده‌اند و گفته‌اند که چنین تصمیم‌هایی باید توسط بیماران، خانواده‌ها و پزشکان آنها گرفته شود.

سال گذشته، NHS اعلام کرد که تنها کلینیک جنسیتی جوانان کشور را پس از بررسی خارجی نشان داد که خدمات توسعه هویت جنسیتی Tavistock قادر به ارائه مراقبت های مناسب برای تعداد به سرعت در حال افزایش نوجوانانی که به دنبال درمان های جنسیتی هستند، را تعطیل می کند. این کلینیک شاهد افزایش شدید مراجعات بود، از 250 جوان در سال 2011 به 5000 نفر در سال 2021.

مسدود کننده های بلوغ که با سرکوب استروژن و تستوسترون کار می کنند، برای اولین بار در دهه 1990 در هلند بر روی کودکان مبتلا به نارسایی جنسیتی آزمایش شدند. محققان هلندی اولین مطالعه خود را روی 70 کودک در سال 2011 منتشر کردند و دریافتند که نوجوانان پس از مصرف داروها کاهش افسردگی و اضطراب را گزارش کردند.

اما یک مطالعه بریتانیایی بر روی بیماران Tavistock که در سال 2021 منتشر شد نشان داد که مسدود کننده‌ها هیچ تاثیری بر نمرات کودکان در تست‌های روان‌شناختی ندارند. این مطالعه نشان داد که 43 نفر از 44 شرکت کننده بعداً شروع به درمان تستوسترون یا استروژن کردند. یک تفسیر از داده ها این است که همه کاندیدهای خوبی برای هورمون درمانی بودند. اما این اعداد نگرانی‌هایی را در NHS در مورد اینکه آیا این داروها به هدف مورد نظر خود یعنی دادن زمان برای تفکر به نوجوانان خدمت می‌کنند، برانگیخت.

دکتر هیلاری کاس، متخصص اطفال ناظر، «سخت‌ترین سؤال این است که آیا مسدودکننده‌های بلوغ واقعاً زمان ارزشمندی را برای کودکان و جوانان فراهم می‌کنند تا گزینه‌های خود را در نظر بگیرند، یا اینکه آنها به طور مؤثری کودکان و نوجوانان را در مسیر درمان قفل می‌کنند». بررسی مستقل خدمات جنسیتی NHS، سال گذشته نوشت.

NHS در حال سازماندهی یک کارآزمایی بالینی برای همه کودکانی است که مسدودکننده های بلوغ را از خدمات بهداشتی دریافت می کنند، که انتظار می رود ثبت نام در سال 2024 آغاز شود.

اگرچه کلینیک Tavistock بسته شده است، مراکز منطقه ای در سراسر بریتانیا برای گسترش خدمات مرتبط با جنسیت برای جوانان باز می شوند. NHS گفت که سیستم جدید برای درمان افراد زیر سن قانونی با مسائل مربوط به جنسیت، ارزیابی های استانداردی را ایجاد می کند و حمایت های بسیار بیشتری از سلامت روان را در بر می گیرد.

دستورالعمل NHS گفت: “هدف اصلی کاهش پریشانی مرتبط با ناسازگاری جنسیتی و ارتقای عملکرد و رفاه جهانی فرد است.”