رفتن به نوشته‌ها

در این فصل کولرهای تابستانی توصیه می شود


با افزایش دما روز به روز ، اطمینان از دریافت آب کافی و مراقبت از ذهن و بدن بسیار مهم می شود.

بدن انسان از 60 درصد آب تشکیل شده است و هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی کاملاً ضروری است. پس از همه ، آب مصرفی فشار خون را بهبود می بخشد ، دمای بدن را تنظیم می کند ، مفاصل را چرب می کند ، مواد زائد را از بدن خارج می کند و به هضم غذا کمک می کند.

و با افزایش دما ، از دست دادن آب افزایش می یابد – از طریق تعریق و تبخیر ، زیرا بدن شما برای خنک ماندن کار می کند.

وقتی آب کافی دریافت نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اکثر مردم دچار کم آبی بدن می شوند و علائمی مانند ؛ گرفتگی عضلات ، خستگی و تشنگی شدید زمانی است که بیشتر از مقدار آب بدن از بدن خارج می شود. در واقع ، اینها تنها چند شاخص از هیدراتاسیون ضعیف هستند. اما آیا می دانید کم آبی بدن بر مغز شما نیز تأثیر می گذارد؟

مغز از 73 درصد آب تشکیل شده است. اگر مصرف آب خود را حفظ نکنید ، به ویژه در این شرایط سخت یا هنگام ورزش ، ممکن است تفکر و شناخت شما دچار مشکل شود. در یک مطالعه ، نوجوانانی که به مدت 90 دقیقه ورزش کردند تا دچار کم آبی بدن شوند ، انقباض قابل توجهی از بافت مغز را تجربه کردند ، مانند اسفنجی که برای خشک شدن حذف شده است.

در حقیقت ، کاهش 2 درصدی وزن بدن بدن (تنها 3 پوند برای هر فرد با وزن 150 پوند) می تواند مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت ، توجه و ردیابی حرکت بصری ایجاد کند. از دیگر علائم کم آبی بدن می توان به کاهش اشتها ، خشکی دهان ، یبوست خفیف و سرگیجه موقت اشاره کرد.

ساده ترین راه برای بررسی سطح هیدراتاسیون بدن ، رنگ ادرار است. ادرار کم رنگ (کاه رنگ) نشان دهنده هیدراتاسیون کافی است ، در حالی که ادرار تیره ممکن است نشانه نیاز بدن شما به مایعات بیشتر باشد.

در اینجا چند غذای تابستانی آورده شده است که به شما کمک می کند هیدراته بمانید و در عین حال بدن خود را خنک نگه دارید.

غذاهای زیر را برای خنک شدن سیستم خود اضافه کنید:

  1. دانه رازیانه (نوعی): سالهاست که از آن به عنوان گیاه گوارشی استفاده می شود. می توانید بعد از غذا 1 قاشق چایخوری بجوید. همچنین می توانید یک نوشیدنی گوارا بخورید. در اینجا دستور تهیه است: 1.5 قاشق غذاخوری دانه رازیانه آب پز/خیس خورده را با 1 قاشق چایخوری شکر آب نبات (میشری) ، یک تکه سنگ نمک مخلوط کنید.
  2. سیب چوبی (بیل): می توان آن را به صورت واقعی خورد یا به شکل آب میوه درآورد. با کمک قاشق ، تفاله نرم سیب چوبی را بیرون آورده و یک فنجان آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. می توانید مخلوط را فیلتر کرده یا از حالت اولیه استفاده کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری جگر ، 1 قاشق چایخوری پودر زیره بو داده ، 1/2 قاشق چایخوری پودر هل و 2 نمک نمک سیاه به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و سرو کنید.
  3. Garcinia indica (Kocum): اشتها را تحریک می کند و گوارش را بهبود می بخشد. می توان آن را در طول ادویه کاری ، به عنوان اسموتی یا در سس سالاد اضافه کرد.
  4. دانه های ریحان (صبا): این یک خنک کننده طبیعی است و برای بهبود اسیدیته ، یبوست و سلامت پوست استفاده می شود. می توان آن را به مدت 4-5 ساعت خیس کرد و سپس با افزودن آن به آب یا هر آب میوه ای خورد. Sabja Refresher ، یک دستور العمل را بررسی کنید!
  5. دانه زیره سبز (jeera): این به افزایش متابولیسم و ​​مدیریت قند خون کمک می کند ، علاوه بر افزایش آب رسانی به بدن. می توان آن را به چاشنی ها ، غذاهای جویدنی ، روی سالادها ، یا به عنوان یک لیموترش اضافه کرد. دستور پخت غذا را ببینید!
  6. ماست: با طعم عالی و فواید سلامتی فوق العاده برای دستگاه گوارش ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، مو و استخوان ، ماست یا ماست در سراسر جهان مصرف می شود. این می تواند به عنوان کشک ، لسی ، به عنوان یک میان وعده یا همراه با خیخدی باشد. لطفا مطمئن باشید که ماست از نظر اخلاقی از شیر گاو A2 تهیه می شود.
  7. خیار: این سبزی بدن شما را سم زدایی می کند و همچنین پوست شما را سالم و زیبا نگه می دارد. این ماده از 95 درصد آب تشکیل شده است و بنابراین بسیار آبرسان است. می توان آن را به سالاد اضافه کرد ، در میانه غذا میل کرد یا به سادگی آب میوه کرد.
  8. عام پانا: عام پانا با انبه سبز غنی از پکتین تهیه می شود. پکتین موجود در بدن انسان به تنظیم هضم و مدیریت بیماریهایی مانند اسهال ، بواسیر ، گاستروانتریت و یبوست کمک می کند. در مورد انبه خام اینجا بیشتر بخوانید!
  9. نعناع: حاوی منتول است که برای آرامش دستگاه گوارش عالی است. می توانید آن را به سالاد ، آب یا آب آن اضافه کنید.
  10. فلفل سبز: خاصیت اصلی فلفل سبز تند است ، اما پس از مصرف سیستم را خنک می کند. شما ممکن است فلفل سبز کوچک داشته باشید که اگر حساسیت ندارید یا مشکلات روده دارید دانه های آن تخلیه می شود.
  11. پیاز: آب پیاز همچنین برای مصرف و همچنین استفاده خارجی در تابستان برای درمان گرمازدگی و تسکین آفتاب سوختگی توصیه می شود.
  12. آب نارگیل: آب نارگیل سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و الکترولیت است. اینها به بدن کمک می کنند تا الکترولیت های ضروری را بازیابی کند. به سادگی آن را در طبیعی ترین شکل تهیه کنید.
  13. کرفس: کرفس حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن ، فلاونوئیدها و حدود دوازده نوع دیگر آنتی اکسیدان است. همچنین یک منبع عالی از مواد مغذی گیاهی است که التهاب را در سیستم گوارش ، سلول ها ، عروق خونی و اندام ها کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید یا آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  14. دانه گشنیز: به کاهش پف چشم کمک می کند. پودر تخم گشنیز را می توانید روی کاری بپاشید یا می توانید آن را به عنوان چای میل کنید. 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را در 2 فنجان آب بجوشانید ، نصف کرده ، آبکش کنید و گرم بنوشید.
  15. Cilantro: Cilantro منبع عالی فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم است و اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود. همچنین می توانید آن را به عنوان آب میوه میل کنید.
  16. هندوانه: سرشار از الکترولیت ها و حدود 92 درصد آب ، هندوانه به شما کمک می کند هیدراته بمانید و احساس سیری کنید. خوردن یک کاسه هندوانه یا طالبی را در نظر بگیرید.
  17. ریشه وتیور: آب ریشه وتیور (خسوس) نه تنها سیستم را بسیار خنک می کند و حرارت بدن را کاهش می دهد ، بلکه یک آنتی اکسیدان و قلیایی کننده طبیعی فوق العاده است. علاوه بر کاهش التهاب و آرامش بدن ، ذهن شما را آرام می کند ، ذهن را آرام می کند و احساسات منفی را کنترل می کند. با افزودن آن به آب سم زدایی یا شربت می توانید آن را دریافت کنید. دستور آشپزی: 1 فنجان ریشه وتیور را بشویید و یک شب (حداقل 10 ساعت) در 1 لیتر آب خیس کنید. با افزودن 3 قاشق غذاخوری نعناع آبکش کرده و حرارت دهید ، نصف کنید. این را در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شیرینی ، 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را اضافه کنید و آن را به 1 فنجان آب اضافه کنید. چند قطره لیمو و سنگ نمک اضافه کنید و لذت ببرید.
  18. هل: اثرات خنک کننده هل ، با وجود ادویه جات ، می تواند به از بین بردن اسیدیته کمک کند. فقط می توانید هل را بعد از غذا میل کنید یا آن را به عنوان چای میل کنید. 2 فنجان هل را با 1 قاشق چایخوری زنجبیل بجوشانید ، نصف کرده ، آبکش کنید و به صورت گرم میل کنید.
  19. محله: سرشار از ویتامین B1 ، آهن و فیبر ، به شما کمک می کند تا میزان چربی سوزی بدن را افزایش دهید و یک خنک کننده عالی است. شما ممکن است خوردن آن را به عنوان روتی ، آبما ، چیلا ، دوسا ، خیچی یا فرنی در نظر بگیرید.
  20. شیرین بیان: شیرین بیان دارای ویژگی های خنک کننده و تسکین دهنده است که در تابستان گرم به عنوان مرهم عمل می کند. می توانید آن را به چای اضافه کنید یا چوب را بمکید.
  21. رز: به بالا بردن روحیه و همچنین آرام کردن سیستم داخلی کمک می کند. به سادگی مقداری گلبرگ گل رز را به یک لیوان آب اضافه کنید یا گلبرگهای خشک شده را به خوشبو کننده دهان اضافه کنید.
  22. انگور فرنگی (Amla): سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون را کنترل می کند. می توانید آب آن را میل کنید یا خوردن آن را به عنوان یک دسر در نظر بگیرید. دستور غذا را بررسی کنید.
  23. لیمو: یک سم زدایی عالی و برای روده ها عالی است. برای تازه شدن بعدازظهر می توانید به سادگی یک لیوان آب لیمو بنوشید.
  24. کدو تنبل (دودی): حاوی آهن ، فولات ، پتاسیم و منگنز است و به خنک نگه داشتن سیستم کمک می کند. می توانید آن را به عنوان سبزیجات یا آب میوه میل کنید.
  25. سیب یخ زده (Tadgolas): این میوه فصلی به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کند.
  26. تودی شیرین (نیرا): برای رفع تشنگی شناخته شده است و همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  27. چیا: دانه های چیا سرشار از کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پروتئین هستند که نه تنها سطح انرژی را در بدن افزایش می دهند بلکه سلامت و تراکم استخوان ها را نیز افزایش می دهند. خوردن روزانه 1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را در نظر بگیرید.
  28. کدو سبز: سرشار از آنتی اکسیدان های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این می تواند در سرخ کردن یا در سالاد باشد.
  29. چای هیبیسکوس: به هضم ، خنک کننده بدن کمک می کند ، به کنترل وزن کمک می کند ، ضد پیری است ، سرشار از ویتامین C است ، سطح قند خون را مدیریت می کند و کبد سالم را حفظ می کند.
  30. ساتو: این خنک کننده تابستانی به طور طبیعی سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی از جمله آهن است. روشهای ادغام Sato:

توجه: برای تهیه اسموتی ، 1 فنجان از مواد تشکیل دهنده را با 100 میلی لیتر آب ، 1 اینچ زنجبیل ، 1/2 قاشق چایخوری دانه زیره و کمی نمک مخلوط کنید.

آب واقعاً اکسیر زندگی است. در حالی که به سمت ماه های سوزاننده تابستان پیش می رویم ، به یاد داشته باشید که آب کافی بنوشید و این غذاها و نوشیدنی های سالم و دوستدار تابستان را برای هیدراته نگه داشتن ، آرامش پوست و خنک نگه داشتن شکم در تمام تابستان به آن اضافه کنید. انبار خود را بارگذاری کرده و حرارت را از بین ببرید! بدن (و ذهن) شما از شما تشکر خواهد کرد!

سلب مسئولیت: اگر برخی از غذاها مناسب شما نیستند ، لطفاً آنها را بخورید.

YouCare همه چیز مربوط به شماست

نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید. بنابراین قبل از تغذیه جهان ابتدا خود را بسازید. شما به همه چیز در مورد خود اهمیت می دهید. – لوک کوتینیو

ما یک تیم/اکوسیستم متشکل از متخصصان تغذیه بالینی ثبت شده ، متخصصان تغذیه ، مربیان مجرب زندگی ، متخصصان یوگا ، مشاوران احساسی ، پزشکان ماهر طب آلوپاتیک و پزشکان هومیوپاتی هستیم که رویکرد 360 درجه ای را اتخاذ می کنند و برای تغییر زندگی ، پزشکی و شیوه زندگی را ترکیب می کنند. ما با تأکید بر چهار رکن سلامتی – تغذیه متعادل ، ورزش مناسب ، خواب با کیفیت و سم زدایی احساسی – روی مراقبت های پیشگیرانه و بهبودی جامع کار می کنیم.

ما انسانها محصول طبیعت هستیم. بنابراین ، وقتی ما در قوانین و محدودیت های طبیعت عمل می کنیم ، بهترین رشد را داریم. این شامل نحوه غذا خوردن ، حرکت ، خوابیدن ، فکر کردن و دیدگاه معنوی ما است که همه آنها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ما معتقدیم که به علت اصلی و یک فرد حیاتی که به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد احترام می گذارد پرداخته ایم. بهبودی زمانی آغاز می شود که ما به پزشکی احترام بگذاریم و همچنین بر آنچه فراتر از آن است تمرکز کنیم. ما به شما کمک می کنیم محیط بیرونی و درونی مناسبی ایجاد کنید که بتواند هوش بدن شما را تقویت کرده و به پیشگیری ، بهبود و بهبود کمک کند.

برنامه های سبک زندگی یکپارچه و پیشگیرانه ما به صدها هزار نفر کمک کرده است که از بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت ، تیروئید ، قلب و عروق ، اختلالات خود ایمنی و کاهش ایمنی گرفته تا سایر سندرم های نادر را مدیریت کنند.

شما می توانید سفرهای تغییر دهنده زندگی و شهادت های قدرتمند افرادی را که از سراسر جهان جمع شده اند در اینجا بخوانیدبه

تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. با کلیک روی اینجا یا رزرو مشاوره جهت راهنمایی شما در مسیر درست ، بخشی از برنامه های یکپارچه سلامتی ما باشید. با ما تماس بگیرید 18001020253 یا برای ما در [email protected] بنویسید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *