نینجا، پخش کننده برتر توییچ، تشخیص سرطان پوست را آشکار می کند


تایلر بلوینز، فوق ستاره بازی های ویدیویی معروف به نینجا، این هفته فاش کرد که به ملانوم، نوعی سرطان پوست، مبتلا شده است.

آقای بلوینز، 32 ساله، روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی گفت چند هفته پیش طی معاینه سالانه با متخصص پوست، خال از پای او برداشته شد.

او گفت: “این به عنوان ملانوم بازگشت، اما آنها خوشبین هستند که ما در مراحل اولیه آن را گرفتیم.”

در این پست، آقای بلوینز گفت که دومین نقطه تیره روی پایش پیدا شده است که آن نیز برداشته شده و در حال بررسی است، «با این امید که زیر میکروسکوپ لبه‌های شفاف غیر ملانوما را ببینند و ما بدانیم که به آن مبتلا شده‌ایم. “

فالوورهای آنلاین عظیم او منجر به حضور متقاطع در سال 2019، در لباس مبدل به عنوان شخصیتی به نام «بستنی» در برنامه رقابتی فاکس «خواننده نقابدار» شد. در سال 2018، او فورتنایت را با الن دی جنرس در نمایش الن دی جنرس بازی کرد.

سرطان پوست شایع است و اغلب قابل زنده ماندن است. کارسینوم سلول های پایه و سنگفرشی که شایع ترین انواع سرطان پوست هستند، می توانند باعث تغییر شکل شوند، اما به ندرت کشنده هستند.

ملانوما تنها حدود 1 درصد از سرطان های پوست تشخیص داده شده را تشکیل می دهد، اما باعث اکثریت قریب به اتفاق مرگ و میر ناشی از سرطان پوست می شود. انجمن سرطان آمریکا تخمین زد که پزشکان در سال جاری حدود 100640 ملانوم جدید – حدود 59170 در مردان و 41470 در زنان – را در ایالات متحده تشخیص خواهند داد و حدود 8290 نفر در نتیجه آن خواهند مرد.

این خطر با افزایش سن افزایش می‌یابد و رنگ پوست روشن‌تر نیز یک عامل خطر اصلی برای ملانوم است. تشخیص زودهنگام می تواند منجر به درمان موثر شود.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، میانگین سنی افرادی که تشخیص داده می شود 66 سال است. اما ملانوم یکی از شایع ترین سرطان ها در بزرگسالان جوان، به ویژه زنان جوان، بین 20 تا 39 سال است.

ویلیام داهوت، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا، روز چهارشنبه گفت که ملانوم که در کف دست‌ها، کف پا یا زیر ناخن‌ها یافت می‌شود «نوع نادری است». وی به افراد توصیه کرد از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و پوست خود را مرتب چک کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به متخصص پوست مراجعه کنند.

او گفت: «خوب است که شریکی داشته باشید که به پشت و کف پای شما در اتاقی با نور خوب یا با چراغ دستی نگاه کند.

آقای بلوینز گفت که از تشخیص خود برای افزایش آگاهی در مورد سرطان پوست استفاده خواهد کرد.

او در پست خود گفت: «خوشحالم که امیدوارم زودتر این را پیدا کنم، اما لطفاً این را به عنوان یک PSA برای معاینه پوست در نظر بگیرید.»