یافته های مطالعه، ممنوعیت سیگار منتول می تواند میزان سیگار کشیدن را کاهش دهد


طبق مطالعه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، تقریباً یک چهارم سیگاری‌های منتول در یک یا دو سال پس از اجرایی شدن ممنوعیت مصرف منتول، سیگار را ترک کردند.

محققان دریافتند که حدود نیمی از سیگاری های منتول به سیگارهای دیگر روی آوردند و یک چهارم دیگر موفق به مصرف منتول شدند. بر اساس این مطالعه، میزان سیگاری‌های منتول که سیگار را ترک می‌کنند، در کشورهایی که ممنوعیت‌هایی را اعمال کرده‌اند، بالاتر بود، برخلاف شهرها یا ایالت‌ها، زیرا برای مردم سخت‌تر بود که چند مایل رانندگی کنند تا به خرید سیگار منتول ادامه دهند.

در مطالعاتی که سیگاری‌ها تغییر رفتار را پیش‌بینی می‌کردند، حدود 12 درصد گفتند که ممنوعیت باعث می‌شود آنها به سیگارهای الکترونیکی یا سایر جایگزین‌های نیکوتین روی بیاورند.

سازمان غذا و دارو از دولت بایدن خواسته است که سیگار منتول را ممنوع کند، هدفی که مخالفت شدید خرده‌فروشان و شرکت‌های دخانیات را در کنار نگرانی‌هایی در سال انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد اینکه ممکن است رای‌دهندگان سیاه‌پوست را از خود دور کند، ایجاد کرده است.

محققان بهداشت عمومی می گویند که سیگاری های سیاه پوست که به شدت طرفدار سیگارهای منتول هستند، بیشترین سود را از چنین ممنوعیتی خواهند برد و خاطرنشان کردند که پس از کاهش شدید نرخ سیگار می توان از مرگ زودرس ناشی از سرطان، بیماری قلبی و ریوی جلوگیری کرد.

این مطالعه اثرات ممنوعیت ها را در کشورهای دیگر، از جمله کانادا و برخی در اتحادیه اروپا، و همچنین ممنوعیت های موجود در ایالت ها، از جمله ماساچوست را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. محققان مطالعات، میزان مصرف سیگار و فروش سیگار را به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل خود بررسی کردند.

سارا میلز، نویسنده اصلی این مطالعه و پژوهش، گفت: «بررسی ما نشان داد که ممنوعیت منتول تأثیری بر عدالت خواهد داشت، به این معنی که ما انتظار داریم سیگار کشیدن در میان سیاه‌پوستان سیگاری در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی یا قومی بیشترین کاهش را داشته باشد.» استادیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کارولینای شمالی.

آنچه باید دید این است که آیا کاخ سفید که احتمالاً تحت تأثیر واکنش های ضد نظارتی علیه اقدامات بهداشت عمومی اتخاذ شده در طول همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، امسال این ممنوعیت را پیش خواهد برد یا خیر. در ماه دسامبر، کاخ سفید تصمیم گیری در مورد این پیشنهاد را حداقل تا ماه مارس به تعویق انداخت و این گمانه زنی ها را افزایش داد که در زمانی که رئیس جمهور بایدن به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری است، این پیشنهاد از بین خواهد رفت.

سیگارهای منتول هر ساله میلیاردها دلار فروش برای مخالفان ممنوعیت ایجاد می کند، از جمله رینولدز امریکن، سازنده سیگار نیوپورت. آلتریا، سازنده منتول Marlboros; و پمپ بنزین ها و فروشگاه های رفاه.

مخالفان کمپینی را در مورد پیامدهای احتمالی این ممنوعیت راه اندازی کرده اند و از تبلیغات تجاری حمایت می کنند که افزایش قاچاق سیگار در مرز ایالات متحده و مکزیک را تهدید می کند. آنها همچنین مشخصات کسانی را که افزایش بالقوه خشونت پلیس علیه سیگاری‌های منتول سیاه را پیش‌بینی می‌کنند، افزایش داده‌اند. اما ممنوعیت پیشنهادی ایالات متحده افراد را هدف قرار نمی دهد. اجرا در سطح سازنده پیشنهاد شده است.

کارشناسان بهداشت عمومی فشار خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند و برای جلب توجه به تلفات سالانه 480000 مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات، مراسم تشییع جنازه منتول را در خارج از کاخ سفید برگزار کردند. جراحان سابق ژنرال اوایل این ماه از کاخ سفید خواستند تا با نهایی کردن فوری این ممنوعیت “جان ها را نجات دهد” و “توسط صنعت تنباکو و معذرت خواهان آن منحرف نشوند.”

و کمپین برای کودکان بدون دخانیات نظرسنجی خود را روز پنجشنبه منتشر کرد که نشان می دهد ممنوعیت از حمایت رای دهندگان سیاهپوست از رئیس جمهور کاسته نخواهد شد. این نظرسنجی که برای گروه حمایت انجام شد، نشان داد که 62 درصد از پاسخ دهندگان موافق ممنوعیت منتول بودند، در حالی که 25 درصد مخالف بودند.

دریک جانسون، رئیس NAACP در بیانیه‌ای گفت: «این داده‌های جدید آنچه را که قبلاً می‌دانیم درست است ثابت می‌کند – رأی‌دهندگان سیاه‌پوست می‌خواهند ممنوعیت منتول را ببینند».

در مطالعه جدید، محققان خاطرنشان کردند که شرکت‌های سیگار نگرانی‌هایی را در مورد قاچاق غیرقانونی منتول به عنوان استدلالی علیه این ممنوعیت مطرح کرده‌اند. اما این مطالعه نشان داد که کانادا پس از ممنوعیت در سراسر کشور، افزایش تشنج سیگارهای غیرقانونی را تجربه نکرده است. هنوز مشخص نیست که آیا ممنوعیت ایالات متحده تأثیر مشابهی خواهد داشت یا خیر.

در مطالعه ای در سال 2021 که از مدلی برای ارزیابی اثرات ممنوعیت منتول استفاده کرد، دیوید لوی، استاد سرطان شناسی دانشگاه جورج تاون، دریافت که می تواند منجر به کاهش کلی مصرف سیگار در حدود 15 درصد شود. این مطالعه پیش بینی کرد تا سال 2060، به جای از دست دادن مرگ و میر ناشی از سیگار، 11 میلیون سال زندگی به دست می آید.

دکتر لوی گفت: «این تأثیرات به تأخیر افتاده است، اما با این وجود مهم است».

روث ایگیلنیک کمک کرد.