کاخ سفید تصمیم گیری در مورد ممنوعیت سیگار منتول را به تعویق انداخت


دولت بایدن روز چهارشنبه تصمیم گیری در مورد ممنوعیت سیگار منتول را به دلیل لابی گری شدید شرکت های دخانیات، فروشگاه های رفاه و گروه های مورد حمایت صنعت که ادعا می کنند میلیاردها دلار از فروش و مشاغل را از دست خواهند داد، به تعویق انداخت.

این پیشنهاد همچنین نگرانی هایی را ایجاد کرده است که سیگاری های سیاهپوست به هدف تاکتیک های تهاجمی پلیس تبدیل شوند، اگرچه برخی از رهبران سیاه پوست، قانونگذاران ارشد و مقامات دولتی با آن مخالفت می کنند و می گویند که شرکت های دخانیات در حال تامین مالی و دامن زدن به این ترس ها هستند.

طرح حذف سیگار منتول سال ها در حال انجام است. سازمان غذا و دارو سال گذشته به طور رسمی یک قانون رسمی را با هدف کاهش نابرابری‌های سلامتی پیشنهاد کرد و به آماری اشاره کرد که تخمین زده می‌شود 85 درصد از سیگاری‌های سیاه‌پوست برندهای منتول را ترجیح می‌دهند. مردان سیاه پوست به ویژه با خطرات سلامتی بزرگتری مواجه هستند، از جمله میزان بالای سرطان ریه و مرگ ناشی از سیگار کشیدن.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها گروه قرار ملاقات‌هایی با مقامات دولتی برای بحث در مورد این پیشنهاد داشته‌اند. شرکت‌های دخانیات و گروه‌های فروشگاه‌های رفاه که با این ممنوعیت مبارزه می‌کنند، با شبکه اقدام ملی، که توسط کشیش آل شارپتون تأسیس شده است، همسو شده‌اند تا این بحث را در مورد پتانسیل هدف‌گیری نژادی توسط پلیس پیش ببرند. این گروه در نشست بزرگی با لابی‌های دخانیات و مقامات ارشد دولت در 20 نوامبر شرکت کرد.

بسیاری از سازمان های سیاه پوست دیگر، از جمله اکثریت اعضای انجمن سیاهپوستان کنگره، استدلال پلیس را رد کرده اند و آن را تلاشی بدبینانه برای سوء استفاده از آسیب و منحرف کردن توجه از آسیب سیگار می دانند.

پاتریس ویلوبی، معاون سیاست گذاری و امور قانونگذاری در NAACP، گفت: «آنچه که اکنون می بینیم، واکنش یک صنعت بسیار سازمان یافته است که به مرگ جامعه سیاه پوستان دست می زند.

FDA گفته است که مایل است این پیشنهاد را در سال جاری نهایی کند و مایکل فلبربام، سخنگوی آژانس، روز چهارشنبه گفت که متعهد به صدور این قانون «تا حد امکان سریع» است. جدول زمانی کاخ سفید برای تصمیم گیری در مورد این ممنوعیت با گذشت ماه ها تغییر کرده بود، در حالی که تلاش های سخت پرزیدنت بایدن برای انتخاب مجدد در سال آینده انجام شود.

کاخ سفید بی سر و صدا این تاخیر را روز چهارشنبه اعلام کرد، زمانی که جدول زمانی طولانی تری را در یک نشریه نظارتی منتشر کرد، که نشان می دهد این پیشنهاد می تواند تا ماه مارس نهایی شود. در هفته‌های اخیر، گروه‌های بهداشت عمومی به طور فزاینده‌ای نگرانی‌های خود را در مورد تأخیرها ابراز کرده‌اند و از مقامات دولتی خواسته‌اند تا سریعاً اقدام کنند. واشنگتن پست پیشتر گزارش داده بود که دولت بایدن هرگونه اقدامی در مورد این پیشنهاد را تا بهار به تعویق خواهد انداخت.

سناتور ریچارد جی دوربین، شلاق اکثریت دموکرات از ایلینویز، روز چهارشنبه به شایعات مربوط به انگیزه‌های سیاسی برای تأخیر در صحن مجلس سنا پرداخت و گفت: نگرانی‌ها مبنی بر اینکه سیاه‌پوستان در انتخابات بعدی به دلیل ممنوعیت به رئیس‌جمهور رای خواهند داد «بسیار زیاد است». اغراق آمیز.»

او گفت: «و من می‌خواهم روشن کنم که آن‌ها داستان‌هایی را می‌فروشند – Big Tobacco است – که ما می‌خواهیم بیرون برویم و آمریکایی‌های آفریقایی تبار را در صورت استفاده از سیگار منتول دستگیر کنیم. اما اصلاً اینطور نیست.»

FDA گفته است که این ممنوعیت در سطح تولیدکنندگان اجرا خواهد شد و نه علیه افراد.

سیاست ممنوعیت سیگار منتول برای آقای بایدن ظریف است. او نمی تواند به گونه ای ظاهر شود که گویی نسبت به رای دهندگان سیاه پوست، که مدت هاست یکی از حوزه های انتخابیه کلیدی دموکرات ها بوده اند، تحسین برانگیز است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که رای‌دهندگان سیاه‌پوست به طور فزاینده‌ای از حزب دموکرات جدا شده‌اند و حتی برخی از متحدان آقای بایدن ابراز نگرانی کرده‌اند که عدم اشتیاق در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار آنها را از شرکت در انتخابات باز می‌دارد.

اما در همان زمان، آقای بایدن با وعده “پیروی از علم” کمپین انتخاباتی کرد و اگر دولت او توصیه های FDA را نادیده بگیرد، این خطر وجود دارد که به نظر برسد که در برابر فشارهای سیاسی سر فرود آورده است.

بزرگترین شرکت های دخانیات ایالات متحده دارای سهام مالی قابل توجهی در بازار سیگار منتول هستند که کمیسیون تجارت فدرال تخمین می زند که کمی بیش از یک سوم کل فروش سیگار در ایالات متحده است. تحقیقات گلدمن ساکس نشان می دهد که فروش سیگار منتول برای رینولدز امریکن، که برند پرفروش نیوپورت است، در مجموع حدود 7 میلیارد دلار در سال است.

رینولدز قول داده است که با این ممنوعیت تا دادگاه عالی مبارزه کند، نبردی که می تواند اجرای قانون ممنوعیت نهایی را برای سال ها به تعویق بیندازد.

هم Altria که منتول Marlboros را تولید می کند و هم Reynolds در سال های اخیر تلاش کرده اند تا وجهه عمومی خود را با وعده های آینده ای عاری از دود کاهش دهند و سیگارهای الکترونیکی مانند NJOY و محصولات محبوب Vuse را بازاریابی کنند. با این حال، سیگار همچنان سه چهارم بازار 76 میلیارد دلاری دخانیات ایالات متحده را تشکیل می دهد، با توجه به تخمین های گلدمن ساکس، جایگزین هایی مانند ویپ ها بسیار عقب مانده اند.

فروشگاه‌های رفاه، پمپ بنزین‌ها و گروه‌های عمده‌فروش تقویم جلسات کاخ سفید را نیز جمع‌آوری کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند 34 میلیارد دلار از فروش سیگارهای منتول و تنقلات و نوشیدنی‌های خریداری‌شده توسط مشتریان و سیگارهای طعم‌دار که بر اساس پیشنهاد همراه ممنوع می‌شوند، کاهش یابد. ممنوعیت منتول فروش سیگارهای الکترونیکی منتول را پوشش نمی دهد.

دولت آقای بایدن این تلاش را “قطعه مهم” ابتکار Cancer Moonshot او خوانده و خاطرنشان کرد که حدود 30 درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان ناشی از سیگار کشیدن است. FDA تخمین زده است که ممنوعیت منتول می تواند در 40 سال 15 درصد سیگار کشیدن را کاهش دهد. مطالعات حاکی از آن است که می توان از 650000 مرگ ناشی از سیگار جلوگیری کرد.

آژانس بیش از یک سال پیش این ممنوعیت را پیشنهاد کرد و آن را در ماه اکتبر به کاخ سفید ارسال کرد. گروه‌های بهداشت عمومی در لبه صندلی‌های خود نشسته‌اند و تقویم کاخ سفید را پر از جلسات، عمدتاً از سوی مخالفان ممنوعیت تماشا می‌کنند.

نانسی براون، مدیر اجرایی انجمن قلب آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «هر روزی که منتظر می‌مانیم، روز دیگری برای Big Tobacco است تا کاربران جدید را جذب کند و جوامع را با سیگارهای منتول و سیگارهای طعم‌دار هدف قرار دهد». دولت با ممنوع کردن فروش سیگارهای منتول و سیگارهای طعم‌دار، پیشرفت تاریخی در نجات جان مردم از مصرف دخانیات خواهد داشت.»

حدود 18.5 میلیون سیگاری یک برند منتول را انتخاب می کنند. محققان می گویند احساس خنک کننده طعم منتول شروع به سیگار کشیدن را آسان تر و ترک آن را سخت تر می کند. نظرسنجی های عمومی نشان داده است که حدود 60 درصد از آمریکایی ها موافق ممنوعیت سیگار منتول هستند.

شرکت‌های دخانیات برای دهه‌ها به دلیل هدف قرار دادن جوامع سیاه پوست مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، با مطالعاتی که بازاریابی صنعتی سیگار منتول را در مجلاتی مانند Essence و Ebony و با بیلبوردها و تخفیف‌هایی که محله‌های سیاه‌پوست را هدف قرار داده‌اند، مستند کرده است.

لابی‌ها بر سر این ممنوعیت شدید بوده است، به طوری که رینولدز و آلتریا در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار به سوپر PAC‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان اهدا کردند و همچنین میلیون‌ها دلار را برای لابی کردن در کنگره هزینه کردند.

برخی از قانونگذاران جمهوری خواه از جمله سناتور مارکو روبیو از فلوریدا که توسط PAC حمایت می شود که در اواخر سال 2022 10000 دلار از رینولدز دریافت کرده است، مخالفت کرده اند. او در ماه جولای نامه هایی نوشت و هشدار داد که این ممنوعیت می تواند به کارتل های مواد مخدر مکزیکی ماده غیرقانونی جدیدی برای قاچاق بدهد. .

سخنگوی آقای روبیو گفت که دو دموکرات نامه مشابهی را امضا کردند و حامیان از سناتور حمایت کردند زیرا با دستور کار او موافق بودند و نه برعکس.

برخی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان نیز نامه هایی به دولت ارسال کرده اند و هشدار داده اند که این ممنوعیت می تواند تأثیر فاجعه باری بر مشاغل کوچک داشته باشد و می تواند قاچاق سیگار را تشویق کند که به نفع گروه های تروریستی است.

در ماه ژوئن، یک لایحه تخصیصی مجلس شامل ماده ای بود که هرگونه هزینه برای اعمال این ممنوعیت را ممنوع می کرد. اندی هریس، نماینده جمهوری خواه و پزشک از مریلند، استدلال کرد که این ممنوعیت “محصولات را از سیستم قانونی خارج کرده و آنها را وارد بازارهای غیرقانونی می کند”، به مجرمان کمک می کند و اجرای قانون را تحت فشار قرار می دهد.

نماینده دبی واسرمن شولتز، نماینده دموکرات فلوریدا، اقدامی را برای محافظت از این ممنوعیت ارائه کرد و به اعضای مجلس گفت که “دوباره تسلیم Big Tobacco شده اند” و از آنها خواست از نسل های آینده محافظت کنند. او گفت: «ما باید از مرگ بیشتر جلوگیری کنیم.

این لایحه در صحن مجلس متوقف شد و گفته می شود شانس کمی برای تصویب دارد.

مخالفان این ممنوعیت ماه گذشته در مقابل دفتر سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات، در منهتن تظاهرات کردند.

گوئن کار، مادر اریک گارنر، که پس از اینکه یک افسر پلیس او را در چنگال خفه گذاشت، جان باخت، در این اعتراض هشدار داد که ممنوعیت منتول برخورد پلیس را افزایش می دهد. او گفت: «این ویرانی بیشتر در جوامع سیاه‌پوست و قهوه‌ای ایجاد می‌کند.

خانم کار در مصاحبه ای گفت که از شرکت های دخانیات پولی دریافت نکرده است. او گفت: “من نمی توانم خرید کنم.”

ابونی رایلی، معاون ارشد در شبکه ملی اقدام، اذعان کرد که این گروه از شرکت‌های دخانیات پول دریافت کرده است، اما از بیان میزان آن خودداری کرد. او گفت که مخالفت این گروه با ممنوعیت منتول مربوط به این کمک‌ها نیست.

خانم رایلی گفت: “ما سیگار کشیدن را از هیچ نوعی تایید نمی کنیم، اما تصمیمات بزرگسالان را تایید می کنیم.”

خانم رایلی همچنین در یکی از بزرگترین جلسات کاخ سفید درباره ممنوعیت در اواخر ماه گذشته شرکت کرد. شرکت کنندگان شامل مقامات ارشد کاخ سفید بودند. دکتر رابرت کالیف، کمیسر FDA؛ و خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی. سازمان ملی مجریان اجرای قانون سیاه، که سال ها رینولدز را به عنوان حامی مالی فهرست می کرد و از Altria بودجه دریافت کرده بود، نیز آنجا بود.

مخالفان این ممنوعیت گزارشی را به مقامات کاخ سفید ارائه کردند که توسط یک کارگروه در ماساچوست، جایی که تنباکوی طعم‌دار برای سال‌ها ممنوع شده بود، ارائه کرد که در آن اتهامات جنایی برای داشتن یا فروش محصولات ممنوعه توصیه می‌شد. شرکت های دخانیات استدلال کرده اند که چنین مقرراتی منجر به استفاده از نیروی بیشتر توسط پلیس در جوامع اقلیت می شود.

لوئیس پینتو، سخنگوی شرکت، گفت که نمایندگان رینولدز همچنین در ماه نوامبر دو بار با مقامات کاخ سفید دیدار کردند. او گفت که این شرکت استدلال می‌کند که ممنوعیت‌ها مؤثر نبوده و FDA هزینه نگهداری سیگارهای منتول غیرقانونی را در خارج از کشور بسیار دست کم گرفته است.

آقای پینتو گفت که مقامات کاخ سفید در مورد این موضوع پرس و جو کرده اند و رینولدز گزارش FDA را پیگیری کرد که برآورد می کرد اجرای این قانون حدود 659000 دلار در سال برای کار پنج کارمند هزینه دارد.

«بازار سیگار غیرقانونی در حال رونق است. طبق نامه ای که رینولدز در 14 نوامبر ارسال کرد، ممنوعیت منتول تنها به اندازه، دامنه و گستره آن بازار کمک می کند، زیرا میلیون ها سیگاری منتول به دنبال جایگزینی برای آن هستند.

دیوید ساتون، سخنگوی Altria، گفت که این شرکت همچنین نگران فروش غیرقانونی و همچنین از دست دادن درآمد مالیاتی و مشاغل است.

آقای ساتون در ایمیلی به پیتر بیکر و گفت: “ما معتقدیم کاهش آسیب عادلانه، نه ممنوعیت، مسیر بهتری است، و FDA باید محصولات عاری از دود را مجاز کند و افراد بزرگسال سیگاری را تشویق کند که به آینده ای بدون سیگار روی آورند.” شین گلدماچر در ارائه گزارش مشارکت کرد. کیتی بنت تحقیقاتی را انجام داد.