یافته های مطالعه، بازدید از اتاق اورژانس برای افراد جوان مبتلا به ناراحتی روانی به شدت افزایش یافته است.


بر اساس گزارشی که روز دوشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، بازدیدهای مرتبط با سلامت روان از اتاق‌های اورژانس توسط کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان از سال 2011 تا 2020 افزایش یافت. شدیدترین افزایش مربوط به ملاقات های مربوط به خودکشی بود که پنج برابر شد. به گفته تیمی از محققان و پزشکانی که این گزارش را منتشر کردند، یافته‌ها نشان‌دهنده نیاز «فوری» به خدمات بحران گسترده است.

این تحقیق که از داده‌های بررسی مراقبت‌های پزشکی سرپایی بیمارستان ملی گرفته شده است، تعداد سالانه ویزیت‌های اورژانس مرتبط با سلامت روان توسط افراد 6 تا 24 ساله را بررسی می‌کند. این تیم دریافت که از سال 2011 تا 2020، این رقم از 4.8 میلیون به 7.5 میلیون افزایش یافته است، دوره ای که در آن تعداد کلی ویزیت های اورژانس اطفال کاهش یافته است. در واقع، نسبت ویزیت‌های اورژانس برای مسائل مربوط به سلامت روان تقریباً دو برابر شد، از 7.7 درصد به 13.1 درصد.

تعداد مراجعات برای بسیاری از شرایط، از جمله اختلالات خلقی و رفتاری، مصرف مواد و روان پریشی افزایش یافت. اما افزایش مسائل مربوط به خودکشی بارزتر بود و از 0.9 درصد در سال 2011 به 4.2 درصد از کل مراجعات به اورژانس اطفال در سال 2020 افزایش یافت.

تعداد فزاینده ای از کودکان و نوجوانان با پریشانی روانی دست و پنجه نرم می کنند، اما سیستم های پزشکی این روند را ادامه نداده اند. گزینه‌های درمانی ناکافی و در دسترس بودن مراقبت‌های پیشگیرانه، بسیاری از خانواده‌ها را به جستجوی کمک در اورژانس‌ها سوق می‌دهد که برای مقابله با مسائل مربوط به سلامت روان مجهز نیستند. تحقیقات اخیر نیویورک تایمز نشان داد که صدها جوان هر شب در اتاق‌های اورژانس می‌خوابند، زیرا منتظر قرار گرفتن در برنامه‌های درمانی مناسب هستند.

در پایان مقاله جاما آمده است: “یک تعهد ملی اختصاصی برای رفع شکاف ها مورد نیاز است.”

برای چندین دهه، زیرساخت‌های پزشکی کشور برای خدمت به جوانانی که با عفونت‌ها، استخوان‌های شکسته و سایر آسیب‌های ناشی از تصادفات متحمل می‌شوند، ساخته شده بود. حتی با وجود این مسائل، تغییر قابل توجهی در ماهیت بیماری هایی که کودکان، نوجوانان و جوانان از آن رنج می برند، رخ داده است. در سال 2019، آکادمی اطفال آمریکا گزارشی منتشر کرد که در آن اشاره کرد که “اختلالات سلامت روان از شرایط فیزیکی پیشی گرفته است” به عنوان شایع ترین مسائلی که باعث “اختلال و محدودیت” در میان نوجوانان می شود.

آموزش پزشکان اطفال سرعت خود را حفظ نکرده است و اتاق های اورژانس برای تریاژ بیماران طراحی شده اند، نه به عنوان واحدهای روانپزشکی، حتی در شرایطی که گزینه های درمان بستری و سرپایی فرسوده شده اند.

تحقیقات JAMA «نیاز حیاتی» را برای گسترش گزینه‌های درمان غیر بیمارستانی، از جمله برنامه‌هایی در مدارس و مراکز سرپایی بیشتر و کلینیک‌های مراقبت فوری، با خدمات شبانه‌روزی توصیف می‌کند. قانونگذاران در برخی ایالت ها و در سطح فدرال در حال بررسی راه هایی برای گسترش پوشش برای مقابله با خطرات متغیری هستند که جوانان با آن مواجه هستند.