کووید در سال 2022 به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در میان آمریکایی ها باقی ماند


نرخ مرگ و میر کووید در سال گذشته تقریباً به نصف کاهش یافت، زیرا این رقم با توجه به سن به 61.3 مرگ در هر 100000 نفر از 115.6 در هر 100000 نفر در سال 2021 کاهش یافت.

اما نویسندگان گزارش خاطرنشان کردند که حتی در حال حاضر، کووید در حال کشتن آمریکایی‌ها به تعداد زیادی است.

دکتر رابرت اندرسون، رئیس شعبه آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت، گفت: «میزان مرگ و میر بسیار کاهش یافت، اما ما همچنین می‌خواهیم تأکید کنیم که اینجا از جنگل بیرون نیستیم». هنوز تعداد زیادی از مردم جان خود را از دست داده اند و ما همچنان شاهد مرگ و میر در سال 2023 هستیم.

وی افزود: در سال جاری تاکنون نزدیک به 35 هزار نفر بر اثر کووید جان خود را از دست داده اند. تعداد کل مرگ و میرها در ایالات متحده هنوز بالاتر از قبل از همه گیری است که 2.9 میلیون نفر بود، که نشان می دهد کووید تأثیر گسترده تری بر میزان مرگ و میر به طور کلی داشته است. شیوع این بیماری باعث شد برخی از افراد مراقبت های بهداشتی را به تعویق بیندازند و بیماری های دیگری را که ممکن است داشته باشند تشدید کند.

دکتر اندرسون گفت: «ما انتظار افزایش تعداد مرگ و میرها را داریم زیرا جمعیت در حال پیر شدن است، اما این بسیار بالاتر از آن چیزی است که بدون بیماری همه گیر انتظار می رفتیم.»

مردان، بزرگسالان 85 ساله یا مسن تر و بومیان آمریکا یا بومیان آلاسکا بسیار بیشتر از سایر آمریکایی ها در سال گذشته بر اثر کووید جان باختند. در مقابل، آمریکایی های آسیایی-آمریکایی و کودکان 5 تا 14 ساله کمترین میزان مرگ و میر را داشتند.

سیاهپوستان آمریکایی و بومیان آمریکا یا بومیان آلاسکا بالاترین میزان مرگ و میر تعدیل شده با سن را از هر علتی داشتند. کمترین میزان مرگ و میر برای افراد چند نژادی و آسیایی بود.

در مقایسه با روزهای اولیه همه‌گیری، احتمال مرگ کووید در سال گذشته کمتر بود. 76 درصد مواردی که در گواهی فوت ذکر شده بود، در مقایسه با 90 درصد در دو سال اول همه‌گیری، به حساب می‌آمد.

دکتر اندرسون گفت: انتظار می رود تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در سال جاری به کاهش خود ادامه دهد، اما همچنان می تواند از 100000 نفر فراتر رود، دکتر اندرسون گفت: “به نظر می رسد این تعداد همچنان رو به کاهش باشد، اما هنوز هم بی اهمیت نیست.”