آکادمی ملی از دادگاه می خواهد که نام ساکلر را از اوقاف سلب کند


آکادمی ملی علوم از دادگاه می خواهد تا به آن اجازه دهد حدود 30 میلیون دلار از کمک های مالی خانواده ثروتمند ساکلر که شرکت را در مرکز اپیدمی مواد افیونی کنترل می کردند، تغییر دهد و نام خانوادگی را از صندوق های وقف حذف کند.

دادخواستی که توسط آکادمی در دادگاه عالی در واشنگتن دی سی، پنجشنبه ارسال شده است، با هدف تغییر شرایط کمک های مالی است تا موسسه بتواند از آنها برای مطالعات علمی، پروژه ها و فعالیت های آموزشی استفاده کند.

این اقدام در پی گزارشی در نیویورک تایمز در سال گذشته است که کمک‌های مالی چندین عضو ساکلر، از جمله یکی از مدیران شرکت Purdue Pharma را بررسی می‌کرد که داروی مسکن OxyContin را تولید می‌کرد که مدت‌ها به دلیل دامن زدن به بحران مواد افیونی که جان هزاران نفر را گرفته است، سرزنش می‌شد.

مارسیا مک‌نات، رئیس آکادمی ملی علوم، در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، گفت: «بدنامی نام ساکلر باعث شده است که آکادمی نتواند اهدافی را که در ابتدا بودجه را برای آن پذیرفته بود، انجام دهد.

دانیل اس. کانولی، سخنگوی خانواده ریموند ساکلر، گفت که از آکادمی های ملی در “استفاده از بودجه آن گونه که صلاح می دانند” حمایت می کند و از این تغییر حمایت می کرد.

آقای کانولی در بیانیه‌ای گفت: «اگر از ما سؤال می‌شد، بله می‌گفتیم، همانطور که با وجود این پرونده غیرضروری دادگاه و اظهارات نادرست درباره ما، همچنان بله خواهیم گفت.»

این هدایا که ارزش اولیه آنها 19 میلیون دلار بود، به مؤسسه سرازیر شد، که به عنوان یک نهاد مشاوره فدرال عمل می کند و هیئت هایی را برای ارائه راهنمایی در مورد سیاست های مواد افیونی به مقاماتی مانند کنگره و آژانس های فدرال تشکیل می دهد. آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی 70 درصد بودجه خود را از کنگره می گیرد و توسط آبراهام لینکلن برای مشاور عینی مقامات فدرال تأسیس شد.

گروه‌هایی که سیاست درد را بررسی می‌کردند، شامل برخی کارشناسان بودند که به دلیل تضاد منافع فاش نشده از جمله روابط با پوردو فارما مورد انتقاد قرار گرفتند. در یک مورد، گروهی یافته‌هایی را ارائه کردند که نشان می‌داد درد مزمن به شدت تحت درمان قرار می‌گیرد، ادعایی که برای توجیه درخواست‌ها برای تجویز بیشتر مواد افیونی و تاییدیه‌های دارو استفاده می‌شود.

بسیاری از مؤسسات و دانشگاه‌های برجسته سال‌ها پیش علناً از انبوه ساکلر دور شده بودند. برخی از سازمان ها، از جمله دانشگاه تافتس و سازمان بهداشت جهانی، بررسی هایی را برای بررسی تأثیر خانواده بر برنامه درسی یا دستورالعمل ها انجام دادند. دکتر کالب الکساندر، اپیدمیولوژیست در دانشگاه جان هاپکینز که مصرف بیش از حد مواد افیونی را مطالعه کرده است، گفت: این گامی است که آکادمی ها می توانند انجام دهند.

برای آکادمی‌های ملی به همان اندازه مهم است که دریابند چگونه و چرا ساکلرها – و سایرین که با تولیدکنندگان مواد افیونی پیوندهای مالی دارند – توانستند در وهله اول چنین نفوذی را اعمال کنند و مکانیسم‌هایی را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد. او در یک ایمیل گفت. دکتر اسکندر کارشناس شاکی حقوق بگیر در دعاوی مربوط به مواد افیونی بوده است.

اعضای خانواده ساکلر بودجه موقوفه را برای حمایت از کنفرانس های علمی، جوایز و مطالعاتی که نام خانوادگی را یدک می کشند، اختصاص دادند.

گزارش‌های خزانه‌دار آکادمی نشان می‌دهد که این کمک‌ها در سال 2000 آغاز شد، زمانی که دیم جیلیان ساکلر، همسرش، آرتور، سال‌ها قبل از ورود OxyContin به بازار درگذشت، مبالغی را آغاز کرد که تا سال 2017 به 5 میلیون دلار رسید.

طبق گزارش خزانه‌دار، اعضای خانواده ساکلر که در اداره Purdue Pharma مشارکت داشتند، در سال 2008، زمانی که دکتر ریموند ساکلر، همسرش، بورلی و بنیاد این زوج شروع به کمک کردند، مانده 19 میلیون دلار کمک مالی را اهدا کردند. دکتر و خانم ساکلر در سال‌های 2017 و 2019 درگذشتند. سخنگوی خانواده گفت که این کمک‌ها به وضوح به‌طور علنی توصیف شده است که هیچ ربطی به درد یا داروسازی پوردو ندارد.

پس از اینکه رسانه های خبری و دادستان ها شروع به روشن کردن نقش اعضای خانواده ساکلر در افزایش فروش مواد افیونی کردند، این وجوه در خزانه آکادمی ملی نشست و به عنوان سرمایه گذاری ارزش یافت.

مقاله تایمز سال گذشته سر و صدایی را در میان اعضای آکادمی های ملی برانگیخت – دانشمندان نخبه، مهندسان و پزشکان که توسط همتایان خود انتخاب شدند. در نامه‌ای، گروهی متشکل از 75 عضو، از جمله هشت برنده جایزه نوبل، از سازمان خواستند توضیح دهد که چرا سال‌ها نتوانسته است پول را بازگرداند یا تغییر کاربری دهد.

رابرت هاوزر، یکی از نویسندگان نامه، روز جمعه در ایمیلی گفت: «تاریخ طولانی همکاری NAS توسط Sacklers، شهرت آن را برای سال‌های آینده لکه دار کرده است. “امید من این است که NAS بتواند نام Sackler را از مشارکت های خود حذف کند و آنها را به طور مناسب تغییر کاربری دهد.”

دکتر مک‌نات، رئیس‌جمهور، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که این پول برای مقابله با اطلاعات نادرست یا پیشنهاد راه‌حل‌هایی برای پیامدهای ناخواسته نوآوری‌ها در علم استفاده می‌شود.

ما قصد داریم از این صندوق جدید برای اعمال تخصص و رویکرد مبتنی بر شواهد خود برای مقابله با بسیاری از چالش‌های پیش روی جامعه، از جمله اپیدمی مواد افیونی، که تلفات وحشتناکی بر افراد، خانواده‌ها و جوامع ما وارد کرده است، استفاده کنیم. مک نات گفت.

دیوان عالی هنوز درباره توافق بحث برانگیز ورشکستگی پوردو فارما که میلیاردها دلار را برای رسیدگی به اپیدمی مواد افیونی در ازای محافظت از اعضای خانواده ساکلر در برابر دعاوی مدنی مرتبط هزینه می‌کند، تصمیم نگرفته است.

پوردو با نظارت یک ناظر مستقل، دیگر مواد افیونی تولیدی خود را به بازار عرضه نمی کند و در صورت تایید طرح ورشکستگی، شرکت منحل می شود. ساکلرز از سال 2018 در هیئت مدیره پوردو حضور نداشته است.