بایدن قصد دارد مونیکا برتاگنولی را به عنوان رهبری مؤسسه ملی بهداشت انتخاب کند


واشنگتن – پرزیدنت بایدن قصد دارد دکتر مونیکا ام. برتاگنولی، انکولوژیست را که در شش ماه گذشته مؤسسه ملی سرطان را اداره کرده – و خود بیمار سرطانی – را به عنوان مدیر بعدی موسسه ملی بهداشت، یک مقام دولتی، معرفی کند. گفت.

در صورت تایید سنا، دکتر برتاگنولی تنها دومین زنی خواهد بود که از زمان پیدایش آن در اواخر دهه 1800 به عنوان مدیر آژانس تحقیقات پزشکی به صورت دائمی خدمت می کند. او اولین مدیر زن مؤسسه ملی سرطان است که بخشی از مؤسسه ملی بهداشت است.

این مقام دولت گفت که انتظار می رود کاخ سفید انتخاب او را در روزهای آینده اعلام کند. سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که تصمیم در مورد مدیر جدید هنوز نهایی نشده است. وال استریت ژورنال پیشتر از ظهور او به عنوان گزینه آقای بایدن خبر داده بود.

دکتر برتاگنولی در اکتبر مدیر موسسه ملی سرطان یا NCI شد. دو ماه بعد، او اعلام کرد که تشخیص سرطان پستان اولیه را دریافت کرده است و درمان را در بیمارستان بریگهام و زنان و انستیتو سرطان دانا-فاربر در بوستون آغاز خواهد کرد، جایی که قبل از پیوستن به دولت فدرال به عنوان انکولوژیست جراحی کار می کرد. او گفت که پیش آگهی او خوب است.

او سپس گفت: “در حال حاضر در یک دوره انتظار هستم و چیزهایی وجود دارد که ما نمی دانیم.” اما به لطف تحقیقات انجام شده توسط NCI، پاسخ هایی در مورد بهترین درمان برای من به موقع خواهد رسید.

در صورت تایید، دکتر برتاگنولی یکی از برترین آژانس‌های تحقیقات پزشکی جهان را رهبری می‌کند، مجموعه‌ای از ۲۷ موسسه و مرکز مجزا که بر طیف گسترده‌ای از مسائل پزشکی از جمله سرطان، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های قلبی و ریوی، سلامت روان و سوء مصرف مواد تمرکز دارد. . مؤسسه ملی بهداشت، شاخه ای از دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی فدرال، بودجه سالانه ای بیش از 47 میلیارد دلار دارد که بخش اعظم آن در سرتاسر جهان برای تأمین مالی تحقیقات اولیه پزشکی توزیع می شود.

دکتر برتاگنولی جایگزین دکتر لارنس آ.تاباک خواهد شد که از زمان کناره گیری دکتر فرانسیس اس. کالینز در پایان سال 2021 پس از بیش از 12 سال به عنوان کارگردان به عنوان بازیگر مشغول به کار بوده است.

تنها یک زن – دکتر برنادین پی. هیلی، که توسط پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش منصوب شد – به عنوان مدیر آژانس خدمت کرده است، اگرچه دکتر روث کرششتاین، دانشمند قدیمی فدرال و مدیر NIH، دو بار به عنوان مدیر موقت خدمت کرده است.

دکتر برتاگنولی قبل از پیوستن به انستیتوی ملی سرطان، پروفسور جراحی و متخصص انکولوژی جراحی در دانشکده پزشکی هاروارد بود. تحقیقات قبلی او بر روی جهش ژنی که باعث ایجاد سرطان دستگاه گوارش می شود و نقش التهاب در رشد سرطان متمرکز شده است.

الن وی سیگال، بنیانگذار و رئیس گروه تحقیقات و حمایت از دوستان سرطان، گفت که اگر رئیس جمهور دکتر برتاگنولی را انتخاب کند، بسیار هیجان زده خواهد شد.

خانم سیگال گفت: “او هر دیدگاهی را دارد که یک رهبر NIH می خواهد.” او دارای علوم پایه است. او تجربه بالینی دارد. او توانایی رهبری را ثابت کرده است – و اکنون یک بیمار است.