ثبت نام های Obamacare برای سال 2024 به 21 میلیون رسید. آیا افزایش ثبت نام ادامه خواهد داشت؟


کارلی کالوی یک روز صبح در این ماه بدون بیمه درمانی به طبقه دوم یک کتابخانه عمومی در حومه میلواکی آمد تا داروی سرگیجه مورد نیاز خود را پوشش دهد. او گفت بدتر از آن نداشتن دکتری بود که به او اعتماد داشت.

خانم کالوی، نجاری 35 ساله، گفت: «من می‌خواهم کسی برای من به عنوان شخصی که هستم ارزش قائل شود.

با تقریباً 110 گزینه و کمک یک ناوبر بیمه سلامت، او طرحی را با 221 دلار حق بیمه ماهانه با تخفیف شدید انتخاب کرد و او را در میان 21.3 میلیون نفری قرار داد که برای پوشش بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه برای سال 2024 ثبت نام کرده اند. در مجموع، که توسط دولت بایدن در روز چهارشنبه اعلام شد، برای سومین سال متوالی رکوردی را به نام خود ثبت کرد و تقریباً دو برابر تعداد ثبت نام ها از سال 2020 بود.

محرک افزایش ثبت نام، ادامه یارانه های سخاوتمندانه فدرال بوده است که از زمان همه گیری ویروس کرونا آغاز شده است.

پرزیدنت بایدن و دموکرات‌ها در کنگره، یارانه‌ها را به‌عنوان بخشی از بسته کمک‌های همه‌گیر در سال 2021 به مدت دو سال افزایش دادند و بعداً یک تمدید سه ساله را تصویب کردند که تا سال 2025 ادامه دارد، به این معنی که آمریکایی‌ها می‌توانند از مزایای افزایش‌یافته استفاده کنند. کمک برای یک دوره ثبت نام آزاد سالانه دیگر.

اما آنچه پس از آن اتفاق می افتد به نتیجه انتخابات نوامبر و فضای سیاسی حاصل از آن بستگی دارد.

اکنون در دهه دوم خود، قانون مراقبت مقرون به صرفه دیگر با تهدید سیاسی وجودی روبرو نیست. در حالی که دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، اخیراً مخالفت خود را با آن تجدید کرده است، تلاش برای لغو قانون موسوم به اوباماکر به عنوان یک نیروی متحرک در میان نامزدهای جمهوری خواه و رای دهندگان کم رنگ شده است. این قانون همچنین عمیقاً در سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده گنجانده شده است.

خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، در این باره گفت: «اگر ما در سال 1977 این بحث را در مورد تأمین اجتماعی یا مدیکر داشتیم، فکر می‌کنم بیشتر مردم می‌گفتند، مطمئناً، آن را بهتر کنید، اما آن را لغو نکنید.» یک مصاحبه. و اگر یکی از چیزهایی که باعث بهتر شدن آن برای آمریکایی‌های بیشتر شده است، مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن آن از طریق این یارانه‌ها باشد، من شک دارم که آمریکایی‌های زیادی را پیدا کنید که می‌گویند: «بروید و یارانه‌ها را بردارید».

اما قانون مراقبت مقرون به صرفه همچنان با جریانات سیاسی کشور در هم تنیده است، تا حدی به دلیل ماهیت موقت یارانه های افزایش یافته. یک رئیس جمهور جمهوری خواه یا یک کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان می تواند اجازه دهد که گسترش یارانه ها منقضی شود، که باعث افزایش حق بیمه می شود و به طور بالقوه آمریکایی ها را از ثبت نام برای پوشش منصرف می کند. چنین اقدامی همچنین می تواند با واکنش منفی رای دهندگان ناراضی از هزینه های بالاتر مواجه شود.

سابرینا کورلت، استاد پژوهشی در مرکز اصلاحات بیمه سلامت دانشگاه جورج تاون، با اشاره به انقضای احتمالی افزایش یارانه ها، گفت: “من زنگ هشدار سطح پایینی در مغزم به صدا درآمده است.” او افزود که “بسیاری از پایداری بازارها و رشد ثبت نام به نتیجه انتخابات 2024 بستگی دارد.”

یارانه ها در مقیاس کشویی بر اساس درآمد محاسبه می شود. علاوه بر سخاوتمندانه‌تر کردن کمک‌ها، بسته کمک‌های همه‌گیر 2021، افرادی را که درآمدی بالاتر از چهار برابر سطح فقر فدرال دارند، یا 120000 دلار برای یک خانواده چهار نفره برای کسانی که امسال ثبت‌نام کرده‌اند، واجد شرایط دریافت یارانه برای اولین بار شد.

پس از افزایش تعداد ثبت نام، چیزی است که کارشناسان بهداشت عمومی می گویند یک روند قابل توجه با پیامدهای سیاسی بالقوه است: مردم به تعداد زیادی در ایالات تحت رهبری جمهوری خواهان برای طرح های اوباماکر ثبت نام می کنند، به ویژه آنهایی که تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه Medicaid را گسترش نداده اند.

بر اساس داده های فدرال که در روز چهارشنبه درباره دوره ثبت نام آزاد برای سال 2024 منتشر شد، که هفته گذشته در اکثر ایالت ها به پایان رسید، 4.2 میلیون نفر در فلوریدا، 3.5 میلیون نفر در تگزاس و 1.3 میلیون نفر در جورجیا ثبت نام کردند، همه ایالت هایی که این قانون را قبول نکرده اند. گسترش به طور کلی، بیش از نیمی از کسانی که ثبت نام کردند در یکی از 10 ایالتی بودند که Medicaid را گسترش نداده اند.

کریس میکینز، تحلیلگر سیاست سلامت در شرکت خدمات مالی ریموند جیمز و نویسنده گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: یارانه‌ها راهی برای تحت پوشش قرار دادن مردم در کشورهای غیر توسعه‌یافته بوده است که در غیر این صورت این کار را انجام نمی‌دادند. محبوبیت بازارها در ایالات قرمز

آقای میکینز در این گزارش تخمین زد که بیش از 18 درصد از جمعیت فلوریدا برای طرح اوباماکر ثبت نام کرده بودند.

بازارها همچنین پشتوانه های مهمی برای آمریکایی هایی بوده اند که Medicaid را برای اولین بار از زمان شروع همه گیری از دست داده اند، پس از اینکه یک سیاست فدرال تضمین کننده پوشش در آوریل منقضی شد و میلیون ها نفر را مجبور به شکار برنامه های جدید کرد. مقامات بهداشت فدرال روز چهارشنبه گفتند که تا پایان سال گذشته، 2.4 میلیون ثبت نام در HealthCare.gov، بازار فدرال، توسط افرادی بوده است که قبلاً در Medicaid یا برنامه بیمه سلامت کودکان ثبت نام کرده بودند.

تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون آمریکایی فقیر در ایالت‌هایی که Medicaid را گسترش نداده‌اند، هنوز در به اصطلاح شکاف پوششی قرار دارند، زیرا درآمدشان برای پوشش یارانه‌ای از طریق بازارها بسیار کم است، اما برای واجد شرایط بودن برای Medicaid بسیار بالاست. اما بسیاری از آمریکایی های کم درآمد از افزایش یارانه ها سود می برند. کسانی که درآمدی تا 150 درصد از سطح فقر فدرال یا 45000 دلار برای یک خانواده چهار نفره دارند، واجد شرایط دریافت طرح‌های اوباماکر رایگان با فرانشیز کم هستند.

دینا ویلیامز، ناوبری بیمه درمانی که عمدتاً به ساکنان روستایی در مرکز جورجیا کمک می کند، گفت که بسیاری از کسانی که او در برنامه های بازار ثبت نام کرده است حتی برای یک وعده غذای فست فود نیز مشکل دارند.

او گفت: «اینها افرادی هستند که توانایی خرید داروهای خود را ندارند.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، تمدید سه ساله یارانه های سخاوتمندانه تر تا سال 2025 با قیمت تخمینی 64 میلیارد دلار همراه بود. منتقدان محافظه‌کار افزایش یارانه‌ها استدلال کرده‌اند که هزینه‌های دولت فدرال برای کیفیت طرح‌ها در بازارها بسیار بالاست و کسرها و پرداخت‌های مشارکتی همچنان برای آمریکایی‌های طبقه متوسط ​​می‌تواند بسیار گران باشد.

ادموند اف. هایسلمایر، کارشناس سیاست های بهداشتی در بنیاد محافظه کار هریتیج، می گوید: «وقتی با افرادی که از طبقه متوسط ​​و خوداشتغال هستند صحبت می کنید، آنقدر نیست که آنها یارانه بخواهند. آنها خواهان فرانشیز کمتر و انتخاب ارائه دهنده هستند.

وقتی کنگره تمدید یارانه‌های افزایش‌یافته را بررسی می‌کند، قانون‌گذاران همچنین با انقضای قریب‌الوقوع کاهش مالیاتی که جمهوری‌خواهان در دوره آقای ترامپ تصویب کردند، دست و پنجه نرم خواهند کرد. بسیاری از مفاد آن قانون قرار است در پایان سال 2025 لغو شوند و آقای هایسل مایر گفت که زمان بندی می تواند منجر به تجارت اسب بین طرفین شود.

او گفت: «ممکن است توانایی رسیدن به یک مصالحه وجود داشته باشد.

ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از تمدید یارانه‌های افزایش‌یافته در سال 2025 حمایت می‌کند یا خیر، پاسخی نداد. او در پستی در شبکه‌های اجتماعی در ماه نوامبر، نوشت که «به‌طور جدی به دنبال جایگزین‌هایی» برای قانون مراقبت مقرون به صرفه است. ستاد انتخاباتی آقای بایدن به سرعت از این اظهارات استفاده کرد و ترامپ را تهدیدی برای مراقبت های بهداشتی آمریکایی ها معرفی کرد.

فراتر از سرنوشت افزایش یارانه ها، آقای ترامپ در صورت بازگشت به کاخ سفید می تواند گام های دیگری برای تضعیف اوباماکر بردارد. دولت بایدن مشتاق ارائه کمک‌های بلاعوض به گروه‌های ناوبری بوده است که به افراد کمک می‌کند تا برای برنامه‌های بازار ثبت‌نام کنند، و همچنین هزینه‌های قابل توجهی را برای تبلیغات برای ارتقای HealthCare.gov هزینه کرده است. دولت ترامپ کمک های مالی به گروه های ناوبری را کاهش داد و هزینه های تبلیغاتی را کاهش داد.

فرانک پالون جونیور، نماینده نیوجرسی، دموکرات ارشد کمیته انرژی و بازرگانی، گفت که می تواند یک کمپین تحت تأثیر ترامپ در میان جمهوری خواهان کنگره را تصور کند تا اجازه دهد یارانه های افزایش یافته به عنوان بخشی از فشار گسترده تر برای تضعیف قانون مراقبت مقرون به صرفه منقضی شود.

او گفت اما تجربه مردم در بازارها در سال های اخیر، تضعیف قانون را بسیار دشوارتر می کند.

او گفت: «وقتی در واقع از مردم می‌خواهید در یک برنامه بیمه درمانی مقرون‌به‌صرفه شرکت کنند و به آن‌ها بگویید که آن را از بین می‌برند – من فکر می‌کنم این پیام بسیار سخت‌تری برای فروش به مردم است.

مقامات فدرال اذعان کرده اند که انتخاب طرح های اوباماکر همچنان دشوار است. خانم کالوی یکی را انتخاب کرد که حق بیمه نسبتاً پایینی داشت، اما فرانشیز آن بالا بود، مبادله‌ای که به گفته او نشان می‌دهد که چقدر به ندرت قصد دارد امسال به پزشک مراجعه کند.

اما زمانی که او و یک ناوبر مراقبت های بهداشتی طول کشید تا گزینه های او را بررسی کنند – بیش از یک ساعت – پیچیدگی بازارها را منعکس می کرد. دریانوردی که به او کمک کرد، نیکلاس دوک، گفت که مشاوره‌های او معمولاً نزدیک به یک ساعت طول می‌کشد که نشانه‌ای از اهمیت کمک متخصص برای کسانی است که برنامه‌ها را انتخاب می‌کنند.

خانم کالوی گفت: “انتخاب فقط اعصاب خردکن است.”