جراح تگزاس متهم به انکار مخفیانه پیوند کبد است


برای چندین دهه، دکتر جی استیو باینون جونیور، جراح پیوند در تگزاس، به خاطر کار خود، از جمله با کمک به اجرای استانداردهای حرفه ای در سیستم گسترده پیوند اعضا در کشور، تحسین و شهرت ملی به دست آورد.

اما مقامات اکنون در حال بررسی ادعاهایی هستند مبنی بر اینکه دکتر باینون مخفیانه یک پایگاه داده دولتی را دستکاری کرده است تا برخی از بیماران خود را واجد شرایط دریافت کبد جدید نکنند و به طور بالقوه آنها را از مراقبت های نجات دهنده محروم کند.

مرکز پزشکی Memorial Hermann-Texas در هیوستون، جایی که دکتر باینون بر برنامه‌های پیوند کبد و کلیه نظارت می‌کرد، در هفته گذشته به طور ناگهانی این برنامه‌ها را در حالی که ادعاها را بررسی می‌کرد، تعطیل کرد.

روز پنجشنبه، این مرکز پزشکی، یک بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه تگزاس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پزشک در برنامه پیوند کبد خود به تغییر سوابق بیماران اعتراف کرده است. بیمارستان گفت که این عمل پیوند را رد کرد. مقامات این پزشک را دکتر باینون معرفی کردند که در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون استخدام شده است و از سال 2011 قراردادی برای هدایت برنامه پیوند شکم Memorial Hermann بسته است.

معلوم نبود چه چیزی می تواند انگیزه دکتر باینون را داشته باشد. او که روز پنجشنبه با تماس تلفنی تماس گرفت، سؤالات را به UTHealth هیوستون ارجاع داد، که از اظهار نظر خودداری کرد. دکتر باینون تایید نکرد که او به تغییر سوابق اعتراف کرده است.

Memorial Hermann که در سال 1925 تأسیس شد، یک بیمارستان بزرگ در هیوستون است، اما یک برنامه پیوند کبد نسبتاً کوچک دارد. بر اساس داده‌های فدرال، سال گذشته، 29 پیوند کبد را انجام داد که آن را به یکی از کوچک‌ترین برنامه‌ها در تگزاس تبدیل کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر، تعداد نامتناسبی از بیماران Memorial Hermann در حالی که منتظر جگر بودند جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی ثبت علمی دریافت کنندگان پیوند، سال گذشته 14 بیمار به دلیل مرگ یا بیماری بیش از حد از لیست انتظار این مرکز خارج شدند و میزان مرگ و میر آن برای افرادی که منتظر پیوند بودند بیش از حد انتظار بود.

سوابق نشان می دهد که امسال، تا ماه گذشته، پنج بیمار جان خود را از دست داده اند یا برای پیوند کبد بسیار بیمار شده اند، در حالی که بیمارستان سه پیوند انجام داده است. تحقیقات در مراحل اولیه است و مشخص نیست که آیا تغییرات احتمالی در لیست انتظار واقعاً منجر به عدم دریافت کبد توسط بیمار شده است یا خیر. سخنگوی بیمارستان گفت که این مرکز بیمارانی را درمان می کند که شدیدتر از حد متوسط ​​بیماری داشتند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی این اتهامات است. همینطور شبکه متحد برای به اشتراک گذاری اعضا، پیمانکار فدرال که بر سیستم پیوند اعضا کشور نظارت دارد.

در بیانیه HHS آمده است: «ما به شدت این اتهام اذعان داریم. “ما سخت تلاش می کنیم تا به این موضوع با توجهی که شایسته است رسیدگی کنیم.”

مقامات پس از اعلام شکایت، تحقیقات را آغاز کردند. سپس آنالیز آنچه را که بیمارستان «بی‌نظمی» در نحوه طبقه‌بندی بیماران در لیست انتظار پیوند کبد می‌نامید، پیدا کرد. هنگامی که پزشکان بیمار را در لیست قرار می دهند، باید انواع اهداکنندگانی را که در نظر دارند، از جمله سن و وزن فرد، شناسایی کنند.

مقامات بیمارستان گفتند که آنها دریافته اند که بیماران فقط اهداکنندگانی را با سن و وزنی که غیرممکن است – به عنوان مثال، یک کودک نوپا 300 پوندی – می پذیرند که باعث می شود آنها نتوانند پیوندی دریافت کنند.

سایر جراحان پیوند گفتند اگر این لیست دستکاری شود، بیماران از تغییرات در وضعیت خود آگاه نخواهند شد.

دکتر سانجی کولکارنی گفت: «آنها در خانه نشسته‌اند، شاید در سفر نیستند، فکر می‌کنند که می‌توانند در هر زمان پیشنهاد عضو دریافت کنند، اما در واقع، از نظر عملکردی غیرفعال هستند، و بنابراین آن پیوند را انجام نمی‌دهند.» ، نایب رئیس کمیته اخلاق در شبکه متحد برای اشتراک اعضا. این بسیار غیرمعمول است، من قبلاً هرگز در مورد آن نشنیده ام، و همچنین بسیار نامناسب است.

این بیمارستان در بیانیه خود گفته است که نمی‌داند چه تعداد از بیماران تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند یا چه زمانی شروع شده است. می‌گوید این مسائل فقط بر برنامه پیوند کبد تأثیر می‌گذارد، اما بیمارستان برنامه پیوند کلیه را نیز تعطیل می‌کند، زیرا توسط همان پزشک هدایت می‌شد.

دکتر باینون، 64 ساله، حرفه خود را در پیوند شکم گذرانده است و یکی از اولین پزشکان پیوندهای پیشرفته کبد محسوب می شود. او نزدیک به 20 سال را در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گذراند و سپس در سال 2011 به تگزاس نقل مکان کرد.

برخی از همکاران سابق دکتر باینون را فردی متکبر و متکبر توصیف کردند، در حالی که برخی دیگر او را با استعداد و فداکار خواندند.

دکتر برندن مک گوایر، مدیر پزشکی پیوند کبد در آن برنامه آلاباما، که بیش از یک دهه با دکتر باینون کار می کرد، گفت: «طبق تجربه من، هر کاری که او انجام داد در مورد بیمار بود. وقتی کسی را پیوند زد، آن شخص تا آخر عمر بیمار او بود.»

مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در صفحه لینکدین خود، زمانی عکسی از یک بیلبورد با دکتر باینون را نشان داد. روی تابلو نوشته شده بود: «دکتر. باینون به بیماران پیوند جان تازه ای می بخشد.

دکتر باینون همچنین در کمیته عضویت و استانداردهای حرفه ای شبکه متحد برای به اشتراک گذاری اعضا خدمت می کرد که به بررسی تخلفات در سیستم پیوند می پردازد.

اخیراً، در ماه دسامبر، دکتر باینون برای انجام پیوند کلیه برای ستوان فرماندار سابق بن بارنز تگزاس خبرساز شد.

بسته شدن برنامه ها در یادبود هرمان بسیاری را در جامعه پیوند متعجب کرده است زیرا بسیار نادر است که برنامه ای به دلیل مسائل اخلاقی به حالت تعلیق درآید.

بنا بر اعلام بیمارستان، مموریال هرمان در زمانی که برنامه‌های خود را تعطیل کرد، 38 بیمار در لیست انتظار پیوند کبد و 346 بیمار در لیست کلیه خود قرار داشتند.

مقامات گفتند که در حال تماس با این بیماران برای کمک به آنها در یافتن ارائه دهندگان جدید هستند.

رونی کارین رابین گزارش کمک کرد سوزان سی بیچی و کرستن نویز تحقیقات کمک کرد.