رفتن به نوشته‌ها

یوگا برای درمان آسم حرکات یوگا و تمرینات م forثر برای آسم


طبق برخی تحقیقات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان مکمل برای آسم مفید است. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا در درمان آسم و مزایای این ورزش بخوانید.

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث علائمی مانند مشکلات تنفسی ، خس خس سینه و سفت شدن قفسه سینه می شود.

برخی از تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا ورزشی است که بر تمرکز حواس تمرکز دارد و انعطاف پذیری ، تعادل ، مدیریت تنفس و موارد دیگر را بهبود می بخشد.

تمرینات منظم یوگا می تواند به کاهش شدت علائم آسم کمک کند.

یوگا اولین درمان آسم نیست ، اما می تواند بخشی از یک برنامه کلی درمان باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا با کاهش سطح استرس ، باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق در کنترل علائم آسم م effectiveثر است.

در این مقاله ، اثربخشی تمرینات یوگا برای افراد مبتلا به آسم و برخی از حرکات ساده آن مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین بخوانید:

همه چیز درباره آسم (کلیک کنید)

یوگا چگونه به درمان آسم کمک می کند؟

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

حمله آسم باریک می شود و منجر به برونشیت می شود. در این حالت ، ماهیچه های اطراف آنها منقبض و منقبض می شوند و باعث بروز علائمی مانند سرفه ، خس خس سینه و سفت شدن قفسه سینه می شوند.

درمان آسم معمولاً شامل شل کننده های عضلانی تنفسی است که در کاهش تورم و مخاط مثر است.

طبق برخی تحقیقات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان مکمل برای آسم مفید است. این بدان معنی است که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی که ممکن است شامل دارو باشد ، استفاده کنید.

طبق مطالعه ای در سال 2016 که شامل آزمایشات بالینی روی 1048 شرکت کننده بود ، یوگا تا حدی کیفیت زندگی و علائم آسم را بهبود بخشید.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات دارای اشکال بودند. بنابراین ، دانشمندان به تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی یوگا برای افراد مبتلا به آسم نیاز دارند.

بر اساس یک مطالعه محدود در سال 2010 ، اگرچه یوگا آسم را درمان نمی کند ، اما در مدیریت علائم آن موثر است. در واقع ، حرکات او ماهیچه های قفسه سینه را باز می کند ، تنفس عمیق را تشویق می کند و بین تنفس و حرکت ارتباط برقرار می کند.

همچنین بخوانید:

حمله و درمان آسم (کلیک کنید)

تمرینات یوگا مناسب آسم

تمرینات زیر برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. این تمرینات در باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق و کنترل تنفس مثر است.

اگرچه تمرینات زیر برای مبتدیان مناسب است ، اما قبل از انجام هرگونه برنامه ورزشی جدید ، باید سطح آمادگی جسمانی یا صدمات موجود خود را بررسی کنید.

5 تمرین یوگا مناسب برای آسم عبارتند از:

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا برای میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

این ژست علاوه بر بهبود تنفس عمیق ، در کاهش کمردرد و بهبود هضم غذا نیز مثر است.

  1. برای انجام این حرکت ، به پشت دراز بکشید و بازوها را به شکل T در طرفین قرار دهید.
  2. دم را بکشید و زانوی چپ را به سمت قفسه سینه بکشید.
  3. بازدم کنید و زانو را به سمت راست بدن بکشید. می توانید زانوها را روی زمین قرار دهید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ بچرخانید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. دم (دم) ، زانو را به عقب بکشید و حرکت را به طرف دیگر تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات یوگا و تمرینات م forثر برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

پل

موقعیت پل به باز شدن قفسه سینه و تحریک هضم کمک می کند.

  1. برای شروع این حرکت به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید.
  2. سپس پاشنه ها را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. بازوها را به سمت و پایین بدن بکشید.
  4. ساق پای داخلی را منقبض کرده و با درگیر شدن هسته بدن باسن را بالا بیاورید.
  5. شانه های خود را به عقب بکشید و تیغه های شانه خود را درون تشک (تشک یوگا) فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و به پایین بروید.

خط تیره کم

این حالت به باز شدن قفسه سینه ، افزایش تنفس عمیق و کشش عضلات خم کننده کمک می کند.

  1. برای انجام این وضعیت ، از صورت سگ به سمت پایین استفاده کنید.
  2. پای راست را به جلو بکشید و بین کف دست روی زمین قرار دهید.
  3. به آرامی زانوی چپ را حرکت دهید.
  4. زانوی راست را روی مچ پا قرار دهید و بازوها را بالای سر قرار دهید.
  5. یک نفس عمیق بکشید ، قفسه سینه خود را باز کنید و به عقب بکشید. سپس چندین بار در این حالت دم و بازدم کنید.
  6. به حالت سگ برگردید ، رو به پایین.
  7. این موقعیت را در طرف دیگر تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات یوگا و تمرینات م effectiveثر برای آسم مزایای فیزیکی و روحی یوگا

بچه کبرا

این ژست در افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات و تنفس عمیق مثر است.

  • برای شروع این حرکت روی شکم دراز بکشید.
  • کف دست ها را روی زمین به طرف شانه ها و جلوی قفسه سینه قرار دهید.
  • به آرامی فشار دهید و شکم را از روی زمین بردارید. شانه ها را در پشت و گردن را بالا نگه دارید.
  • در این حالت دم و بازدم را انجام دهید.
  • سپس به پایین برگردید و این حرکت را تکرار کنید.

گربه گاو

این ژست ترکیبی از حالت گاو و گربه است که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه ها را بهبود می بخشد.

  1. برای انجام این کار ، دستان خود را مستقیماً زیر شانه ها و زانوها را زیر باسن خود قرار دهید.
  2. با هر بازدم ، کمر را بچرخانید و ناف را به سمت داخل و به سمت ستون فقرات بکشید.
  3. با هر دم و قوس کمر شکم را به آرامی آزاد کنید. سپس جعبه را باز کرده و گردن را بالا بیاورید.

یوگا برای درمان آسم حرکات یوگا و تمرینات م effectiveثر برای آسم مزایای فیزیکی و روحی یوگا

یوگا را به برنامه درمان آسم خود اضافه کنید

یک برنامه درمانی مناسب برای آسم می تواند به طور موثر علائم آن را کنترل کند. این برنامه توسط پزشک طراحی شده است و متناسب با نیازهای فردی طراحی شده است.

این برنامه شامل موارد اجتناب ، داروها و اقدامات لازم برای حملات آسم است.

اگرچه دارو بخش مهمی از برنامه درمان آسم شماست ، اما متخصص از روش های دیگری از جمله درمان های خانگی ، یوگا و … نیز استفاده می کند.

افزودن تمرینات یوگا به برنامه درمان آسم در تقویت عضلات ، افزایش انعطاف پذیری و ایجاد ارتباط تنفس بدن موثر است.

با این حال ، یوگا درمانی برای آسم نیست و نمی تواند علائم شدید آن را تسکین دهد. بنابراین ، در صورت تشدید علائم آسم ، باید با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

داروهای خانگی آسم (کلیک کنید)

زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است

در صورت بروز حمله آسم ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علائم حمله آسم شامل خس خس سینه ، سرفه ، تنگی نفس ، سفت شدن قفسه سینه و تنفس سریع است.

در موارد جدی تر ، باید برای درمان فوری به اورژانس مراجعه کنید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به درمان آسم ، فواید جسمی و روانی بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

فواید روحی یوگا

  • افزایش هوشیاری و تمرکز
  • آرامش و آرامش روانی
  • ذهن را آرام کنید
  • افزایش آگاهی بدن
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • بهبود سلامت قلب و گردش خون
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • بدن را از آسیب محافظت کنید
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش انرژی ، تنفس و نشاط
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت و قدرت عضلات

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث تنگ شدن مجاری تنفسی می شود.

اگرچه دارو اولین و م effectiveثرترین روش برای درمان این بیماری است ، تمرینات یوگا نیز یک گزینه طبیعی برای کمک به مدیریت علائم آسم است.

برخی از تمرینات یوگا ، مانند بچه مار کبری و حالت گربه ، مخصوصاً برای افراد مبتلا به آسم مفید است زیرا در باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق مثر است.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد ترکیب آن با درمان با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، یوگا درمان خوبی برای علائم شدید آسم نیست و در صورت داشتن حمله آسم باید همراه با دارو مصرف شود.

برای مشاهده و خرید مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *