رفتن به نوشته‌ها

کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل عالی و سالم


کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی به این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از زایمان سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض بین 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونس ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از زایمان سزارین ، بخیه ها خوب می شوندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین ، باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، بازگشت به دوران قبل از بارداری و تناسب اندام یک نگرانی اصلی است. در زیر برخی از راهکارهایی را ارائه می دهیم که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 استراتژی کاهش وزن سالم بعد از زایمان سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. دستیابی به اندام و اندام قبل از بارداری یکی از مواردی است که در دوران بارداری باید مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با راهکارهای ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در زیر چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از زایمان سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این مدت فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از زایمان سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، طبیعی است که بدن مادر 300 تا 500 کالری بیشتر از قبل انرژی بسوزاند. این مقدار کالری در تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از زایمان سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می روند کالری و رژیم غذایی آگاه باشید ، آنها بعد از زایمان بخشی از وزن باقی مانده از بارداری خود را از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار کم باشد ، مقدار و کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن میزان کالری دریافتی در این مدت ، باید بر روی غذای سالم با کیفیت و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع تغذیه ای محروم کنید یا به اعمال محدودیت در مصرف بپردازید. بنابراین سعی کنید به جای قطع منابع غذایی ، گزینه های سالم تری را انتخاب کنید.

یعنی مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل برای تمرکز. همچنین باید از پیروی از رژیم غذایی یا رژیم غذایی توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

از چربی های سالم مانند آجیل استفاده کنید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. این موارد برای کاهش وزن و لاغری بعد از سزارین بسیار مهم است.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کردن تهیه غذاهای سالم و خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس ها و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات پرخوری نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از بروز آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای آب و نوشیدنی های سالم از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته کارشناس ورزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آن استفاده می شد. فقط باعث این مشکل شده ضعف عضلات شکم خواهد بود.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک بر ثبات تمرکز می کنند انجام دهید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند و در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال اتفاق نیفتد ، فشار روی لگن وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن را برای تناسب اندام به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو نوع حرکت وجود دارد که توانایی انقباض ماهیچه های شکم و سایر بافت های اندام را بدون انجام حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از زایمان سزارین است ، این مناطق باید با ورزش تقویت شوند.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید هر روز تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از جسم و روح سالم لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن پس از زایمان سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این مشکل به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *