رفتن به نوشته‌ها

پیری باروری و راههای دستیابی به آن


سالمندی یکی از دوره های طلایی زندگی است که باید با انجام اقدامات مناسب ، آن را به بهترین و پربارترین شیوه سپری کنید.

دوره پیری بارور

در 100 سال گذشته ، امید به زندگی بیش از 30 سال افزایش یافته است. این بدان معناست که افراد مسن بیشتر از گذشته زندگی می کنند.

افزایش امید به زندگی این واقعیت را نشان نمی دهد که کیفیت مراقبت از سالمندان نیز بهبود یافته است ، اما در بسیاری از موارد ، کیفیت زندگی سالمندان به خوبی نیست.

در جوامع مدرن ، وقتی افراد مسن بازنشسته می شوند و فرزندان و نوه های آنها بزرگ می شوند ، اهمیت زندگی آنها کمتر می شود.

مراقبت از سالمندان نشان می دهد که چقدر از آنها قدردانی و درک می کنید. مراقبت و مراقبت از سالمندان برای حفظ سلامت روحی و جسمانی آنها بسیار حیاتی است.

تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن که دارای هدف زندگی هستند کمتر دچار سکته مغزی ، حمله قلبی و اختلال شناختی می شوند.

این بدان معنی است که مراقبت از سالمندان به احتمال زیاد به آنها کمک می کند تا عمر بیشتری داشته باشند. مراقبت های ویژه از سالمندان که آنها را از نظر جسمی فعال نگه می دارد. یادگیری توصیه های متخصصان برای سالمندان برای کاهش استرس و مراقبت بهتر از خود ضروری است.

ذهن آگاهی حتی می تواند معلولیت جسمی را معکوس کند. با معنا بخشیدن به زندگی سالمندان ، می توان از بسیاری از مشکلات روحی و جسمی سالمندان جلوگیری کرد. با اجرای برنامه مراقبت از سالمندان و وارد آوردن انرژی مثبت به زندگی آنها ، می توان کیفیت و طول عمر سالمندان را افزایش داد.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد دارید؟

شماره 1 به سالمندان حس هدف دهی دهید

برنامه های مراقبت های بهداشتی حرفه ای برای سالمندان متناسب با سن سالمندان است و اهداف سفارشی دارند. همه قطعا می خواهند احساس کنند که ارزشمند و متعلق به خود هستند. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به سادگی افراد مسن را اخراج می کنند زیرا مردم به اشتباه معتقدند که این افراد دیگر توانایی نشان دادن توانایی های خود را ندارند.

به دلیل این تصور غلط در جامعه ، حتی افراد مسن نیز این باور را پذیرفته اند. در حالی که دانش ، خلاقیت ، همدلی و محبت که افراد مسن می توانند به جامعه خود بیاورند ، کلید خوشبختی جوانان است.
در مقابل این خدمات ارزشمند به جامعه ، سالمندان فقط از نسل جوان احترام کافی می خواهند.

افسردگی در سنین بالا

شماره 2 با علائم اولیه افسردگی مقابله کنید

افسردگی یکی از ناتوان کننده ترین اختلالات است که به عنوان بخشی طبیعی از روند پیری رخ می دهد.
هنگام برنامه ریزی برای مراقبت از افراد مسن ، آنها باید تشویق شوند تا با علائم افسردگی م effectivelyثر برخورد کنند ، که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

تحریک پذیری
از دست دادن علاقه
خستگی
مشکل در خوابیدن
غم دائمی
احساس ناامیدی
درد جسمی بی دلیل

افراد مسن مبتلا به افسردگی که تحت درمان این مشکل قرار نگرفته اند بیشتر از افراد مسن در معرض خطر هستند.
این احساسات منفی می تواند به سرعت سلامت جسمی و روانی افراد مسن را خراب کند.

شماره 3 یک هدف روزانه برای سالمندان پیدا کنید

گام بعدی برای دستیابی به یک نتیجه موفق این است که برای بزرگسالان هدف تعیین کنید. گاهی اوقات یک فرد مسن ، پس از زندگی با مشارکت و دستاوردهای حرفه ای ، ممکن است هدف زندگی خود را در دوران بازنشستگی از دست بدهد و این وضعیت می تواند تأثیرات نامطلوبی بر سالمندان بگذارد.

هدف قرار دادن یک فرد مسن به این معنی نیست که ما می خواهیم او را به یک عملکرد سازمانی جدی و پیچیده تبدیل کنیم. کافی است افراد مسن در امور عادی مانند خرید ، شستشو ، باغبانی ، مراقبت از حیوانات خانگی ، مراقبت از کودکان و حتی آشپزی و انجام هر کاری که می توانند شرکت کنند.

چگونه در دوران سالمندی زندگی مولد دارید؟

افراد مسن شماره 4 را با افراد مثبت احاطه کنید

یکی از سخت ترین جنبه های پیری ، به ویژه برای افراد بالای 65 سال ، تنهایی است. تحقیقات نشان داده است که یک سوم بزرگسالان بالای 50 سال احساس تنهایی می کنند.

در حقیقت ، گاهی اوقات افراد مسن هیچ ارتباط واقعی با اعضای خانواده و افرادی که با آنها زندگی می کنند ندارند و در حالی که به نظر می رسد با برخی افراد زندگی می کنند ، عملاً تنها هستند.

اگر تنهایی با افزایش سن برای او به یک عادت تبدیل شود ، می تواند به سرعت منجر به انزوای کامل او شود. بنابراین لازم است افراد مسن را به دنبال علایق خود و پیوستن به گروه های مختلف اجتماعی تا حد ممکن تشویق کنید.

شماره 5 سالمندان را تشویق کنید تا درگیر فعالیت بدنی شوند

بین وضع جسمی و احساسی رابطه روشنی وجود دارد. حتی تمرینات سبک به صورت روزانه به حفظ و تقویت توانایی های بدنی و همچنین افزایش احساس استقلال ، اعتماد به نفس و غرور در همان زمان کمک می کند.

مراقبت از سالمندان

شماره 6 مغز سالمندان را فعال نگه دارید

یکی از مهمترین بخشهای برنامه مراقبت از سالمندان این است که دوستان و خانواده سالمندان در فعال نگه داشتن آنها تأثیر ذهنی دارند. این را می توان به روش های مختلفی انجام داد ، برای مثال یادگیری سرگرمی های جدید یا برخی از بهترین بازی های تفکر گروهی.

برای سالمندان ضروری است که علایق و اهداف خود را دنبال کنند. هر فرد سالمند منبع بزرگ دانش و تجربه است و ضروری است که نسل جوان از تجربه و دانش سالمندان در طول زندگی خود استفاده کنند.

با تشویق سالمندان برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود ، ما نه تنها با دانش و دیدگاه منحصر به فرد آنها آشنا می شویم ، بلکه به فعال نگه داشتن ذهن آنها نیز کمک می کنیم.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری است و با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمندان ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات پرستاری و مراقبتی و راحتی و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اصلی خود قرار می دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *