رفتن به نوشته‌ها

محبوب ترین رژیم سال و رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است رژیم کتوژنیک چیست؟

محبوب ترین رژیم امسال چیست؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

بر اساس آخرین نظرسنجی ها ، رژیم کتوژنیک این رژیم به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این رژیم قربانی می شوند تا وارد کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال و رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا.

این رژیم غذایی برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم به دارو ، بهبود فشار خون ، کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوختی که بدن به چربی مصرف می کند مورد استقبال قرار گرفته است. گزارشات مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر رژیم غذایی و مرکز تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای بزرگی را می بینیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. به خودرویی دوگانه سوز فکر کنید که هم با بنزین و هم با بنزین کار کند. این خودرو همیشه با بنزین کار می کرد ، حالا وسط جاده بنزینش تمام می شود و خاموش می شود. چه کار میکنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار دهید زیرا می توانید از سوخت های جایگزین استفاده کنید. با بنزین ماشین شما بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها حالا وقتی کربوهیدرات کم می کنید چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می توانید به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنید. همچنین با چربی سوزها بهتر کار می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (حدود 5) و چربی جایگزین می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن شما را در وضعیت کتوز قرار می دهد.

نمودار رژیم کتو 95397697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است و رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در حالت کتوژنیک ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی ها برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf 2018 10 09 23 45 45 12 726x400 محبوب ترین رژیم غذایی امسال چیست و رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

سوخت اصلی انرژی بدن کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای دریافت انرژی به چربی ها روی می آورد. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به سوزاندن چربی ، کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا به تفصیل در زیر توضیح داده شده است. در ادامه مقاله ، با عبارت macronutrient روبرو می شوید. غذاهایی که روزانه می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم غذایی: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی های چرب ، گوشت ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و هندوانه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک چرخه ای یا چرخه ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای کتو

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا چرخه ای راهی آسان برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند روزهای آزاد خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه ما این است که از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای نتایج بهتر در روزهای خالی استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65-70 fat چربی ، 20 protein پروتئین ، 10-15 car کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند ، محبوب است. در این رژیم به افراد اجازه داده می شود 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش بخورند تا شدت ورزش افزایش یابد (میزان کربوهیدرات مصرف شده در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، لبنیات یا غذاهای حاوی غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتو با پروتئین بالا

مناسب برای افراد دارای فعالیت بدنی نسبت درشت مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی در روز مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته ممکن است این نوع رژیم غذایی منجر به کتوز نشود زیرا پروتئین مانند کربوهیدرات ها می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم غذایی کتو را انتخاب کنیم؟

نوع رژیم کتو که انتخاب می کنید کاملاً به هدف شما بستگی دارد ، اما محبوب ترین آنها رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان انتخاب خوبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم چرخه ای یا چرخه ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برای افراد فعال از نظر جسمی نیز مفید است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 of از کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید توسط پروتئین تأمین شود ، این مقدار در رژیم کتو با پروتئین بالا باید به 35 افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو ، شما می توانید وزن خود را بیشتر از هر رژیم غذایی استاندارد دیگر در عرض دو تا شش ماه کاهش دهید و تناسب اندام بیشتری پیدا کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *