رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی جذب پروتئین را در بدن به 6 روش افزایش می دهد


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

به منظور ایجاد عضله یا بدن برای تولید هورمون و مبارزه با ویروس ها و باکتری ها ، وعده های غذایی شما باید حاوی مقدار کافی پروتئین باشد. اما این کافی نیست ، شما همچنین باید در مورد افزایش جذب پروتئین در بدن فکر کنید.

پروتئین ها مولکول های بزرگ و پیچیده ای هستند که از زنجیره های طولانی اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و ساختار بافت ها و اندام های بدن را تشکیل می دهند. بدون پروتئین ، بدن شما به درستی کار نخواهد کرد.

متأسفانه توانایی بدن در هضم و افزایش جذب پروتئین با افزایش سن کاهش می یابد. تغییر جهت در جهت مخالف با نوشیدن شیر بیشتر یا خوردن تخم مرغ اضافی برای صبحانه آسان نیست. روشهای اساسی برای جبران کاهش جذب پروتئین مورد نیاز است. در اینجا چند روش عالی برای بهبود جذب پروتئین آورده شده است.

راههای افزایش جذب پروتئین

غذاهای اسیدی بخورید

بدن شما نمی تواند پروتئین ها را به طور معمول جذب کند. بنابراین ، پروتئازهای خاصی که در معده و لوزالمعده تولید می شوند ، پیوندهای اسیدهای آمینه سازنده پروتئین ها را می شکنند ، به طوری که بدن قادر است تمام اسیدهای آمینه را با هم مصرف کند.

برای کمک به این خرابی ، سعی کنید مواد مغذی اسیدی بیشتری مانند آب پرتقال و سرکه بنوشید یا میوه بیشتری بخورید. این نوشیدنی ها و میان وعده ها حاوی پروتئازهایی هستند که می توانند محیط معده شما را اسیدی تر کرده و جذب پروتئین را افزایش دهند. این به این دلیل است که پروتئازهای بیشتری در دسترس است و روند هیدرولیز سریعتر است.

ویتامین B6 مصرف کنید

پیریدوکسین نام دیگر ویتامین B6 است. هدف اصلی آن کمک به آنزیم ها برای تجزیه پروتئین ها و انتقال اسیدهای آمینه جدا شده به جریان خون است. ویتامین B6 برای بهبود مصرف پروتئین ضروری است.

خوشبختانه اگر قبلاً سعی کرده اید پروتئین بیشتری بخورید ، احتمالاً ویتامین B6 بیشتری دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که هر دو نوع مواد مغذی در گوشت ، ماهی ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، حبوبات و غلات کامل یافت می شود.

کربوهیدرات های پیچیده

حتی پس از تجزیه پروتئین ها در بدن به ساده ترین شکل ، اسیدهای آمینه ، هنوز کار انجام نشده است. دریافت کافی این اسیدهای آمینه به بدن شما اجازه می دهد کربوهیدراتهای پیچیده مصرف کند و به شما این امکان را می دهد که از غذاهای سرشار از پروتئین لذت ببرید.

با مصرف کربوهیدرات ها با پروتئین ، بدن انسولین ترشح می کند. افزایش سطح انسولین به ماهیچه های شما کمک می کند تا اسیدهای آمینه را جذب کنند ، به ویژه در تمرینات بدنسازی و عضله سازی. این بدان معناست که خوردن کربوهیدرات ها قبل از تمرین با شدت بالا در افزایش جذب پروتئین در بدن بهترین کار را می کند. مواد غذایی حاوی کربوهیدراتهای پیچیده شامل نشاسته ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و محصولات لبنی است.

غذاهایی که حاوی فیتات هستند نخورید

فیتات یک ماده مغذی است که از جذب و هضم بهتر پروتئین جلوگیری می کند. آنها در غذاهایی مانند برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر ، حبوبات و کینوا یافت می شوند. فیتات به پروتئین ها متصل می شود و فعالیت آنزیم های هضم کننده پروتئین را مهار می کند. بنابراین بهتر است به جای برنج قهوه ای از برنج سفید استفاده کنید.

اگر غذاهای حاوی فیتات می خورید و پروتئین همراه آنها می خورید ، برای جلوگیری از اثرات فیتات ها ، راه حل این است که میوه هایی حاوی ویتامین C بخورید ، زیرا این ویتامین با تأثیر فیتات ها بر جذب پروتئین خنثی می شود.

برای افزایش جذب پروتئین از پروبیوتیک ها استفاده کنید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش ما زندگی می کنند. این باکتری ها به هضم غذا و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که ترکیبی از پروبیوتیک ها و پروتئین باعث بهبود بهتر ، افزایش عملکرد ورزشی و کاهش آسیب عضلانی می شود.

همچنین به هر وعده غذایی غذاهای تخمیر شده اضافه کنید. مواردی مانند کلم ترش و کیمچی و نوشیدنی هایی مانند سگ های کومبوچا و کفیر حاوی پروبیوتیک ها هستند که به هضم بهتر پروتئین کمک می کند.

پروتئین قبل و بعد از ورزش

علاوه بر خوردن کربوهیدراتهای پیچیده درست قبل از ورزش ، خوردن پروتئین بلافاصله قبل و بعد از ورزش نیز مفید است به طوری که بدن اسیدهای آمینه کافی برای جذب در طول و بعد از ورزش دارد.

این نکات می تواند به شما در حداکثر رساندن مصرف پروتئین و در نتیجه داشتن اندامی عضلانی و سلامت جسمی کلی کمک کند. مانند همیشه ، در صورت داشتن هرگونه سوال ، حتماً با یک متخصص تغذیه یا مربی شخصی حرفه ای مشورت کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *