دستورالعمل های تغذیه ای جدید، قند و نمک کمتری را در منوی وعده های غذایی مدرسه قرار دهید


طبق دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جدید که توسط دولت بایدن منتشر شده است، وعده‌های غذایی مدارس به زودی حاوی نمک و شکر کمتری خواهند بود، اما همچنان می‌توانند حاوی شیر شکلات باشند.

وزارت کشاورزی روز چهارشنبه مقرراتی را که برای اولین بار در فوریه 2023 پیشنهاد کرده بود، نهایی کرد، پس از بازخورد شرکت‌های مواد غذایی، متخصصان تغذیه مدارس و بیش از 136000 نظر عمومی، چندین مفاد را تضعیف کرد.

تام ویلساک، وزیر کشاورزی روز سه‌شنبه در تماسی با خبرنگاران گفت: «همه اینها برای اطمینان از اینکه دانش‌آموزان وعده‌های غذایی باکیفیت دارند و انتظارات والدین را برآورده می‌کنیم که فرزندانشان در مدرسه غذاهای سالم و مغذی دریافت می‌کنند، طراحی شده‌اند».

دستورالعمل های جدید که به دنبال هماهنگی بهتر وعده های غذایی مدارس با استانداردهای رژیم غذایی فدرال است، بر اساس قانون سال 2010 است که هدف آن سالم تر کردن صبحانه و ناهار کافه تریا است. این قانون که توسط میشل اوباما در زمانی که او بانوی اول بود حمایت کرد، تقریباً بلافاصله درگیر بحث‌های سیاسی شد. دولت ترامپ بارها و بارها تلاش کرد استانداردهای تغذیه را به عقب برگرداند و دولت بایدن مقررات خاصی را برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر در طول همه‌گیری ویروس کرونا کاهش داد.

هنگامی که وزارت کشاورزی سال گذشته به روز رسانی استانداردها را پیشنهاد کرد، متخصصان تغذیه مدارس این دستورالعمل ها را غیرواقعی برای اجرا خواندند و گروه های لبنی نسبت به آنچه که فشار برای محدود کردن شیر نامیدند ابراز نگرانی کردند.

قانون نهایی برخی از این نگرانی ها را منعکس می کند.

طبق این قانون، مدارس باید از سال تحصیلی 2025-2026 میزان قندهای افزوده شده در غلات و ماست را محدود کنند و به تدریج کاهش در سایر غذاها را افزایش دهند.

طبق گزارش دولت در ماه مه 2022، قندهای افزوده در حال حاضر حدود 17 درصد کالری را در صبحانه مدرسه و 11 درصد را در ناهار مدرسه تامین می کنند. دستورالعمل‌های غذایی فدرال توصیه می‌کنند که بیش از 10 درصد کالری روزانه از قندهای افزوده تامین نشود.

مدارس باید تا سال تحصیلی 2027-2027 سدیم را در ناهار 15 درصد نسبت به سطح فعلی و در صبحانه 10 درصد کاهش دهند. این کاهش از کاهش پیشنهادی 30 درصدی تا سال تحصیلی 30-2029 کاهش یافت. آقای Vilsack گفت که وزارت کشاورزی قادر به کاهش معنی‌دار نمک نیست زیرا اساساً توسط یک سیاست‌مدار در بسته هزینه‌ای که کنگره در ماه مارس برای محدود کردن کاهش سدیم در وعده‌های غذایی مدارس تصویب کرده بود، به آن دستبند زده بود.

استانداردهای فعلی سدیم را برای دانش‌آموزان کلاس K-5 به 1650 میلی‌گرم برای صبحانه و ناهار محدود می‌کند، و سیاست‌سوار اساساً سطح سدیم را در 1420 میلی‌گرم محدود کرده است. دستورالعمل های غذایی فدرال توصیه می کند که برای کودکان 4 تا 8 سال، روزانه بیش از 1500 میلی گرم سدیم مصرف نشود.

لبنیات نیز از کاهش بیشتر در امان ماندند. دانش‌آموزان همچنان می‌توانند شکلات، توت‌فرنگی و سایر شیرهای طعم‌دار را طبق قانون نهایی بچسبانند، مشروط بر اینکه نوشیدنی‌ها از حد مجاز قندهای افزوده برخوردار باشند.

بر اساس گزارش 2022 دولت، شیر طعم‌دار منبع اصلی قندهای افزوده شده در وعده‌های غذایی مدرسه بود. وزارت کشاورزی ممنوعیت نوشیدنی ها را برای درجه K-5 تحت مقررات پیشنهادی در نظر گرفته بود. آقای ویلساک گفت، اما تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد، زیرا صنعت لبنیات “به این چالش رسیده است” و روی تولید محصولات شیر ​​طعم دار با شکر کمتر کار می کند.

قانون نهایی همچنین استاندارد فعلی را حفظ می کند که الزام می کند 80 درصد غلات و حبوبات ارائه شده غلات کامل باشند. این بخش در نظر گرفته بود که تمام غلات کامل باشند، به استثنای یک استثنا در هفته برای یک محصول غلات تصفیه شده.