رفتن به نوشته‌ها

رایج ترین اشتباهات در کاهش وزن – دکتر بینایی خادیمیان


بی نام - شایع ترین اشتباهات کاهش وزن

رایج ترین اشتباهات در کاهش وزن

اگر واقعاً می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، روشهای عجیب و غریب را برای رسیدن به این هدف انتخاب نکنید. این روشها کاملاً بازدارنده هستند و ممکن است در بسیاری از موارد اثر عکس داشته باشند.

در اینجا بدترین توصیه های تغذیه ای را می توانید بدون اطلاع از نتایج واقعی ارائه دهید:

در کوتاه مدت وزن خود را کاهش دهید:

عادات غذایی غلط انسان که منجر به چاقی می شود برای یک هفته یا چند روز تغییر نمی کند و زمان زیادی طول می کشد. بنابراین ، در پایان این دوره کوتاه ، فرد به عادات قدیمی خود باز می گردد.

به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید:

کالری مهم است ، اما همیشه اینطور نیست که با کاهش کالری مصرفی ، به نتیجه دلخواه برسیم. این به این دلیل است که وقتی وزن کم می کنید ، چربی بدن و ماهیچه های شما کاهش وزن پیدا می کند که این خوب نیست. ماهیچه ها دستگاه سوزاندن انرژی بدن هستند. در صورت از دست دادن ماهیچه ، بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن مختل می شود. اگر رژیم غذایی توده عضلانی را حفظ کند و فقط چربی سوزانده شود ، ممکن است تعداد اقدامات نشان دهنده وزن کمتری نباشد ، اما قطعاً اندازه بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

از مصرف زیاد کربوهیدرات خودداری کنید:

همه کربوهیدراتها یکسان ایجاد نمی شوند. علاوه بر این ، رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن دائمی و دائمی ، رژیمی است که شامل همه گروه های غذایی می شود. حتی چربی ها را نباید از غذاها حذف کرد. کافی است از هر گروه غذایی به شیوه ای سالم استفاده کنید.

یک ساعت ورزش در روز:

اگر به جای یک ساعت ورزش مداوم و خسته کننده ، نیم ساعت ورزش کنیم و بقیه روز را تمرین کنیم ، تأثیر بیشتری بر سلامتی و کاهش وزن ما خواهد داشت. حتی می توانید یک ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کنید و شش بار در روز به مدت ده دقیقه ورزش کنید.

حذف کامل گلوتن:

گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. برخی از مردم تصور می کنند که می توانند با نخوردن گلوتن وزن خود را کاهش دهند. با این حال ، کاهش وزن آنها به دلیل حذف گلوتن نیست ، بلکه به دلیل حذف کل گروه غذایی حاوی گلوتن است. رژیم غذایی بدون گلوتن تنها زمانی توصیه می شود که فرد به گلوتن و بیماری سلیاک حساسیت داشته باشد.

غذاهای بدون چربی مصرف کنید:

تنها 60 درصد غذاهای کم چرب انرژی کمتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این به این دلیل است که کارخانه ها برای جبران عدم طعم غذاهای کم چرب ، شکر اضافه می کنند. این غذاها ممکن است طعم شیرینی نداشته باشند ، اما حاوی قند هستند و طعم شیرین قند در بین طعم های دیگر این غذاها پنهان شده است.

از شام اجتناب کنید:

اگر تمام جیره های انرژی روزانه خود را به درستی در طول روز پخش کنید و در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشید ، هیچ مانعی برای خوردن میان وعده در شب وجود ندارد. قانون کلی این است که انرژی ای که می سوزانید بیشتر از انرژی است که از طریق غذا دریافت می کنید. بنابراین مهم نیست که در طول روز غذا بخورید یا در شب.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *