رفتن به نوشته‌ها

تنفس عمیق و آموزش تکنیک ها به کودکان


عمیق نفس بکشید نفس عمیق بکشید این برای بدن ما مفید است و می تواند به تغییر افکار منفی به مثبت تبدیل شود. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدنمان برای کمک به احساس روانی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی احساس استرس ، تنش ، ترس ، اضطراب یا عصبانیت می کنید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع می شود.
وقتی احساس سفتی می کنید ، تنفس در قفسه سینه بسیار سطحی می شود. وقتی آرامش بیشتری دارید تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر از شکم و زیر دنده ها انجام می شود.

می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت آن را کاهش دهید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر بکشید. با انجام این کار ، در تنفس عمیق احساس آرامش خواهید کرد.

فواید تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها به خود کمک می کنید که آرامش خود را حفظ کنید ، بلکه می توانید در شرایط استرس زا نیز به سرعت به آرامش بازگردید. البته ، تنفس عمیق مزایای دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون را پایین می آورد
هضم بهتر
بهترم
ذهن روشن تر

این تکنیک ها به ویژه به کودکان کمک می کند تا رابطه بین تنفس و احساس را درک کنند. کودکان باید تکنیک های تنفس متمرکز را تمرین کنند تا به بدن و ذهن کمک کند تا آرامش و تمرکز کنند.
انجام این فعالیت های داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا از تنفس آگاهانه بیشتر آگاه شوند.

روش تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرین تنفس عمیق این سوال را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر شروع به پاسخگویی مدتی طول می کشد ، صبور باشید. کودکان ممکن است پاسخهای بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
شاید بهتر باشد با یک مثال به آنها کمک کنید تا این موضوع را درک کنند. برای مثال با لگد زدن شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، مغز ما باید سیگنالی را به پاهای ما ارسال کند و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان نیز می توانند مواردی مانند این را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا باور کنیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، به احتمال زیاد قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر مضطرب ، ناراحت یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری ، خستگی یا ناراحتی کند.
اگر بدن ما بیمار ، آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
از طریق این تمرینات ، کودک از رابطه بین افکار ذهنی و وضعیت جسمانی ما آگاه می شود و ممکن است بتواند رابطه بین تنفس عمیق و وضعیت جسمی و روحی بهتر را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک واکنش خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – این روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما آگاهی از تنفس شما می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا چند تکنیک تنفس عمیق وجود دارد که می توانید در هر کجا و هر زمان که احساس راحتی می کنید انجام دهید.

تمرین تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای توجه بیشتر به تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی تنفس عمدی است ، بنابراین بهتر است تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود و تصور اینکه بوی عطر مورد علاقه خود را استشمام می کنید شروع کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
برای شمارش چهار نفس خود را بیرون دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس بادکنک و شمع وجود دارد:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید
از طریق بینی عمیق نفس بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های روشن آن خاموش کرده و با یک پف قوی از دهان شما خارج می شود.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کند کردن تنفس است ، زیرا باید به آرامی در یک حباب خیالی دمید ، در غیر این صورت حباب ترکیده می شود. این تنفس حبابی را به صورت زیر انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید یک چوب حباب دار را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما از جمله کودکان می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخش بر بدن خود بهره مند شویم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تنفس آگاهانه و تمرکز کاری است که می توانند در هر کجا و در هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه نمی شود که آنها این کار را انجام می دهند.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری است و با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمندان ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات پرستاری و مراقبتی و راحتی و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اصلی خود قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید از پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *